K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2012, 16:30   #1
Hundi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Hundi er ny på vejen
Kontakt til dig der har fået FTP fra MP pension

Kære alle derude.

Jeg vil rigtig gerne høre fra jer, der har fået indvalidepension fra MP pension. Hvordan er MP's procedure når man har fået tilkendt midlertidig fuld indvalidepension og du ønsker at søge om at modtage permanent fuld indvalidepension?

Til orientering har jeg piskesmældssyndrom, postkommotionelt syndrom og facetledsskade i ryggen samt nogle mindre forandringer på røgten i nakken.

Jeg har fået midlertidig indvaligepension i 2 år. Og den revuderes i øjeblikket. Men da jeg selv har mistet troen på at jeg får det bedre ønsker jeg egentligt at blive vurderet i forhold til permanent pension.

Jeg er spøndt på at høre jeres erfaringer med mp pension.

Hilsen Hundi
Hundi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 21:40   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hundi, som jeg forstår dit indlæg, så er du blevet tilkendt førtidspension med revurdering efter 2 år, der det korrekt?

I så fald plejer det, at fungere på den måde, at kommunen kontakter din læge for at få oplyst, om du har fået det bedre i de 2 år.

Hvis lægen oplyser, at dit helbred ikke er blevet bedre, så vil du herefter blive tilkendt varig førtidspension.

Så vidt jeg ved.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 10:13   #3
Hundi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Hundi er ny på vejen
Privat pensionskasse MP pension/unipension

Hej Vovse

Tak fordi dit svar, men det er dog ikke helt rigtigt forstået.

Jeg er i en privat pensionsordning blevet tildelt førtidspension midlertidigt, og jeg overvejer at søge permanent fpt i denne specifikke kasse. Jeg søger nogle der har søgt igennem samme private pensionskasse, da jeg blot er bange og usikker på hvad jeg skal igenem.

Det kunne være meget interessant om man kunne tale med nogle der har mp/unipension og høre om deres erfaringer.

Jeg har slet ingen kontakte med kommunen da min sag pt er i private ordninger...

Hilsen Hundi
Hundi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 17:55   #4
Hundi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Hundi er ny på vejen
Håber sådan at høre fra nogen ;o)
Hundi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 18:16   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som jeg forstå det har du gang i to forskellige ting
1 kommunen skal revudere om din pension skal være varig
2 din forsikring er også kun midlertidig

hvis jeg så har forstået det rigtig, så havde jeg ventet til kommunen var færdig
fordi så vil din forsikring nemlig søge oplysninger på kommunen og derefter vil de automatisk gør den varig

nu er det bare sådan i systemet, at hvad man selv synes ikke rigtig bliver hørt nogen steder.

men du skal eller har været hos en læge og få lavet en ny erklæring
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 08:05   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
som jeg forstå det har du gang i to forskellige ting
1 kommunen skal revudere om din pension skal være varig
2 din forsikring er også kun midlertidig
I svaret til mig skrev Hundi "Jeg har slet ingen kontakte med kommunen da min sag pt er i private ordninger..."

Hundi, beklager, at jeg misforstod din problemstilling, men så fik vi da det på plads.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 09:27   #7
Hundi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Hundi er ny på vejen
Helt i orden

Det er altså også mange komplicerede ting man skal igennem, men på den anden side så har jeg kun oplevet systemet fra sin positive side ;o) Alle har været søde og har lyttet og stolet på min fortælling (måske lige med undtagelse af nogle enkelte læger, men deres skepsis tjener vel også til at udelukke andre muligheder ;o)

Håber at høre fra nogle der har erfaring med at søge faginvaliditet, da det er det man kan i denne pensionskasse. MP/unipension
Hundi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontakt til ASK Mumrik Dit og Dat 3 05-09-2013 09:04
Jeg har fået pension - min korte historie Zania Alt det andet 12 16-09-2010 00:20
Nogen der har fået tidsbegrænset pension frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 17-08-2009 21:44
Kontakt hver 8. uge? pusle Dit og Dat 2 18-12-2008 09:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension