K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2013, 23:21   #1
Stjerner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
Stjerner er ny på vejen
Paragraf 17 vs 18

Hej. Jeg er ny her på K10.
Desværre blev jeg opsagt fra mit fleksjob sidste sommer - fleksjobbet var på 14 timer ugentligt. Arbejdsgiver sagde det var strukturændringer, men tror nu nok det var fordi jeg ikke kunne leve op til de krav der var. Havde været ansat i 25 år, hvor de sidste fire år var i fleksjob.

I juni 2012 søges der førtidspension på paragraf 18.
Jeg var i arbejdsprøvning i fem uger - forløbet sluttede 2.11.12. I konklusionen står der: "på den baggrund er det vores vurdering, at XX ikke har arbejdsevne. Det er vores vurdering, at arbejdsevnen er ophævet i ethvert erhverv".

Jeg har rykket min sagsbehandler rigtig mange gange, men fik at vide, at min sag lå i visitationsudvalget. I slutningen af februar måned får jeg så endelig svar fra ham, at sagen er tilbagevist af lægekonsulenten fordi han ønsker nogle flere oplysninger - lidt ligegyldige oplysninger, synes både min sagsbehandler og jeg.

Nu har jeg været til møde med min sagsbehandler. Han anbefaler mig nu, at søge førtidspension på paragraf 17, og det er så her jeg har nogle spørgsmål:

Hvis jeg søger på paragraf 17 nu, vil det så være på nye regler?

Hvis jeg får afslag på paragraf 17, kan jeg så gå tilbage på paragraf 18 og søge videre på den gamle ansøgning? Eller hvad sker der?

Vil I anbefale, at jeg fortsat søger på paragraf 18 og der bliver indhentet de oplysninger som lægekonsulenten spørger til?
Jeg har diagnosen Meniere som er kronisk og stationær. Det han bl.a. spørger om er journal fra Svimmelhedsklinikken, men jeg har ikke været der siden 2008 (og den ligger i sagen) og nu er der 3/4 - 1 års ventetid og der er ingen ændring i min tilstand.

Er det ikke usædvanligt, at sagsbehandleren råder til at søge paragraf 17? Kan ikke blive helt klog på ham, men han virker egentlig rigtig sød og rar, men han er noget ustabil mht at overholde tidsfrister. Har han nogen fordel, hvis jeg søger på paragraf 17?

Hvor meget vægter kommunen egentlig en arbejdsprøvning? Tænker, at det lader til, de ikke tager den helt for pålydende

Pu-ha sikken jungle det her system er.........

Er der nogen der kan råde mig?
Stjerner er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 56? Salacia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 19-08-2013 12:02
paragraf 17 el 18? Enina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-11-2012 22:12
paragraf 18 jansørensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-02-2011 02:56
paragraf 17 og 18 keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 21:11
Paragraf 32 stk. 1 nr.2 Tullee Alt det andet 2 25-04-2010 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension