K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 11:31   #31
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
jeg fandt igen et link hos krifa der omhandler det med at lægeerklæringen er afskaffet http://www.krifa.dk/fs/sygdom/loenmo...rklaering.aspx

Mht. den sagsbehandler hos krifa, så kan han/hun hjælpe hele vejen under sygedommen og ikke kun med pensions sager, men han/hun er med hele vejen så længe i er med i deres fagforening, så brug roligt den sagsbehandler med det samme og sig i vil have dem med ind over din kærestes sygdoms forløb hos jobcenter/kommune osv.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 11:51   #32
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 16
schjodtz er ny på vejen
Så må det have været sådan en muligheds erklæring eller noget han fik... men til læge blev han da sendt

Nå... så blev jeg da det klogere

Tusind tak for det sidste svar. der faldt en sten fra mit hjerte
Hun burde vel så også kunne svare på, om hun mener der er belæg for førtidspension?!

(Jeg er jo rimelig skeptisk!) Især over at han ikke har de arbejdsprøvninger.

lige nu synes jeg bare at ventetiden er lang.... ring nu socialrpådgiver.... ring...

Hvorfor tror du i gunden, at du bliver henvist til recurse forløb?
Hvor mange ting har du i din sag??
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 14:20   #33
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Den sagsbehandler hos krifa burde have svar på det meste, men måske de også er lidt forvirret over de nye regler fra 2013 og hvordan de skal håndteres i praksis, men om alt andet er ved de nok mere om det end evt. en sagsbehandler på kommunen arj men de vil kunne se nogle huller der måske skal prøves af og klage muligheder der skal afprøves for at få nogle princip afgørelser prøvet af så vi borgere ( og kommuner )har noget vi kan forholde os til.

Jeg har alle ting med i min sag, alt simpelthen, jeg ventede jo på at jeg blev færdig den 18 december 2012 med min sidste arbejdsprøvning da jeg ville have job konsulentens bedømmelse med hvis jeg evt. ville søge pension og da jeg så hendes konklusion da jeg fik brevet kort efter den 3 januar hvor jeg havde mit afsluttende møde med hende blev jeg lidt paf da jeg syntes det er grimt at læse man ikke kan bruges til noget arbejdsmæssigt og alle muligheder var prøvet af uden nogen fremgang ( tvært i mod ).

Jeg har hele tiden haft det surt/hårdt i mine tanker at det kan fisme ikke passe jeg ikke kan tage vare på mig selv og tjene mine egne penge med den alder jeg har, det er for tidligt at blive syg på den her måde, havde jeg nu været 55 til 70 år så havde jeg måske bedre kunne forlis med det ( bare en tanke ) sådan psykisk tænker jeg på og jeg kan blive så negativ på mig selv over det **** her jeg fejler og som viser sig at være medfødt, jeg har aldrig vist jeg havde disse medfødte skavanker, ikke før det gik galt på mit job og jeg derefter kom til mr-skanning og fik " kortene " lagt på bordet.

Du Kan tro jeg har skældt de gamle ud og spurgt dem, hvad hunde havde de lige gang i dengang de lavede mig i tidernes morgen min far sagde " spørg din mor " jeg skældte dem ikke ud men spurgt det blev de lol

Det med jeg tror de sender mig evt på et resurse forløb det kommer an på om min sagsbehandler har ret i at der er en overgang for os der er langtids syge ( fra de gamle til de nye regler ) for som min sagsbehandler sagde vil man ikke sende mig af sted 2 gange til det samme sted, for eksempel tag ting som smerteklinikken, special læger, hospital (er), smerte behandling, arbejdsprøvninger osv osv osv jeg blev usikker da jeg fik at vide at ressourse profilen eksempelvis ikke gælder mere og jeg tænkte gosh smider man så lige alt i en skraldespand og jeg skal møde om på kommunen til en sagsbehandler der spørger mig " og hvad fejler du så " og starte helt forfra men det lettede da min sagsbehandler sagde nej til dette og at der er den der overgang fra gammel til ny ordning for os langtidssyge, men jeg bliver klogere på dette når jeg har været til det der møde med rehabiliterings teamet.

Min sagsbehandler ville gerne have mig på fleks, men jeg har vist, jeg kan klare under 7 timer om ugen i arbejdsprøvningerne så det gør mig ikke til den bedst egnet fleks kandidat som min sagsbehandler sagde og jeg sagde at der jo skal være et perspektiv i, at jeg kan gå op i timer på en fleks ordning og det gav min sagsbehandler mig ret i og hun var derfor usikker på om jeg kan komme på fleks ........... måske hvis jeg kommer på fleks kunne de finde noget hjemmearbejde til mig, jeg kunne råde over 24 timer i døgnet, men som der evt var en deadline på når det skulle være færdig ja ja jeg er spændt på at se hvor det bære hen ad og ikke mindst hvad der sker unde og efter mødet med det der rehabiliterings team.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 12:37   #34
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Mødet hos rehabiliteringsteamet i dag blev som forventet, de indstiller mig til et afslag på ftp og vil have jeg begynder i fleks og får en ergoterapeut til at komme i mit hjem for at se hvordan jeg kan gøre tingene anderledes ........... og jeg fik at vide at der kan gå op til en månedstid før jeg får afslaget med posten, det giver mig jo så lidt tid til at få tænkt lidt igennem hvad jeg skal skrive i min klage over deres afgørelse da de jo helst sikkert følger rehabiliteringsteamets anbefaling

Skal rehabiliteringsteamet i grunden komme med et eller nogle bud på hvilke jobfunktioner de mener jeg kan tage dags dato ? den del smed de over på mine skuldre ( igen igen ) og min sbh kom med et bud om at jeg evt kunne lave noget via nettet og evt have det som et hjemme arbejde da jeg så har 24 timer i døgnet til at lave det jeg nu evt skal lave via nettet så kunne jeg jo nobbe hjemme fra når smerterne tillod det ............ det kom sig af jeg udtalte til min sbh ( for lanf tid siden ) om hvad jeg kunne lide at lave i fritiden og min første tanke var hvordan tingene er bygget op på nettet så som hjemmesider og styresystemer som windows osv. jeg har lavet hjemmesider for sjov og været forum bestyrer osv. men jeg har ingen uddannelse inden for området af nogen art og den der med jeg syntes det er sjovt at se hvad der får et system til at blive " levende " er jo ikke noget nyt da jeg er fra den tid hvor vi brugte DOS til at få tingene til at komme op at køre i tidernes morgen
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 19:10   #35
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Tror jeg fandt svaret på mit spørgsmål Skal rehabiliteringsteamet i grunden komme med et eller nogle bud på hvilke jobfunktioner de mener jeg kan tage dags dato ? hvis man kigger på dette skema og man går ud fra at rehabiliteringsteamet sætter kryds ved at " borgeren visiteres til fleksjob (udfyld kun felt B nedenfor) " ud fra det så skal de anvise hvor jeg kan flekse henne et par timer om ugen.

http://www.k10.dk/media/Teamets_inds..._181212doc.doc

Jeg var lidt skuffet over der kun sad to personer i det der rehabiliteringsteamet da resten var syge fik jeg at vide, der sad en faglig koordinator og en sagsbehandler og det var det.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 16:27   #36
flikflak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
flikflak er ny på vejen
Så kom jeg gennem din tråd.
Øv hvor øv for dig at du ikke fik din fp.

Sådan som jeg har forstået det, prøver de at få flest mulige i flex. Også dem som de før i tiden gav fp.
Og så er det jeg sidder og tænker: Hvad i alverden hjælper det at henvise så mange til flex hvis der ikke er så mange flex job OG det i nogle tilfælde er totalt urealistisk.
Og mig selv? Jeg er lige midt i udredningen
flikflak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 16:33   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo fordi fleksordningen er meget billigere end førtidspension - og der skal jo spares!

Fleksere skaffer penge i kassen - førtidspensionister tager penge ud af kassen. Så kort kan det siges.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 22:28   #38
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg ved jo ikke om jeg får fleks endnu da jeg jo kun er indstillet til fleks med få timer om ugen og som min sagsbehandler sagde så skulle det evt være et job som hjemmearbejde hvor jeg kan arbejde via nettet et par timer om ugen og så kunne jeg selv tage hensyn til mine smerter da jeg jo så kan jobbe om dagen eller om natten, alt efter hvor på døgnet smerten tillader at man evt kan klare at jobbe i etaper

Der lyder jo fint det hele på papiret, men jeg har kun lavet disse ting via nettet som hobby førhen ( hjemmesider eksempelvis ) så hvordan tror hun selv min sbh at jeg kan komme foran en der har års uddannelse inden for fagområdet bare lige for at nævne en hurdle og hvad ned smerten, det er faktisk mega svært at holde fokus og koncentration med smerter og vi taler om få timer ugentligt he he kan godt se det virker som en god plan for alle andre end mig den syge, men hvad ........... der ingen problemer, men kun opgaver det skal løses, var der hvis en klog person der sagde engang.

Men som sagt venter jeg på afgørelsen fra pensionsnævnet i kommunen og så er det bare at tage den derfra og klage og få nogle princip sager igennem hvis man kan komme så langt .................

Men snu er de ( rehabiliteringsteamet ), at de indstiller mig til fleks via min sbh, jeg gad godt at vide fremtidsperspektivet i deres sag mod mig mht fleks, da der jo skal være et fremtidsperspektiv til at man kan komme op i tid og blive selvforsørgende.


Man kan ikke opererer i området hvor min smerte sidder, da det aldrig er prøvet før og alt er afprøvet og behandlet og der intet er at gøre mere og alle siger udsigten til at man får det bedre eller kan komme i job er lig med nul, i min verden skulle jeg i det mindste være indstillet til et ressource forløb men jeg er i tvivl om jeg er kommet i et ressource forløb, samtidig med fleks, da der er andre tiltag end fleks efter hvad de lagde op til på mødet med rehabiliteringsteamet, så jeg fik sendt en mail afsted til min sbh i fredags, men hun har fri til næste mandag fik jeg en mail tilbage om.

Sidst redigeret af mookmik; 09-02-2013 kl. 22:49.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 10:42   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Et ressourceforløb er ikke noget de bare kan smide dig over på - for du skal nemlig selv søge om at komme på et ressourceforløb......så det er noget de kan ''true'' med, men det er altså dig der skal give accept og ansøge. Bare lige så du ved det

Og alt deres vås om, at så kan man da ''bare'' arbejde hjemme fra holder jo ikke en meter - det er et urealistisk forslag. Hvem ser efter hvor mange timer du arbejder? Hvem sørger for dine skånehensyn er overholdt? Når man efter 2½ år skal revurderes på sin arbejdsplads, hvordan står du så??
Den form for egenkontrol er jo direkte latterlig - det vil svare til at politimanden trækker ind til siden og udskriver en bøde til sig selv, hvis han ser han køre for hurtigt??
Sådan fungerer virkeligheden jo ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 13:58   #40
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Et ressourceforløb er ikke noget de bare kan smide dig over på - for du skal nemlig selv søge om at komme på et ressourceforløb......så det er noget de kan ''true'' med, men det er altså dig der skal give accept og ansøge. Bare lige så du ved det

Og alt deres vås om, at så kan man da ''bare'' arbejde hjemme fra holder jo ikke en meter - det er et urealistisk forslag. Hvem ser efter hvor mange timer du arbejder? Hvem sørger for dine skånehensyn er overholdt? Når man efter 2½ år skal revurderes på sin arbejdsplads, hvordan står du så??
Den form for egenkontrol er jo direkte latterlig - det vil svare til at politimanden trækker ind til siden og udskriver en bøde til sig selv, hvis han ser han køre for hurtigt??
Sådan fungerer virkeligheden jo ikke.
Kan kun være helt enig med dig helenekr og det der med ressourseforløb, grunden til jeg er i tvivl er at jeg kommer under en mentor ordning og skal have besøg af en ergoterapeut og bliver tilbudt psykolog osv osv osv og de indstillet mig til noget jeg jo ikke har søgt om ( fleksjob ), min sagsbehandler sagde på et tidspunkt at jeg har været igennem alt ( eksempelvis smerteklinikken ) så det ville ikke give nogen mening at jeg igen, skulle på smerteklinikken eksempelvis, da jeg har været tilknyttet en smerteklinik i godt 9 mdr og ergoterapeut tilbuddet har jeg været igennem 2 gange før og blev tilbudt at komme i kontakt med en ergoterspeut igen igen af rehabilliteringsteamet.

Er der nogen der ved hvad en paragraf 70a-oplæg er og en paragraf 19 - oplæg ?
Syntes ikke jeg kan finde noget omkring de 2 paragraffer.

Sidst redigeret af mookmik; 10-02-2013 kl. 17:08.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søgt førtidspension i 15 år. mullamulla3 At søge førtidspension 10 20-04-2013 18:40
Førtidspension år 2013 ingehelene Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 20-02-2013 00:46
Kommunen har søgt førtidspension til mig blyp67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 10-03-2012 15:42
Mangler personer som har søgt førtidspension AndersHansen Politik og Samfund 3 11-11-2009 18:22
Netop søgt førtidspension. Pusling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2009 17:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension