K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2012, 13:44   #1
Mugmug
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Mugmug er ny på vejen
Partshøring

Blev i dag ringet op af min sagsbehandler ved kommunen. Hun ville lig oplyse mig om, at min sag var til behandling i flexudvalget i onsdags, og at de ikke kunne tage stilling til, om jeg var berettiget til flexjob, da de mente, at de manglede en vurdering fra min læge på OUH. (De har alle min journaler fra sygehusene, og jeg er til kontrol hver 6 mdr.)
Problemet er, at mine sygedagpenge stopper den 1 oktober 2012.
Men sagsbehandler sendte mig en partshøring for en uge siden. Hun sagde det kun var en formalitet, og at det skulle hun gøre.
Hun sagde også, at hun kæmpede med, at finde en paragraf, så jeg kan få mine sygedagpenge forlænget med 26 uger. (Har været sygemeldt i 52 uger).
Men jeg mener da, at jeg har ret til forlængelse iflg. §27 stk 1 nr. 4???
Har været i afklaringsforløb i 5,5 mdr og fandt ud af, at jeg kunne arbejde 20 timer på 50%. Sociallægen siger jeg har kronisk bindevævssygdom som ikke kan kureres, kun lindres og min læge siger at jeg aldrig kommer tilbage på arbejdsmarked. Desuden fik jeg invalideskilt i 1999, hvor jeg også blev revalideret.
Mugmug er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 14:05   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja som du skriver det...så burde du kunne forlænges efter paragraf 27 stk 4...

Den eneste grund som jeg kan se til at de ikke vil forlænge dig efter den paragraf....skulle være hvis de stadig mener at der er en mulighed for at du kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked...

Hvis de godt ved at du ikke kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked....så er det bare en smart manøvre for at få dig over på kontanthjælp inden de giver dig fleksjob....for så skal du have den lave ledighedsydelse ved ledighed....her når de nye regler kommer til nytår...og indtil de kommer hedder det kontanthjælp...

Er din ressourceprofil fuldt ud opdateret? Og har du skrevet alle rettelser ind da du blev partshørt?

Ved du hvad der ligger i din sag af papirer?

Hvis ikke så skal du straks søge aktindsigt....du kan evt bruge denne formular http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf som ligger under vores Nyttige Links

Lægger også lige linket til vores side om sygedagpengestop så folk kan se de forskellige paragraffer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 15:13   #3
Mugmug
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Mugmug er ny på vejen
Jeg har aktindsigt og min ressourceprofil er opdateret med Reva fyn´s og sagsbehandler´s bemærkninger.
Jeg og Teknisk Landsforbund har gennemlæst den, og havde ingen bemærkninger den inden den blev sendt ind til flexudvalget.
Flexudvalget har ikke sendt et brev til mig, det var min sagsbehandler som ringede til mig i morges for at oplyse mig om, at flexudvalget ikke kunne tage stilling til om jeg skal have flexjob, da de ikke havde en vurdering fra min læge på sygehuset. (de har alle mine journaloplysninger også den fra den gang hvor jeg blev revalideret)
Men sagsbehandleren sendte mig et brev den 14/9-2012 og ringede samme dag, for at gøre sig opmærksom på, at dette brev kun var en formalitet, da min sag skulle behandles onsdagen efter og at hun forventede at sagen ville blive afsluttet.
I brevet står der:
Partshøring om udsættelse af afgørelse om forlængelse af sygedagpenge.

Kommunen påtænker at udsætte afgørelsen om forlængelse af dine sygedagpenge.
Der afventes oplysninger fra flexjobafsnittet om hvorvidt du kan bevilliges flexjob på det foreliggende grundlag. Det er derfor på nuværende tidspunkt ikke muligt at træffe afgørelse om hvorvidt dine dygedagpenge kan forlænges.
Kommunen kan træffe afgørelse om at udsætte afgørelsen om forlængelse eller ophør af sygedagpenge §27 stk 1 nr 1-7 i op til 4 uger. Det står beskrevet i Ankestyrelsens afgørelse nr 123-11.
Det betyder for dig, at din sygepengeudbetalinger ophører den 30.09.2012 medmindre vi kan træffe en endelig afgørelse inden da, hvilke vi forventer at kunne. Såfremt vi ikke kan træffe en afgørelse inden henvises til at søge hjælp i Jobbutikken og du skal møde op og søge kontanthjælp d 1-10-2012.
Og jeg skal komme med kommentarer til Partshøringen inden 24-09-2012.
Jeg kan bare ikke forstå, at sagsbehandleren siger, at på kæmper for at finde en paragraf som kan forlænge mine sygedaagpenge. Jeg er jo ikke blevet nægtet flexjob, og når man venter på en vurdering fra lægen må man jo kunne bruge §27 stk 1 nr 4.
Mugmug er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 16:27   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det skulle man mene....men kun hvis de er sikker på at du IKKE kan komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked....

De skal være sikker på det før de kan forlænge dig efter den paragraf...

Som jeg kan forstå det...så mangler de åbenbart en lægelig vurdering før de kan være sikker på at du ikke kommer tilbage til det ordinære arbejdsmarked...

Hvis de stopper dine sygedagpenge....så skal du klart klage over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 16:28   #5
Forrest
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Forrest er ny på vejen
Hvis din sagsbehandler "kæmper" for at finde så er du nød til at hjælpe med at skriftligt informere om §27 stk 1 nr 4 og betingelser deri. Fra det du skriver kan der næppe være diskussion om det.

Jeg kan ikke se en gyldig grund for at udsætte afgørelsen.

De henviser til ankestyrelsens 123-11:

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1

Er det sammenlignelig? - Det mener jeg ikke - I denne sagen var muligheden for §27 stk 1 nr 4 nemlig ikke nævnt. Du venter en afgørelse om fleksjob.
Forrest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 16:38   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Samtidig med, at du skriver til din sagsbehandler om muligheden for forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4, så bør du anmode om, at de indtil de har modtaget de fornødne papirer fra lægen, bør/skal udsætte den endelige afgørelse af sdp. stop, hvis de altså ikke pr. 1/10 forlænger med nr. 4.

Du skal ikke "over på den anden side" og dermed i "det sorte hul", for så er der lang vej tilbage.

Husk, at hold dig til formaliteterne når du skriver til kommunen. Ikke noget med; hun sagde og han lovede osv. Alt hvad der er sagt er ord mod ord, forhold dig til hvad der er skrevet og ikke sagt/lovet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 16:45   #7
Mugmug
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Mugmug er ny på vejen
Min fagforening mener jeg skal skrive:
Da der ikke er truffet afgørelse i min sag omkring evt. tilkendelse af fleksjob, altså at der skal yderligere afklaring til, har jeg forventning om at min sygedagpengeperiode forlænges på baggrund af fortsat afklaring.

Det er sikkert også ok at skrive sådan, men er det ikke bedre, at man fletter en paragraf ind? Og så skal ordet afklaring vel byttes ud med lægevurdering, så det måske kommer til at lyde som følgende:

Da der ikke er truffet afgørelse i min sag omkring evt. tilkendelse af fleksjob, altså at der skal yderligere lægevurdering til, har jeg forventning om at min sygedagpengeperiode forlænges på baggrund af fortsat lægevurdering.
Så jeg vil anmode om forlængelse efter sygedagpengelovens §27 stk 1 nr 4.

den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger.


Eller skal jeg skrive noget andet i min partshøring?????????
Mugmug er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 17:07   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Desværre er fagforeningerne ikke skarpe nok på sdp. området og så er de er alt for forsigtige. Som jeg hele tiden skriver så er sdp. ydelsen en meget nøjsom ydelse og naturligvis for det, men kan man komme under en af forlængelses numrerne, skal man gå efter det.

Har du modtaget skriftlig afgørelse på, at der skal indhentes yderligere fra din/en læge? I såfald hvad skrives der så der?

I din partshøring skal du klart påpege, at du forventer forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4. Du forstår, at de skal indhente yderligere lægeligt, men såfremt de ikke allerede nu forlænger iht. nævnte pkt., så forventer du, at dine sygedagpenge forlænges indtil man kan tage endeligt stilling hertil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 19:00   #9
Mugmug
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Mugmug er ny på vejen
Jeg har ikke fået noget på skrift fra flexudvalget og sagsbehandleren mente heller ikke at jeg ville få det. Det var jo derfor hun ringede her til morgen.
Men brevet om partshøring om forlængelse af sygedagpenge blev jo sendt til mig før sagen skulle behandles i flexudvalget. Hun regnede jo med at jeg blev bevilget flexjob.
Men jeg skal jo komme med kommentarer til brevet inden mandag.
Mugmug er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 20:31   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen, så er det nu at du skal kræve din ret og lave dit livs partshøring og vise hvad du er værd
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring!!??? mukke Alt det andet 4 13-03-2010 00:49
Partshøring chico Alt det andet 6 16-02-2010 19:03
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension