K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2009, 19:51   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Regler om formue....

Hvis nu man får penge fra sit pensionsselskab pga. kritisk sygdom så er der noget med at de skal være på en speciel konto, for at kommunnen ikke kan røre dem ? Er det en konto man bare opretter i sin bank med bestemte regler el. hvordan foregår det ?


Og hvor meget må man have i formue hvis man er på sygedagpenge ? og hvis man er på kontanthjælp.

Er singel og har ingen forsøgerpligt over for nogen.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 20:08   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
skal da prøve om jeg kan hjælpe lidt

På sygedagpenge må du eje hele verden, om du vil/kan, ingen problemer der MEN er du på kontanthjælp må du kun eje 10.000 som single.
Dvs har du fx en friværdi i hus elle en kapitalpension der kan købes fri så kan man tvinge dig til at opbruge denne INDEN du får kontanthjælp.
Har du hest, bil af en værdi over 10.000kr ja, så skal dette også opbruges inden kontanthjælp.

Blot eksempler, men realiteter

Ang erstatning ja, da skal du gå i banken og lave en aftale m dem. De kan lave en konto som er specielt til disse og som er kreditor beskyttet, kan varmt anbefales

Håber det er noget du kan bruge
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 22:39   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du skal gå i banken, og få lavet en kreditorbeskyttet konto, kontonr oplyser du så til forsikringsselskabet, som så sætter pengene ind på den konto.

Bemærk lige at du ikke selv må sætte penge ind på kontoen, for så er den ikke kreditorbeskyttet mere.

Ingen kan røre denne konto, heller ikke skat, og du kan endda få kontanthjælp uden at de kan røre den ( de skal bare se dokumentation på hvor pengene kommer fra )
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 01:00   #4
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg kan så lige tilføje at hvis du har en bil af værdi for over 10.000 kr er du ikke tvunget til at sælge den, hvis du har et lån i banken som er på bilen. (Dette er hvis man er på kontanthjælp)

Det ved jeg fra min kæreste som lige er kommet på kontanthjælp i en periode mens den der køre en sag om stop af hans sygedagpenge, hvor kontanthjælp's kontoret (ved ikke hvad de hedder rigtigt ) så han havde en bil, men da de så at han havde et lån på samme beløb som bilen er værd, var han ikke tvunget til at skille sig af med den.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 07:14   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 12.043
Styrke: 34
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg mener at spørgsmålene skal undersøges tilbunds før vi tager alle de udemærkede svar til efterretning.

I tilfælde der bliver udbetalt arbejdsskadeerstatning, stort som småt beløb, skal det gå over det offentlige FØRST. For at sikre at der ikke skyldes noget til det offentlige.

Erstatninger fra ASK bliver jo udbetalt igennem kommunen. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 08:46   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja der kan være noget om det.

En erstatning fra ASK kan være delt i to, en løbende og et engangsbeløb.

Man skal kunne dokumentere hvor pengene kommer fra og hvilken slags erstatning der er tale om derefter MÅ INGEN kræve dem(det er der dom for)

En løbende erstatning er derimod skattepligtig, den går over skattebilletten og bliver indregnet i din årsopgørelse.

Nej, der er jo lige det at hvis man har et lån, ja så vil banken(eller andre man har lånt af) gerne have at man indfrier hvad man skylder på bilen.
Hm, man kan jo ikke plukke hårene af en skaldet og jeg har ej heller hørt om en kommune der vil indfri ens lån for at spare på kontanthjælpen

Vi måtte pænt aflevere dokumentation på at vi ikke kunne låne penge nogen steder og at vores kapital pension ikke var mulig at købe fri = at få pengene udbetalt minus skat.
Vi måtte aflægge et budget(i øvrigt meget ydmygende for os som altid har klaret og kunnet finde ud af økonomien, blot en lille notabene) så de kunne se at det var fysisk umuligt at omsætte noget som helst til kontanter. Dette incl fx også at man på kommunen kunne regne ud at hvis du har en friværdi, ja, så mener man at man kan optage nyt lån i huset op til friværdien = kolde kontanter at leve for. Meeen igen, man kan ikke plukke håret af en skaldet og optager man lån i huset(hvis muligt) tja, så skal det jo også betales tilbage igen og hvordan det?

Men princippet er: har du noget som helst af værdi og uden pant der kan omsættes til kontanter, altså udover de 10.000kr, ja så vil man forlange at du først gør dette -inden kontanthjælp. Sådan er loven skruet sammen, enig eller ej.

Jeg har vist iøvrigt også nogle papirer endnu, hvor disse oplysninger står, altså hvad de kan forlange mm og vil prøve at finde dem frem hvis nogen kan bruge oplysningerne/lovkravene.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-04-2009 kl. 08:50.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 09:16   #7
nuser
Ved at vænne sig til K10
 
nusers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
nuser er ny på vejen
Hej
Vil det sige,at hvis jeg køber en bil for en evt arbsk.erstatning,og kommer på kontanthjælp...så kan de tag min bil/altså jeg skal sælge bilen for at få konthjælp??
nuser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 10:12   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nuser, både ja og nej, men mest nej for det afgørende er om du kan dokumentere hvilken slags penge der er tale om.

Den del af arbsk.erstatningen som er en engangs sum har du lov til at bruge præcis til hvad du vil.
Vil du fx købe øhhh...sodavand for hele summen og drikke hele skidtet på en gang, ja så er der INGEN der kan forhindre dig i det
-samtidig med at du får den lovlige kontanthjælp.

Køber du så en bil for pengene, ja da er det vigtigt at du beholder din dokumentation for at denne er købt for din erstatningssum.

Meeen dermed ikke være sagt at kommunen ikke vil prøve at få penge ud af det, men i princippet kan de godt glemme alt om det, rettere sagt: de skal lukke øjnene - og se bort fra bilen, hvis altså dokumentationen er ok.
Som nævnt, det ligger der en dom på.

Håber jeg har fået forklaret mig ordentligt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 10:43   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

I tilfælde der bliver udbetalt arbejdsskadeerstatning, stort som småt beløb, skal det gå over det offentlige FØRST. For at sikre at der ikke skyldes noget til det offentlige.

Erstatninger fra ASK bliver jo udbetalt igennem kommunen. Hilsen Peter
Det er altså ikke rigtigt, arbejdsskadeerstatninger udbetales direkte fra AES til din konto.

Men erstatninger direkte på konto, uden at spørge kommunen, Erhvervsevnetab spørger de kommunen om beløbet pr mdr erstatningen udløser samt kontanthjælp / revalidering overstiger din tidligere løn, og kun hvis den gør det må de modregne, og det er vist ikke tit det sker.

Du må gerne have gæld til det offentlige skat, boligsikring, børnepenge m.v. De må IKKE modregne. Erstatninger udbetales direkte til din konto, og ikke via kommunen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 10:46   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuser Se meddelelser
Hej
Vil det sige,at hvis jeg køber en bil for en evt arbsk.erstatning,og kommer på kontanthjælp...så kan de tag min bil/altså jeg skal sælge bilen for at få konthjælp??
Jep du kan også købe hus, der skal bare være noteret at pengene kommer fra en erstatning, og de er debitorbeskyttet. Et dokument, eller noteret på slutsedlen.

Så kan ingen tage det fra dig igen, uanset hvor meget gæld du har andre steder.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue på 12.000 Valencia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 07-02-2013 13:59
Formue moster0208 Alt det andet 6 23-06-2012 21:31
Formue, kapitalpensioner - regler for hukst i dette gunvor Den nyttige viden vi alle har 5 06-07-2011 08:50
Formue på førtidspension Cornelius Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-11-2009 20:58
Formue. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 14-04-2009 15:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension