K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2008, 15:34   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Opfølgning : H J Æ L P ang arbejdsprøvning!

Som jeg har skrevet herinde sidste uge, var min statusprofil forsvundet på 3 uge, da jeg ringede og sagde jeg ville henvende mig til Borgmesteren med en klage over at personfølsommeoplysninger havde det med at forsvinde, da de ringede 1 time og 45 minutter efter og sagde de havde fundet den.

Som jeg var forberedt på, var statusprofilen 'gammel' i det jeg ikke havde været hos psykiateren siden 2006, men udfra profilen kunne hun læse at mine lidelser er varige/kroniske. På trods af de er varige og kroniske (og dermed uændrede!), vi hun nu indhente en speciallægeerklæring fra min psykiater - hvilket jeg synes er et godt træk, nu det ikke kan være anderledes. Så nu skriver hun til ham - og så indkalder han mig så til udarbejdelsen af speciallægeerklæringen.

I mellemtiden synes hun så det kunne være en RIGTIG GOD IDE at få mig i et REVA forløb (arbejdsprøvning), hvilket jeg er fuldstændig forfærdet over, mest fordi jeg simpelthen ikke KAN. Og stik imod psykiaterens udtalelse som siger, at det IKKE kan anbefales. Men fordi profilen er 'gammel' (påtrods af varig/uændret tilstand), mener hun så at ''det er på tide med REVA forløb hvor hun lagde vægt på at jeg også kunne møde andre psykisk syge''

Heldigvis gik hun med til at vente med REVA indtil speciallægeerklæringen ligger på bordet.

Nu er det jeg sidder med et par spørgsmål - jeg er af flere forskellige jobkonsulenter/sagsbehandlere matchet til en kategori 5 (hvilket betyder at jeg IKKE har en arbejdsevne) - hvorfor så et REVA forløb?
Læge og psykiater er ligeledes enig i at jeg ikke har en arbejdsevne.
Hvad er pointen så med arbejdsprøvning?

Hun var helt ude i 5 timer om dagen - jeg er DYBT rystet. Jeg kunne ellers få en person til at følge mig og hente mig fra REVAcentret - historien meldte så ikke noget om hvad jeg gør hvis jeg får et angstanfald efter 1 time og skal hentes derfra igen......

Hun mente også jeg skulle i medicinsk behandling IGEN - jeg HAR jo taget psykofarmaka i 12 år UDEN bedring, fik snarre en forværring - hvorfor skal jeg nu til at have det dårligere??...nogen der kan se en pointe i dét? Hvis jeg tager det i 12 år uden bedring, skal jeg så tage det i 12 år mere før end de kan se at det ikke virker????? Nogle der véd hvor lang tid man skal tage psykofarmaka for at blive fri for at tage det mere?. Så kan en ansøgning om førtidspension jo køre i årevis.

Det hele er et led i ansøgningen om førtidspension, og selvom hun kan læse at jeg har prøvet ALT (har en revalidering og 28 tilbud bag mig jeg ALDRIG har fuldført!) og også får lægeerklæringer der fortæller det samme - og nu snart også en speciallægeerklæring, så er det da underligt at jeg nu skal testes om IGEN og nærmest skal starte fra nul punktet........
Endvidere er der brugt langt over 100.000 kr på psykologsamtaler, OCD kurser mm. Uden bedring.

Hjælp, for jeg er forvirret på et højere plan!!

Sidst redigeret af Ninja; 25-02-2008 kl. 15:39. Årsag: tilføjelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp arbejdsprøvning opfølgning Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 11-12-2011 08:14
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Opfølgning af praktikperiode? Cordulla Alt det andet 8 25-03-2011 00:21
Opfølgning under arbejdsprøvning V_Brask Alt det andet 11 15-12-2009 23:16
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension