K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 10:40   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sniffeline Se meddelelser
Tusind tak, Florken

Dog kan mine øjne ikke slippe flg.:

"Det er kommunen, der vurderer, om man vil indlede sagsbehandling af det beskrevne problem. Kommunen
kan eventuelt rekvirere supplerende oplysninger ved brug af en anden LÆ-attest, fx Statusattest."


Altså igen er det op til kommunen, om de vil bruge eller ikke bruge oplysningerne.
Jow, det er rigtigt, men Tassi HAR jo allerede en sag i gang,
og det er ikke et NYT problem, der skal indledes sagsbehandling af.
Uanset om de har oplysningerne i forvejen, kan en omhyggeligt udfærdiget LÆ 165,
med psykiaterens lægefaglige udtalelser og forslag til videre forløb i sagen ikke bare negligeres.
Gør de det alligevel, skal der klages.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 15:05   #12
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 17
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Alle tiders!

Fantastiske svar!

Jeg vil lade psykiater vide at han skal benytte LÆ 165, og fortælle ham at det, for nogen, har haft en betydning

Godt at vide det med notatpligten. Der er flere punkter, der slår fast at sådan en LÆ 165 (i alle fald i mit tilfælde) er et relevant dokument, og derfor skal medinddrages i dokumenterne. Bare sådan for at være på forkant, hvis de skulle vælge at ignorere den

Fedt, fedt, fedt! Jeg tror måske godt det kunne gå hen og få en vis afgørende betydning i min sag

Tak for alle svarene
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 01:20   #13
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Hej :-)
Allerførst vil jeg lige rette en ting: din psykiater er bestemt ikke en lægmand. En lægmand er en person, der ikke er fagmand eller ikke har specialviden inden for et bestemt fagområde. Så en psykiater er bestemt en fagmand/professionel. Bare så du ikke bruger ordet overfor kommunen
Nabokone
Der var du hurtigere end mig nabok. - SUPERvigtig skelnen!

Resten af dit indlæg har også lige fået et 'hjertetryk' af mig - vil du evt. smide den (g-l-i-m-r-a-g-e-n-d-e) psykiaters navn her - eller i PB til mig?

Det er en uhyggelig mangel på den slags folk, og de gode skal frem i lyset fluks.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 08:34   #14
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
vil du evt. smide den (g-l-i-m-r-a-g-e-n-d-e) psykiaters navn her - eller i PB til mig?
Jeg er lidt forsigtig med at anbefale ham - eller rettere: jeg er bange for, at folk skal vælge ham udelukkende på min anbefaling. Sæt han nu ikke er den rette psykiater for dem? Sæt han ikke går aktivt ind i deres sag som han gjorde i min? Det ville være frygteligt, hvis nogen blev skuffede. Det ansvar vil jeg slet ikke kunne påtage mig.

Men når det er sagt tøver jeg ikke med at nævne hans navn, for han er utrolig dygtig. Og i mit tilfælde var han også en stor støtte og udviste virkelig kampånd på mine vegne. Han hedder Søren Buus Jensen og har denne hjemmeside: http://www.psykiateren.net/

Mange hilsener

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 14:12   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Jeg er lidt forsigtig med at anbefale ham - eller rettere: jeg er bange for, at folk skal vælge ham udelukkende på min anbefaling. Sæt han nu ikke er den rette psykiater for dem?
Sæt han ikke går aktivt ind i deres sag som han gjorde i min? Det ville være frygteligt, hvis nogen blev skuffede. Det ansvar vil jeg slet ikke kunne påtage mig.
Mange hilsener
Nabokone

Selvfølgelig er dine tanker fornuftige, men frygt ikke - ansvaret for at benytte ham er selvfølgelig ikke dit.

Det er ikke sikkert, at andre personligt ville have kemi med manden, eller han en dybere indsigt i lige præcis deres finurlige diagnoser, så min interesse for ham går i første omgang udelukkende på hans menneskesyn - DU GODESTE, en psykiater der udviser empati - lad os få HAM frem i lyset!

Jeg savner i det hele taget at høre om flere læger/psykiatere/psykologer, der er villige til at gå mere personligt ind i sager; skrive breve på vegne af udmattede klienter.

Hvis klienten f.eks er alene og aldeles handlingslammet, er det jo fløjtende ligegyldigt med alle de mere eller mindre fiktive 'klagemuligheder' - svært at skrive klage om afslag på en håndprotese, hvis man fortsat mangler - hånden!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 14:21   #16
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 17
zolskin er ny på vejen
Du skal da tage imod psykiaterens tilbud med kyshånd!!
Det lyder til, at det er én, som vil dig det godt uden at tænke på penge.
Man kan ikke ignorere den, når den ligger i sagen og det kan betyde noget i forhold til en evt ankesag!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 14:53   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det handler sådan set mere om, at kommunen skal selv sørge for, at SAGEN ER TILSTRÆKKELIGT OPLYST iflg. retssikkerhedsloven § 10.

Og hvis der ikke er det, skal de indhente yderligere lægelige oplysninger for at få svar på nogle spørgsmål, som kommunen ønsker at få afklaret inden en afgørelse.

Hvis din psykiater har nye oplysninger som kommunen ikke kender til, og vedkommende selv ønsker at hjælpe dig, er det helt sikkert forsøget værd at aflevere oplysningerne til kommunen. Man kan altid selv som borger aflevere oplysninger i form af journaloplysninger osv. til sagens forløb. Borgeren skal faktisk medvirke til sagens forløb.

Du kan dog ikke garantere, at de oplysninger som du afleverer fra psykiateren, er netop det, kommunen mangler svar på, for at sagen er tilstrækkeligt oplyst.

Og igen det er kommunen eget ansvar at sørge for at få svar på noget, der mangler før, de kan træffe en afgørelse i en sags forløb.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 20:29   #18
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 17
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Nå, man kan også glæde sig for hurtigt...

Psykiater vil ikke lave den der LÆ 165, kun en skrivelse på almindeligt papir
Det er stadig en flot ting, og kan kun hjælpe - selvom den anden nok havde været mere effektiv. Men skidt med det. En skrivelse er bedre end slet ingen skrivelse
Han vil også først lave den om en uge, hvis der ikke er sket noget i min sag
Jeg er ikke helt sikker på formålet

Men lad os nu se. Det lader til der sker lidt i min sag nu. Sagsbehandler meddelte i dag min mor at min sag har været forbi lægekonsulent igen (4. gang), og at han ønskede svar på flere spørgsmål fra den psykiater, der udfærdigede min speciallægeerklæring. Disse blev sendt til psykiater sidste mandag

Jeg kan godt undre mig over, hvilke spørgsmål man har til en 8 siders rapport, som allerede bakker en rapport fra neuropsykolog op - og hvad de vil have en psykiater, der kun har mødt mig i en time, til at uddybe

Nå, men jeg slår koldt vand i blodet og venter en uges tid. Så må vi se, hvad der skal ske

Men et eller andet sted fornemmer jeg, at vi nærmer os en afklaring......
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 21:11   #19
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Tassi!

God udvikling i din sag!

Godt din almindelige psykiater vil bekræfte og supplere og uddybe neuropsykologs grundige udredning.

Og lidt besynderligt, kommunen stiller supplerende spørgsmål til uvildig psykiater, som kun kender dig fra samtale i 1 time.

Disse spørgsmål burde være stillet til din behandlende psykiater, som kender dig gennem lang tid, tænker jeg.

Dog er jeg da sikker på, den uvildige psykiater vil være saglig og objektiv - og evt. selv henvise til behandlende psykiater for nærmere præcis udredning af spørgsmål.

Jeg tænker, du selvfølgelig har ret til at ønske aktindsigt hos kommunen i spørgsmål, som kommunen har sendt til den uvildige psykiater.

Disse spørgsmål kan du tage med og drøfte med din egen psykiater!

Din egen psykiaters vurdering af disse spørgsmål - i dialog med dig - kan du om evt. have gavn af som opdaterede oplysninger i din sag - opfølgende.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 23:00   #20
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 17
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Hej Tassi!

God udvikling i din sag!

Godt din almindelige psykiater vil bekræfte og supplere og uddybe neuropsykologs grundige udredning.

Og lidt besynderligt, kommunen stiller supplerende spørgsmål til uvildig psykiater, som kun kender dig fra samtale i 1 time.

Disse spørgsmål burde være stillet til din behandlende psykiater, som kender dig gennem lang tid, tænker jeg.

Dog er jeg da sikker på, den uvildige psykiater vil være saglig og objektiv - og evt. selv henvise til behandlende psykiater for nærmere præcis udredning af spørgsmål.

Jeg tænker, du selvfølgelig har ret til at ønske aktindsigt hos kommunen i spørgsmål, som kommunen har sendt til den uvildige psykiater.

Disse spørgsmål kan du tage med og drøfte med din egen psykiater!

Din egen psykiaters vurdering af disse spørgsmål - i dialog med dig - kan du om evt. have gavn af som opdaterede oplysninger i din sag - opfølgende.
Besynderligt, ja. Særligt set i lyset af, at de for pokker da bare kan indhente status attest fra min egen psykiater. Men det ville jo næsten være FOR nemt..
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Erfaring med psykiater Ellen Margrethe Christensen?? Hygeria Alt det andet 15 04-12-2013 23:20
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
Erfaring med psykiater Jacob Ulrichsen? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2010 16:13
Afslag på hjælpemidler, hjælp søges til skrivelse af klage. Azfalt Alt det andet 4 02-07-2009 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension