K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2013, 11:26   #1
Jesper25
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
Jesper25 er ny på vejen
Thumbs down Uddannelseshjælp, under 30, uddannelsesparat/ikke uddannelsesparat

Hejsa,

Jeg fik et brev d. 5 december, om at jeg er vurderet uddannelsesparat. Det på trods af, at min sygdom (Morbus Crohn) bare har hamret derudaf de sidste 1.5 år, og diverse komplikation forbundet hermed har gjort at jeg deraf måtte kvitte mit drømmestudie. I september fik socialrådgiveren snakket med mig om fremtiden, og der sagde jeg, at jeg da gerne på et tidspunkt ville videre, på trods af alle de skavanker jeg render rundt med. Og så fik han spurgt om det var realistisk indenfor et år, det kunne jeg ikke vurdere. En måned senere ligger jeg på operationsbordet og gennemgår en 8 timer lang kompliceret operation. Jeg er milevidt fra at være klar til at gå i gang med en uddannelse.

Men så dumper brevet altså ind, d. 5 december. Og jeg kontakter dem, hvor min rådgiver egentlig blot siger, at jeg burde have kontaktet dem noget før. Men indtil d. 5 december, anede jeg ikke at de regnede med jeg gik i gang med en uddannelse. Det hele virker jo blot som en spareplan, jeg går stadigvæk og er ved at komme mig over operationen, og skal nu til at kæmpe med det her. Og da jeg henvender mig til dem, siger han de (og deres læge) ikke når at kigge på det inden d. 1. Så jeg får altså lige skåret 4000 i mine udgifter. Meget smart måde at trække mig for nogle penge. For der er ingen læge med bare lidt forstand, der vil sige at jeg er uddannelsesparat. Det er jo noget socialrådgiveren bare har sat mig til, da jeg sagde jeg gerne ville videre når jeg var parat til det.

Hvad gør man ved sådan en sag? Har jeg nogen jordisk mulighed, for at få de penge de, jeg egentlig burde have. Socialrådgiveren har ikke haft nogen læge ind over da han vurderede mig i september, og nu har de ikke tid til at kigge i mine papirer indenfor 2 uger?
Jesper25 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension