K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2008, 14:45   #1
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 17
carina36 er ny på vejen
arbejdsprøvning

Jeg har nu været sygemeldt i 1 år, hvorefter jeg er startet i arbejdsprøvning på Ouh, ca 4 timer om dagen.jeg startede med 3, og blev sat op efter 3 uger, meningen var så jeg skulle sættes 5 timer op hver 3. uge, det er det så ikke blevet til da, jeg ikke kan klare med end 4 timer. jeg har slidgigt, skæv ryg, hybermobile led, modic forandringer og mange smerter hver dag. og har også hybermobile led og for lange ledbånd,i knæ og ankler, så de kan ikke tåle meget overbelastning før jeg simpelthen "knækker" rundt.jeg har været i behandling på Ringe rygcenter, men de kan ikke gøre mere, har prøvet div behandlinger, samt blokader, alt sammen uden resultat. og får nu gigt medicin.
jeg sover sjældent mere end 3 timer af gangen om natten, da jeg skal op og gå rundt. min arbejdsprøvning er slut den 12.12 08 og efter sidste møde igår, hvor min sagsbehandler fortalte, at revas sociallæge og overlæge har besluttet jeg sagtens kan arbejde flere timer,uden at have ondt hvordan kan de vide det... skal regne med kontanthjælp/ordinært arbejde ,er jeg nu røget helt ned. Jeg har nu oven i alt det andet fået konstanteret svær depression, og er nu indstillet til psykolog hjælp......kan det være rigtig de bare kan beslutte, jeg sagtens kan arbejde mere, hen over hovedet på mig?? min sagsbehandler vil nu til møde med div læger og social læger hvor de skal drøfte min situation..hen over hovedet på mig, jeg skal nemlig ikke med. den depression er meget ny, og jeg er ikke sikker på den er med i deres pairer, skal jeg ringe og sige til min sagsbehandler jeg har fået én deb, eller ska jeg bare lade stå til.lige nu kan jeg ikke møde til arbejdsprøvning, da jeg græder hele tiden....og faktisk ingen ting kan overskue...det eneste der holder mig oppe er mine børn. Hvad skal jeg gøre?. min læge mener også det er urealistisk jeg skal op på fuld tid, og har foreslået flex-job...håber på et svar... carina

Sidst redigeret af carina36; 04-11-2008 kl. 15:04.
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 15:23   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg kan give dig en kæmpe
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 15:41   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hejsa carina36

ja de skal have det advide at du fået deb. det kunne være din egen læge skulle sygemelde dig, når du har det sådanne,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 15:50   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carina36 Se meddelelser
at revas sociallæge og overlæge har besluttet jeg sagtens kan arbejde flere timer,uden at have ondt
Har du set hvilke oplysninger de 2 læger har fået om dig?
Grunden til jeg spørger er, at sidste år var jeg i arb.prøvning, og fattede ikke en meter af, hvorfor jeg blev behandlet som om at jeg var fuld af løgn, da jeg har en reel ryglidelse, og har masser af papirer på det.
Svaret fik jeg for nylig, da jeg fik aktindsigt.
Sagsbehandleren havde skrevet til dem, at der ikke er nogle somatiske forhold.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 16:17   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Carina,

Først en masse for jeg tror din sagsbehandler har skrevet ting og sager i din ressouceprofil, for jeg synes liiige jeg genkender et eller andet.

Hvornår har du sidst anmodet om aktindsigt ?

Hvis du ikke har haft aktindsigt, ville det være det første jeg gjorde.

Formularen står oppe i nyttige links ... gå ind og find den, udfyld den med dine personlige data, print den ud og gå ned og aflever den på jeres borgerservice eller hvad I nu har i jeres kommune .... Husk at få en kvittering.

De skal svare inden 10 dage, og så får du måske opklaret hvorfor de bilder sig ind at du skulle være i stand til at arbejde fuld tid.

Selv sidder jeg og ryster på hovedet af din kommune; men er snart så vant til at de presser borgerne til det ekstreme med forværring osv. til følge, at det ikke længere overrasker mig.

Du skal ikke lade dig tvinge til at arbejde mere end du kan, for det er dig der skal leve med smerterne og ikke dem!!!

Håber du har en god læge, som bakker op om dig, for jeg kan sør'me godt forstå du er røget ind i en depression

Hvem har foreslået psykologbehandling og hvem betaler?

Hvis du ikke orker at tale med din sagsbehandler, så send vedkommende en mail, og bed om besked om at han/hun har læst din besked.

Masser af Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 16:31   #6
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 17
carina36 er ny på vejen
hej Hyanna!
tak for dit svar. jo jeg har bedt om akt insigt, men eftersom jeg nu har haft 8 forskellige sagsbehandlere på 1 år, tar det tid, og når jeg ringer og ber om det, er svaret som regel, at man jo ikke kan få agt indsigt hele tiden. jeg bad faktisk min sagsbehandler fra reva igår om de sidste pairer, men dem må han ikke give mig, det skal være min sagsbehandler på kommunen der skal det, selv om de sidste papirer er lavet på reva
jeg har heldigvis en rigtig sød læge, der har bakket mig op hele tiden, hun har også skrevet i pairene at jeg ikke kan klare fuld tid. hun har foreslået psykolog behandling, og jeg skal betale lidt selv 295 kr pr gang...mange penge, når man er alene, men det er jeg jo nok nød til.
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 19:14   #7
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej carina.

Undrer mig lidt over du skal til en psykolog, hvor der er en egenbetaling for dig.

Du kan da henvises til psykiater der kan gøre det samme for dig som en psykolog og der skal du ikke betale noget selv.

Prøv at snakke med din læge.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 20:08   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaa... altså man bliver sendt til en psykolog, hvis man mener at de psykiske problemer er noget man kan snakke sig ud af og/eller at problemerne stammer fra et traume af en art. Psykologen kan så senere vurdere at problemet hører ind under en psykiater.

Man bliver sendt til psykiater hvis man har en lidelse der er kemisk bestemt, og som kun kan afhjælpes med psykofarmaka.

Carina, du deltager i arbejdsprøvning, præcis som din krop og psyke tillader dig! Det er fuldstændig lige meget om en sagsbehandler eller andre siger 5 timer dagligt eller 7. Din opgave er at BEVISE at du ikke kan mere end du kan - og det gør du ved at MELDE FRA, GÅR når du ikke kan mere, ringer og melder dig syg når du ikke har overskud osv. Det gælder om at være 100% tro mod dig selv. Du skal ikke bevise over for nogen at du KAN. Du skal bevise at du IKKE KAN...

herfra.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 21:28   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
et godt råd er, at du møder op, og de sender dig hjem. Elleres resikere du, at de forlænger arbejdsprøvningen med det antal dage du er sygemeldt.

Derudover er der kun en og det er dig, der ved hvad du kan klare.

Har du fået lavet en job-plan, er den skrevet under af dig?
I den kan du evt. indføje, at enhver forværring af tilstand, er kommunens ansvar!(vigtigt) du er nemlig ikke dækket ved forværring, da det er eget ansvar. Men vil de presse, mere end egen læge tilråder, må ansvaret være deres. Og din retsstilling bliver bedre, samt de vil værre mere påpasselig med, at presse.

Iøvrigt, må du kunne få dækket psykologbehandling, hvis den er lægeanbefalet under §82(sygebehandling).

Sørg derudover for, at forsyne Reva med dine vigtigste lægepapir, således at de er velinformeret. det er ikke altid du kan regne med at de har fået alle relevante lægepapir mv.
vh og hold på din ret, til at udtale dig om, hvordan du har det!
popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 07:58   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Sørg derudover for, at forsyne Reva med dine vigtigste lægepapir, således at de er velinformeret. det er ikke altid du kan regne med at de har fået alle relevante lægepapir mv.
vh og hold på din ret, til at udtale dig om, hvordan du har det!
popiae
Hvis denne Reva er lige så røget, som sagsbehandlere kan være speget, så hjælper det ikke en dyt.
Det var hvad jeg gjorde under min arb.prøvning sidste år, og alligevel behandlede de mig som sagsbeh. ønskede. Nemlig som om at jeg var fuld af løgn.
Sagsbeh. havde skrevet til dem, at der var ingen somatiske forhold. Dette til trods for flere lægepapirer som beskriver bl.a. en reel ryglidelse.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension