|
Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik |
|
Emne Værktøjer | Visningsmetode |
08-05-2017, 21:01 | #1 |
På vej til at lære K10
Tilmeldingsdato: 22-03 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0 |
afslag på revalidering, pga dårlig vejledning, hvvordan anker man ?
kære k10
Troede endelig jeg var i nærheden af revalidering,men fik afslag 2 dage før vi telefonisk havde aftalt, at hun rykkede datoen til den 10, så jeg kunne nå at snakke med læge og psykiater. jeg søger gode råd om anke, da hele forløbet med kommunen har været forvirrende, frustrerende og bragt mig helt ned i kulkælderen. afslag på afslag, misforståelser, dårlig vejledning osv. synes jeg kæmper for at komme videre men uden deres hjælp - hvad gør jeg nu kh Rie |
08-05-2017, 22:06 | #2 |
Webmaster
|
Der er to ting som man kan klage over...eller rettere to måder...
Klage over selve sagsbehandlingen...er klage som sendes til borgmester og hele kommunalbestyrelsen... Her kan du klage over dårlig vejledning, sagsbehandlere osv osv.. Så er der klager over de afgørelser som kommunen har truffet... Først...har du modtaget afslag skriftligt...hvis ikke...så skal du bede om det... Derefter har du 28 dage til at klage i....og du skal aflevere klagen på kommunen...imod en kvittering på at du har afleveret den...lav evt to kopier og bed dem kvittere på den ene...så du har dokumentation på at du har afleveret det.. I klagen kan du komme med alle dine argumenter for hvorfor du mener at afslaget er forkert.-- Det skal fremgå tydeligt at det er en klage over den og den afgørelse... Kommunen har så 4 uger til at genoverveje deres afgørelse... De kan så enten lave afgørelsen om---og hvis de ikke vil det...så skal de sende klagen videre til Ankestyrelsen... Ankestyrelsen vil så kontakte dig når og hvis de modtager den klage...og her skal du så søge aktindsigt...så du kan se hvad kommunen har sendt til dem... I det hele taget bør man have aktindsigt eller søge det....ALLE steder....kommune, læger, hospitaler osv osv Dokumentation er noget af det vigtigste i en sag.-...for kan man ikke dokumentere sine ting...ja så kan man intet og intet vil som regel ske...så sørg altid selv for at have eller søge aktindsigt alle steder...og husk iøvrigt altid at få den journaliseringsliste eller aktliste med...da det er en liste som viser en oversigt over hvad der er kommet ind i din sag...og med den vil du kunne se om der evt mangler papirer i din aktindsigt...hvilket der næsten altid gør...
__________________
|
09-05-2017, 13:13 | #3 | |
Banned
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0 |
Citat:
Er denne liste korrekt over klage til borgmester og hele kommunalbestyrelsen i københavns kommune ? Anna Mee Allerslev Borgmester for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Rådhuset, 1599 København V https://www.facebook.com/AnnaMee.dk/ Email: [email protected] Ved hele kommunalbestyrelsen mener du vel hele borgerrepræsentationen i Kbh ? Borgerrepræsentation Rådhuset - Rådhuspladsen 1 1599 København V tlf.: 33 66 21 21 e-mail: [email protected] Adresseliste for Borgerrepræsentationen i København pr. 06 april 2017 Akdogan, Yildiz: [email protected] Allerslev, Pia: [email protected] Allerslev, Anna Mee: [email protected] Andersen, John: [email protected] Andreasen, Jan: [email protected] Baykal,Ayfer: [email protected] Bjerrum, Niels E. [email protected] Bloem, Neil: [email protected] Buch, Mette-Katrine Ejby: [email protected] Carlsen, Anne Mette Omø: [email protected] Christensen, Jesper: [email protected] Christensen, Jens Kjær: [email protected] Dybvad, Rune: [email protected] Ebbesen, Carl Christian: [email protected] Esbensen, Henrik Appel: [email protected] Gatten, Michael J.: [email protected] Gunnarsen, Gorm Anker: [email protected] Hedlund, Susan: [email protected] Hougaard, Jakob: [email protected] Jarlov, Rasmus: [email protected] Jensen, Frank: [email protected] Jensen, Jonas Bjørn: [email protected] Jessen, Karina Rohrberg: [email protected] Kabell, Morten: [email protected] Keil, Andreas Liske: [email protected] Kristensen, Kasper Heumann: [email protected] Kohl, Ulrik: [email protected] Laurberg, Mette: [email protected] Lauritzen, Rikke: [email protected] Lonning-Skovgaard, Cecilia: [email protected] Lund, Charlotte: [email protected] Lütken, Jens-Kristian: [email protected] Madsen, Karina Vestergaard: [email protected] Munch, Flemming Steen: [email protected] Mygind, Klaus: [email protected] Nord, Henrik: [email protected] Nyegaard, Mia: [email protected] Næsager, Jakob: [email protected] Petersen, Tommy: [email protected] Olsen, Ninna Hedeager: [email protected] Pourkamali, Andreas: [email protected] Rasmussen, Mette Annelie: [email protected] Rasmussen, Lars Aslan: [email protected] Rudaizky, Finn: [email protected] Sarwar, Ikram: [email protected] Stage, Caroline: [email protected] Storgaard, Karin: [email protected] Strange, Simon: [email protected] Svendsen, Henrik: [email protected] Thiele, Peter: [email protected] Thomsen, Ninna: [email protected] Thomsen, Allan Mylius: [email protected] Wang, Heidi: [email protected] Weiss, Lars: [email protected] Welling, Sisse Marie Berendt: [email protected] Midlertidige medlemmer Aastrøm Mathilde Illum: [email protected] Thierry, Jean Renè Bendix: [email protected] Frej, Maria: [email protected] Møller, Bente: [email protected] Yilmaz, Taner: [email protected] Ganesalingam, Nishandan: [email protected] Hækkerup, Tue: [email protected] Og hvad med Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen ? Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Bernstorffsgade 17, 1 1592 København V Telefon 3317 3317 http://www.kk.dk/bif http://www.kk.dk/artikel/direktion-0 http://www.kk.dk/artikel/organisatio...sforvaltningen Administrerende direktør Bjarne Winge Mail: [email protected] https://www.facebook.com/bjarne.winge.9 Direktør Jacob Eberholst Mail: [email protected] https://www.facebook.com/jacob.eberholst Direktør Michael Baunsgaard Schreiber Mail: [email protected] https://www.facebook.com/michael.b.schreiber Og hvad med Sekretariat for Ledelse og Kommunikation i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen ? Sekretariat for Ledelse og Kommunikation i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Rådhuset - Rådhuspladsen 1 1599 København V Danmark http://www.kk.dk/bif Og hvorfor ikke sende til div jobcentercehefer for JC lærkevej og Beskæftigelsesministeren, for at gøre opmærksom på problemet ? Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Jobcenter København - Center for Jobindsats JKI Lærkevej 18, 1. sal, 214 2400 København NV Tlf.: 82 56 56 82 Mail: [email protected] Jobcenterchef Maria Bødker Boje Mail: [email protected] (4024 5245) https://www.linkedin.com/in/maria-b%...-boje-40aa1b86 Afdelingschef Tine Hornbak, Center for Jobindsats Mail: [email protected] Afdelingschef Københavns Kommune - Jobcenter København Anne Kristine Forchhammer Foldager 2966 7631 Mail: [email protected] https://www.facebook.com/messages/anne.k.foldager Afdelingschef Teddy S. Rasmussen Tlf 2680 0381, 8256 5682 Mail: [email protected] https://www.linkedin.com/in/teddy-rasmussen-27696a3 https://www.facebook.com/teddy.s.rasmussen Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen Beskæftigelsesministeriet Ved Stranden 8 1061 København K Ministerietlf.: +45 7220 5000 https://www.facebook.com/TroelsLundPoulsen/ E-mail adresse: [email protected] Venter spændt på svar, er nemlig selv i gang med en klage over dårlig vejledning, sagsbehandlere osv osv... . |
|
09-05-2017, 15:02 | #4 |
Webmaster
|
Jeps...i København hedder kommunalbestyrelsen...borgerrepræsentationen...
Om lige din liste er korrekt...det skal jeg ikke kunne udtale mig om...men ja i København er det borgerrepræsentationen og borgmesterene man skal klage til... Og ja...hvorfor ikke sende klagen hele vejen rundt...om ikke andet så for at gøre alle opmærksomme på de problemer der er.. Man kunne jo håbe på at der var en imellem der ville tage sagen op....der er trods alt snart valg i kommunerne..
__________________
|
11-05-2017, 17:35 | #5 |
Banned
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0 |
Tak for svar Webmaster og andre.
Har talt med en vidende og indsigtsfuld person inden for dette område, hvor syge og nedslidte borgere bliver fastholdt i kontanthjælps systemet. Her fik jeg af vide at det nok ville være bedst at klage til Borgerrådgiveren først. Kan nogen venligst be- eller afkræfte dette, og gerne komme med argumenter for og imod at klage til Borgerrådgiveren ? Nogen her der kender sagsbehandlingstiderne hos Borgerraadgiveren ? Jeg kan ikke finde noget om det... Borgerrådgiveren i Københavns Kommune Facebook "Det er den enkelte borger, der skal tage initiativ til at klage, og det er derfor væsentligt for retssikkerheden og tilliden til kommunen, at man som borger får de nødvendige oplysninger." Sagsbehandlingsfrister - Københavns Kommune 17. maj 2013 Lange ventetider plager københavnerne hos kommunen 14 Juni 2014 København kæmper med fejl i sagsbehandlinger . Sidst redigeret af Kio; 11-05-2017 kl. 17:46. |
11-05-2017, 18:01 | #6 |
Webmaster
|
Det er helt sikkert en god ting at have borgerrådgiveren med ind over...specielt i Kbh...da denne har været ude med riven tidligere efter Kbh kommune...
Om du bør klage til denne først eller bare have denne ind over samtidig med at du klager...ja det er vel et spørgsmål om temperament... Jeg har ingen ide om sagsbehandlings tider hos borgerrådgiveren i Kbh...
__________________
|
16-05-2017, 12:08 | #7 |
Banned
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0 |
Sendte en klage over JC Lærkevej d 11-05-2017 til borgerrådgiveren via e-Boks.
.
Modtager man som borger ikke en bekræftelse fra borgerrådgiveren at De har modtaget borgerens henvendelse/klage ? Jeg har ikke modtaget nogen. Hvor lang tid kan der gå før man får et "svar/reaktion" fra borgerrådgiveren ? I hvor lang tid syntes I man skal vente på et "svar/reaktion" fra borgerrådgiveren ? Jeg kan ikke finde denne info ind på Borgerrådgiverens site. Om kommunen | Borgerrådgiveren | Klag til Borgerrådgiveren ____________Sådan behandler vi din klage____________ Hvem kan man klage til over at borgerrådgiveren ignorer en borger, ud over Borgmester for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Anna Mee Allerslev og hele Borgerrepræsentation mm ? Andre gode råd modtages gerne. . Sidst redigeret af Kio; 16-05-2017 kl. 12:14. |
16-05-2017, 13:07 | #8 |
Webmaster
|
Kan desværre ikke hjælpe ang tider og frister...men du kan da forsøge at ringe til dem for at høre om hvornår du kan regne med respons fra dem..
Borgerrådgiveren Telefon nr 33 66 14 00 De har åbent imellem 10 og 15 alle hverdage på nær onsdag.. Måske andre herinde har haft klaget til borgerrådgiveren og som ved ca hvor lang tid der går før man hører fra dem..
__________________
|
|
|