K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2010, 21:58   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel?

Jeg har for nylig fået visiteret fleksjob.
Jeg er nu igennem samfocus kommet i noget praktik med henblik på fastansættelse. Det er jo rigtig dejligt. Arbejdet er ikke hårdt. Der er faktisk ikke så meget at lave. Jeg står i butik. Jeg skal være der 15 timer ugentligt. Hverdag, men jeg har også mulighed for at få en ugentligt fridag.

Mit problem og bekymring er dog hvad jeg i al verden skal stille op hvis jeg vitterligt ikke magter at arbejde.
Den arbejdsprøvning som mit fleksjob er lavet på baggrund af var i 2008. Jeg sparkede mig igennem arbejdsprøvningen fordi mit "jobkonsulent" fra anden aktør vidst at jeg med en fleksvisitation kunne få sikret min indtægt. Derfor så hjalp hun meget og selv om jeg på de 3 mdr rent faktisk ikke var på stedet 15 timer men nok kun 10-13 timer, nedskrev hun det som 15 timer for at hjælpe mig. Pga min alder vil jeg aldrig kunne få pension uden at have været igennem fleksjob først.

Jeg har kun været afsted i 3 dage. Det er selvfølgelig ikke meget. Men jeg er så træt at jeg når jeg kommer hjem lidt over 1 så ligger jeg mig til at sove og sover til først på aften. kl. 18-20 stykker også går jeg i seng igen kl. 22 og sover til kl. 8. Jeg har fået forkølelsesår i hele hovedet. Har ikke haft det længe. Det er altid et tegn på mit immunforsvar dykker.
Jeg har lige været ind i en periode hvor jeg har haft det rigtig godt og har kunne klare både mit hjem og min hest og med mindre søvn og medicin end jeg har kunne i flere måneder. Men nu vender det igen. Heldigvis har min mand været syg i denne uge og han har kunne ligge mig i seng og lave mig frokost. Det har jeg ikke selv kræfter til efter arbejde.

Jeg håber selvfølgelig det går over. MEN hvis det ikke gør hvordan griber jeg så tingene an?
Jeg kan ikke være fleksjob hvis jeg ikke kan klare de 15 timer.

Jeg er kun 22 år gammel. Jeg har ikke lyst til at komme på pension, men de efterhånden mange år med sygdom har lært mig at jeg skal være ærlig og sige stop når min krop ikke kan mere.
Lider af hypermobiltsyndron, endometriose og fibromyalgi. Jeg har mine læger i ryggen som støtter mig. Især min læge på smerteklinikken. Som konstant siger til mig jeg skal acceptere min tilstand og sige stop når min krop siger det til mig. Om det betyder en dag i sengen eller syg fra arbejde eller andre aktiviteter.

Hvis jeg bliver meget skidt efter nogle ugers arbejde skal jeg så sygemeldes af egen læge? og hvilken indtægt vil jeg i såfald have? Hvis sagen skal gå videre som førtidspensions sag hvordan skal jeg så gribe det an? Kan jeg være på ledighedsydelse indtil da?
Jeg er ikke berettiget til kontanthjælp da jeg er gift.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilket fleksjob, hvis man ikke kan nok? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 6 01-11-2012 17:45
Kan jeg få sygedagpenge igen, hvis jeg ikke kan klare job? Jupiter Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 05-02-2012 17:49
hvis der ikke kan skaffes et fleksjob... hva så?? solstråle Spørgsmål ang fleksjob 2 28-11-2010 22:08
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
fleksjob, hvad hvis jeg ikke selv kan finde et? helle4 Spørgsmål ang fleksjob 25 12-09-2007 23:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension