K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2011, 13:04   #31
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Så fik jeg den gode nyhed, at min sag er klar til at blive sendt til pensionsudvalget lige så snart jeg har kommenteret på ressourceprofilen :-))))) Sidder med en lidt tom fornemmelse for jeg tør ikke tro på noget endnu....Men krydser alt hvad der krydses kan...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 10:32   #32
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
"#&(=)(/%¤##¤%&
jeg modtog i sidste uge besked på klagen ang stop af sygedagpenge - det blev medhold til kommunen
Men ud fra afgørelsen henviser de overhovedet ikke til den udtalelse fra neurologen som jeg fik lavet umiddelbart inden stop af sygedagpenge...

Fagforening hjælper med at lave klage over afgørelsen - bl.a. med henvisning til denne udtalelse men også principafgørelsennr 25-11 som minder meget om min sag. Vi bad dem om at så fremt de ikke havde denne udtalelse. ville vi gerne at de indhentede den ved kommunen...

I går fik jeg så brev om at de fastholdt afgørelsen, men igen nævner de overhoveet ikke det fra neurologen "#%/() og skriver samtidig at jeg med møje og besvær kunne komme på 15 timer - jeg var ALDRIG over 9 timer i den arbejdsprøvning......

Nu bliver sagen så sendt til Ankestyrelsen....

Men hvad pokker gør jeg når de slet ikke vil høre på, at der er en udtalelse som kommunen ikke har sendt med - hvordan pokker får man dem i tale når de slet ikke læser det der bliver sendt til dem???

Og ja skulle have søgt agtindsigt fra starten af - men det var jeg ikke klar over på daværende tidspunkt det er godt nok op af bakke....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 01:20   #33
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Så har jeg i dag fået underskrevet og afleveret min ressourceprofil på kommunen ( og husket kvittering for den,.....) så nu kan jeg bare gå og vente i spænding på, om min førtidspension går igennem....

Kan slet ikke tro at vi endelig er så langt .....Håber på nu at få en stille og rolig jul -

Sagsbehandler har skrevet " udfra en samlet vurdering af de i sagen foreliggende oplysninger er Heidis arbejdsevne varrigt nedsat i et sådan omfang, at den vurderes ubetydelig grundet kronisk smertesyndrom /lændesmerter og følger efter lumbal diskusprolabs"

Endvidere har hun fint rundet det hele af med at slå fast at
"det er jobcenterets samlede vurdering, at Heidi varigt er helt uden arbejdsevne. En placering på arbejdsmarkeet er derfor ikke mulig heller ikke i flexjob. Sagen oversendes derfor til det kommunale pensionsnævn til afgørelse af, om der kan rejses en sag om førtidspension"

Hvordan ser I det - ser der umiddelbart positivt ud?
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 12:35   #34
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja Det kunne vist ikke være mere klart!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 17:35   #35
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
det er jeg gla for at høre :-) havde ikke drømt om at jeg skulle blive så nervøs...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 23:56   #36
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Er så gal så jeg ryster. Min sag har været på indstillingsmøde til FP, og der har været tvivl om, hvorvidt der skal en 4. arbejdsprøvning til.

Man har så bedt sagsbehandler om at uddybe i forhold til de arbejdsprøvninger, jeg har gennemført. Helt ok. Har så i dag bedt om at se det hun har tilføjet. Hun har skrevet :

Supplerende oplysninger til Heidis ressourceprofil.
Ressourceprofilen er påbegyndt i sygedagpengeperioden og initialerne her er xxx.
Der var etableret praktik i Aså børnehave. Praktikken afsluttes efter godt 1 måned, da skånehensynene ikke blev vurderet tilgodeset og Heidi oplevede en forværring af rygsmerterne. (s. 2 af 29)
Herefter forløb ved Krop DK. 01.02.10 - 28.08.10 Et træningsforløb på lavt niveau p.g.a. fysiske årsager. Ved afslutningen er tilbagemeldingen, at der ikke længere er fremgang træningsmæssigt og der ikke vurderes yderligere udviklingsmuligheder.
Der har været 2 omgange med virksomhedspraktik i Frederikshavn hos MG-Hjemmeservice med opgaver indenfor administration og planlægning.
Den første praktikperiode blev etableret i sygedagpengeperioden og varede fra 02.08.10 - 11.02.11, idet Heidi på trods af nedsættelse af timetal ikke kan klare 12
timer ugentlig.
Heidi er i denne praktikperiode påbegyndt forløb hos Østjysk Smertecenter i Horsens, og forløbet tilrettelægges således, at det samles på 1-2
dage ugentlig, så hun fortsat kan deltage i praktikken. Hedi magter dog ikke de 15 timer i praktikken, og timetallet sættes ned til 12 på de 3 dage. Efter en
kortere periode sygemeldes Heidi af psykolog ved smertecentret, idet hun føler sig meget psykisk påvirket og ikke kan overskue hele forløbet. Praktikken
afsluttes.
Efter afslutning af smertebehandlingsforløbet i Horsens etableres der påny praktik hos MG-Hjemmeservice, idet hun nu ikke mere skal køre til Horsens nogle
dage i ugen og arbejde nogle dage. Arbejdsstedet har også givet udtryk for, at der kunne være en jobåbning til Heidi, såfremt hun kunne komme op på ca.
½ tid. En jobåbning, som Heidi meget gerne ville bruge, hvis hun på nogen måde kunne klare opgaverne fysisk og mentalt..

Den anden periode hos MG-Hjemmeservice er: 09.05.11 - 23.06.11. Der gik tid med at fremskaffe passende stol, men fra 23.05.11 er fremmødet da. 2 timer 3 x
om ugen. Det var ikke muligt at komme op i tid p.g.a. stigende smerteniveau og stressniveau og det smertesstillende medicinforbrug øges.
Alle skånehensyn var tilgodeset og motivationen høj, men på trods heraf må praktikken stoppes den 23.06.11 p.g.a. Heidis stadig dårligere helbredstilstand.
(s. 1 i ressourceprofilen)

Vedr. mulighed for yderligere afprøvning af arbejdsevnen henvises til § 19 vurdering, nederst s. 25. I øvrigt henvises til § 19 vurderingen.
I øvrigt viser Heidis arbejdsmarkedserfaring, at hun selv har forsøgt at finde niche, hvor hun kunne udnytte sin uddannelse indenfor det pædagogiske felt, uden
at arbejdet var fysisk krævende. Dette lykkedes ikke, og hun måtte sygemeldes.

Det ser jo fint ud, hvis ikke det var fordi at der er så mange forkerte ting deri...
fx -Hvor længe jeg var ved Krop DK - var undervejs 3 uger i Skagen på ryg og gigtcenter
- Timetal i min anden praktik - enkelte uger lykkes det mig at komme på 3x3 timer.
- blev først sygemeldt i starten af februar af psykolog fra smertecenter pga øgede smerter plus voldsomt stigning i medicin ...IKKE pga psyken ( det står ikke nævnt i nogen papirer at det skulle være psykisk)
- timetal i tredje praktik kom max på 3 x2 timer ( 2 af ugerne).
- hun skriver at det skulle vurderes om jeg fysisk og mentalt ville kunne klare jobbet....Har altid kun været det fysiske (ryggen) som har været min barrierer...har aldrig været på tale at jeg skulle vurderes mentalt...(psykologen var fra smertecenteret) Jeg fik lov at komme igen samme sted da de vidste hvad jeg fagligt kunne, og de ville som skrevet gerne ansætte mig hvis jeg kunne komme på 15 timer...

Hvor pokker hun får alle de ukorrektheder fra fatter jeg ikke....

Har jeg mulighed for at komme med rettelser lige indtil mødedagen i pensionsudvalget? Eller skal jeg helst få sagsbehandler til at rette det?

Er lige nu så tæt på at opgive hele kampen....Siden min praktik sluttede i juni, har vi bare skaffet en statusattest fra egen læge i september. Og ellers er der ikke sket en dyt....sagsbehandler svarer i perioder ikke på mails hverken fra fagforening eller mig. Hun har været så lang tid om at skrive tingene, selvom alt er gjort klart af mig og fagforening - hun skulle fx stort set bare skrive vores rettelser og tilføjelser ind i RP. Det tager så lang tid for hende...Og at få aftalt et møde med hende er stort set umuligt...hun har så mange undskyldninger hvorfor hun ikke kan fastsætte en dato...."Hun har så mange hastesager der kommer først2 - nå ja jeg er jo også gratis på ægtefælleforsørgelse, så behøver vi da heller ikke gøre mere end højest nødvendigt...

Lige nogle sure opstød herfra....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 10:18   #37
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Er så lige levet ringet op af en sur sagsbehandler, der absolut ikke synes, at der var nogen grund til at rette sådan nogle småting....
Hallo for mig er det altså ikke småting at "lyve" om fx timetal....

Og forøvrigt så ville hun altså ikke svare på spørgsmål fra min fagforening...Hun havde andet at tage sig til...Øh hun er altså min repræsentant, og har været med mig hele vejen. Og nu hvor jeg er ved at være kørt så langt ned, at jeg ikke længere kan overskue min egen sag - ja så er det altså hende der har "taget over" for mig....Kan da ikke passe at fagforening skal sende spørgsmål til mig, som jeg så skal sende videre til sagsbehandler. Så kan det være jeg er heldig at få svar, som jeg så skal sende tilbage til fagforening...

Spørgsmålet i dette tilfælde var, hvem vi kunne henvende os til i pensionsteamet......Sagsbehandler har ikke overhovedet svaret på denne mail. Og da jeg så spurgte hende hvorfor, var svaret at hun ville ikke udlevere nogle navne...Vi kunne bare ringe til pensionsudvalget (tror jeg hun kaldte det) og spørge.
Så var mit spørgsmål, hvor lang tid, hun troede, det ville tage for hende at skrive det til fagforeningen, når hun nu alligevel havde åbnet alle de mail derfra.....Så var der jo kun kommet 1 istedet for 4, hun skulle åbne...Ja hun havde altså vigtigere ting at tage sig til...

Al tillid er i den grad brudt.....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 13:25   #38
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
Er så lige levet ringet op af en sur sagsbehandler, der absolut ikke synes, at der var nogen grund til at rette sådan nogle småting....
Hallo for mig er det altså ikke småting at "lyve" om fx timetal....

Og forøvrigt så ville hun altså ikke svare på spørgsmål fra min fagforening...Hun havde andet at tage sig til....
Det må være tid til at skrive en klage til jobcenter-chefen.

Da sagsbehandleren ringede til dig skulle du straks have bedt om at få et svar på mail.
ALLE aftaler med sagsbehandler laves på skrift. Men det er jo for sent nu.

Hvis en sagsbehandler ringer til dig så fortæl at du ikk har mulighed for at tale i telefon uden uvedkommende kan lytte med.
Og bed sagsbehandleren om i stedet at sende svar til dig på mail.

Alle fejl skal naturligvis rettes.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 20:59   #39
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
nej men jeg har ikke tid til at vente lige nu på at alt foregår på skrift....Tingene skal være færdige og inde senest mandag hvis ikke jeg vil have min sag forsinket endnu mere end den allerede er blevet....
Og har aldrig været et problem før...så var ikke lige foreredt på at hun var vendt på en tallerken, bare fordi hun jeg ikke var tilfreds med hendes arbejde...
Og klagen er ved at blive lavet færdig. ....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 17:46   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej heidi kastrup,

Altså bliver du indstillet nu selvom din sagsbehandler med team ikke er enige eller bliver du indstillet til afslag?

Der er jo ikke nogen grund til at indstille til afslag hvis det er. Såfremt løbet er kørt, så får du jo mulighed for at stille foran pensionsnævnet inden de tager stilling til din sag. Her kan du så gøre indsigelser til det der står.

Jeg har ikke læst hele din sag, men "kun" fra dit seneste lange indlæg. Det jeg bider mest mærke i er at de skriver at du selv har undersøgt om der fandtes afprøvningssteder hvor du kunne undlade at skulle gøre brug af din fysik, som pædagog faget jo ellers kræver. Jeg er bange for at det er det man hænger sig i i forhold til en evt. ny afprøvning. Sådan et sted skulle de jo nok kunne finde nu, fremfor at bevilge dig pension.

Ser frem til at høre fra dig, når du har tid om hvilket trin din sag reelt er på. Det er bedre at stoppe sagen inden indstilling for derefter at få et afslag, det kan jeg skrive under på efter at BAN nu snart har haft min klage sag i 7 mdr.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
specifik helbredsundersøgelse nono222 Alt det andet 3 10-09-2011 10:53
specifik helbredsundersøgelse mijanse82 Alt det andet 20 04-09-2011 15:57
generel helbredserklæring heidi kastrup At søge førtidspension 5 24-07-2011 15:47
Helbredsundersøgelse?! hla72 Alt det andet 7 04-08-2009 10:05
Helbredsundersøgelse LUM Dit og Dat 5 20-09-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension