K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2012, 10:42   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Homøopati og prthomolekylære

er der nogen der kender til denne behandlingsform? bredt emne ved jeg godt,
homøopati og orthomolekylære behandling, er der nogen der har prøvet denne behandlingsform, som beskrevet nedenunder:

Frekvensmedicinsk udstyr er PC-baseret og arbejder ved i et biofeedbacksystem at generere og aflæse elektromagnetiske spændinger mellem patient og PC.

Det kan ud fra sin database identificere fysiske og psykiske ubalancer og deres årsager, samt harmonisere dem igen.

Frekvensmedicin kan suppleres med bl.a. homøopati og orthomolekylære behandlinger.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:46   #2
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Homøopati og orthomolekylære

Undskyld der skulle stå i overskriften:
Homøopati og orthomolekylære
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 12:15   #3
jonah
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
jonah er ny på vejen
Homøopati og orthomolekylære

Jeg har selv prövet Homöopati og det virker,jeg fik en
meget kraftfuld reaktion i begyndelsen,som avtog med
tiden og det er helt normalt.Jeg har ikke prövet biofeedback
på pc,men jeg har köpt en Amerikansk maskine som hedder
Lumen Light Therapy og det er også frekvensmedicin,men
den er ikke koplet til en pc, men bygger på det princip at
forskellige frekvenser kan helbrede forskellige sygdomme
i kroppen
jonah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 21:21   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I mange år betragtede jeg homøopati for en gang hokus-pokus uden lige.

Altså hallo, vi ved allesammen, at forskellige urter kan have en virkning på vores helbred, hvem har f.eks. ikke hørt om kamille-the?
Men at påstå, at et stof stadig har den samme virkning selvom det fortyndes i en pokkers høj potens, den er s'g* da for langt ude.

Men for en del år siden fik jeg købt noget homøopatisk ved en fejl (vidste ikke, at det var homøopatisk), men nu havde jeg jo betalt for det, så kunne jeg jo lige så godt prøve det.

Og det virkede sørme.

Siden da har jeg gjort mig en del erfaring med Bach's Blomstermedicin (som er homøopatisk).

Men sidste år fik jeg nogle behandlinger hos en zoneterapeut, som anbefalede mig nogle homøopatiske dråber mod stress.
Var jeg ikke stresset før, så blev jeg det dælme da af dråberne.

Første gang kunne jeg ikke tro, at det var dråbernes skyld, så efter et stykke tid prøvede jeg igen.

Det tog 3 uger før jeg var faldet ned på jorden igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 22:54   #5
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Sådanne har jeg også en ven der blev dårlig og derfor var jeg ude efter nogle der måske havde det på samme måde. Så tak for dit svar
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 06:54   #6
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Der er ingen, og jeg mener INGEN, påviselig virkning ved homøopati, ud over placebo effekten. Det er enten vand eller sukkerpiller uden nogen spor af det de burde indeholde.
Det ER med andre ord, rent fup.
Vand kan IKKE indeholde "hukommelsen" fra stoffer der er blevet opløst i det og fortyndet i et sådant omfang, at det svarer til en kugle af vand herfra og til solen hvor det "aktive" stof ville være på størrelse med et riskorn i denne fortynding.
Lad være med, at bruge penge på det og gå til en rigtig læge.
Man kan godt blive desperat i nogle tilfælde, men det er ikke grund til, at tage hjernen ud og smide alt fornuft ud af vinduet.
Lav den ordentlige research i stedet for, at tro på de sider der sjovt nok sælger sådanne "remedier" eller behandlinger med samme.

"Ved du hvad man kalder "alternativ" medicin der virker? Medicin!"

Er man engelsk kyndig kan jeg anbefale, at søge på James Randi Educational Foundation (eller JREF kort), hvor man kan finde en masse omkring homøopati (søg på homeopathy eller homeopathic på siden) og andre former for hokus pokus "medicin" eller behandlinger, hvor de viser hvordan der intet hold er i disse ting.
Okay, her er linket direkte til siden:
http://www.randi.org/site/

Denne side kan iøvrigt også anbefales når det kommer til visse "alternative" behandlinger:
http://www.quackwatch.com/

Sidst redigeret af GentleGiant; 25-01-2012 kl. 07:00.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 08:29   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Der er ingen, og jeg mener INGEN, påviselig virkning ved homøopati, ud over placebo effekten.
Dette var umiddelbart også min mening, men efter at have prøvet Bach's blomstermedicin, som er homøopatisk har jeg revurderet min opfattelse.

Og der kan vel ikke være tale om placebo-effekt hos dyr, de ved jo ikke, at de får medicinen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 19:41   #8
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette var umiddelbart også min mening, men efter at have prøvet Bach's blomstermedicin, som er homøopatisk har jeg revurderet min opfattelse.

Og der kan vel ikke være tale om placebo-effekt hos dyr, de ved jo ikke, at de får medicinen.
Bachs blomstermedicin kan teknisk set ikke kaldes for homøopatisk, da det indeholder cognac og tilsyneladende også større "doser" af blomster end traditionel homøopatiske remedier.
Men vis mig gerne rigtige undersøgelser der viser, at disse produkter virker. Anekdoter kan man jo finde utallige af og skal man tro på alle disse, så bliver tusinder af mennesker også bortført af rumvæsner dagligt og jomfru Maria optræder på toastbrød.

Endnu en god side der ganske kort fortæller om hvorfor homøopati er fup og fiduser (ja faktisk svindel, i det folk kan blive franarret penge for sådanne behandlinger) - og så er der også indlagt et super foredrag af James Randi omkring emnet:
http://hjernevasken.smartlog.dk/hom-...ies-post105096
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:06   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Bachs blomstermedicin kan teknisk set ikke kaldes for homøopatisk, da det indeholder cognac og tilsyneladende også større "doser" af blomster end traditionel homøopatiske remedier.
Altså, nu har jeg jo ikke meget forstand på teknik, men jeg kan læse på flaskerne, med Bach's Blosmtermedicin, at det er homøopatisk.

Derudover går jeg ikke så højt op i, om der findes undersøgelser (videnskabelige eller ej), som viser, at et produkt virker, der kan være mange årsager til, at disse undersøgelser ikke er lavet.

For mig er det nok, at jeg kan se, at det virker, og så er det sådan set lige meget, om det er et homøopatisk produkt, et kosttilskud eller en form for behandling.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:42   #10
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak GentleGigant fordi du tog dig tid at svareMin bekendt har forladt disse produkter, ingen gavnlig virkning, men meget kostbart.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension