K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2012, 22:22   #1
Marie M
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Lokation: Viborg kommune
Alder: 48
Indlæg: 16
Styrke: 13
Marie M er ny på vejen
Hvordan klarer i hverdagen?

Jeg er lidt nysgerrig omkring hvordan i klarer hverdagens pligter, specielt jer der er uden samlever.

Jeg kan læse mig til at der er flere herinde som har det langt værre end mig, og jeg ville under ingen omstændigheder være i stand til at klare mig hvis jeg ikke havde min mand.

På en god dag kan jeg komme i bad, få børstet tænder, vaske en maskinfuld tøj, tjekke min mail og tømme postkassen, og så bliver den smule energi der er tilbage brugt på at være sammen med mine to børn...
ALT andet er min mand nødt til at stå for.

Så igen, hvordan dælen klarer i at få det til at hænge sammen?
Marie M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 23:07   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man bliver god til at økonomisere med sin energi..

og man bliver mindre følsom overfor nullermænd..

Det betyder meget hvilken mad man vælger at lave, og at man har hjælpemidler til det der findes hjælpemidler til.

Spaghetti skal f.eks ikke skrælles... og millionbøf ikke formes...

Frosne grøntsager ikke hakkes osv....

Man kan mere end man tror, hvis alternativet er at man ikke kan have børnene boende eller må i beskyttet bolig eller lignende.

Så selv om du tror du ikke kan klare dig alene, vil du blive forbavset over hvor meget du magter, når alternativet er skræmmende.. det trigger helt klart kreativiteten...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 23:33   #3
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 14
Tob er ny på vejen
Hvor slemt man har det er jo en meget relativ ting. Jeg skal ikke kunne sige om jeg har det bedre eller værre end så mange andre herinde.
For at få tingene til at hænge sammen for mig handler det om at sætte et realistisk mål for dagen. Det kunne f.eks. være at få handlet ind, støvsuget eller lavet varm mad og så bare acceptere at det var det den dag.
Selvfølgelig er det også lidt nemmere for mig at leve på den måde da jeg ikke har børn eller andre jeg skal tage mig af.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 13:43   #4
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg

Har sammen med min Bostøtte lavet et uge skema hvorpå jeg kører min uge og det fungerer bare rigtig godt men nu har jeg så heller ik hverken mand eller børn men har mine dyr.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 21:10   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg betaler en for at gøre rent og rydde op for mig
Mine forældre sørger for andre praktiske ting - holde styr på aftaler, mine papirer osv
Maden klares enten ved fastfood, mine forældre, eller jeg laver simple retter på gode dage (som speghetti med kødsovs)

Før jeg blev syg levede vi meget selvstændige liv, og jeg havde aldrig troet jeg skulle blive afhængig af mine forældre. Men de er trådt til, og jeg tør ikke tænke på hvor mine unger og jeg ville være i dag uden dem
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 21:30   #6
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Som en anden skrev, så bliver man mindre følsom overfor nullermænd
Jeg tager tingene som de kommer! Nu har jeg så ikke børn, men to katte, men jeg deler tingene op så tingene bliver gjort hen over ugen, alt efter hvilke dage jeg har flest kræfter.
Der er helt klart uger hvor den er helt af ******* til og jeg intet kan, jamen så må jeg lade tingene stå. Jeg dør ikke af at der ikke bliver støvsuget den ene uge, men jeg har en masse venner og familie som er rigtig søde til at handle lidt ind for mig, eller komme og hente mig i bil og vi så tager ud sammen.
Men for det meste så bliver opvasken klaret den ene dag, støvsugning den anden dag, vasketøj den tredje dag osv osv.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 22:33   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har ikke de store problemer med, at klare hverdagen, incl. mine 2 børn og vores hund, når altså bare jeg husker, at tage de nødvendige hensyn til min ryg.

Men bliver der fyldt mere på, så "knækker filmen" efter et par dage, hvilket var meget tydeligt i min sidste arb.prøvning.

Og hvis først "filmen er knækket", så kan det godt tage nogle uger før balancen er genoprettet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 01:44   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er godt nok gift...men min mand hjælper ikke inde og har aldrig gjort det...han arb..1o-12 timer pr dag 6 dg ugentlig..og passer alt ude.og der er meget
så på det punkt er det som om jeg er enlig..jeg har dog et kæmpe hus at skal igennem,men har været heldig at få en masse hjælpemidler bla..rengøringsvogn...

men jeg deler det op..dvs..nogen af rummene blir der ikke så tit gjort så meget ved..men køkkren.bad og soveværelse gør jeg så vidt mulig meget ud af..men det tager tid og det kender de fleste af jer sikker..
men jeg bruger tid på det hverdag..og det er hårdt,men en kæmpe sejr for mig at gøre det selv og nyde resultatet..

stribe førtidspensionist 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 02:01   #9
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Jeg har et dagligt program, som hedder 1 praktisk ting, 1 social ting, 1 træningsting + 1 "hyggeting". At gøre 1 praktisk ting pr. dag kræver faktisk at jeg lader op med de andre ting....Indkøbene klares pr. tlf. og jeg får de fleste varer bragt. Rengøring klares med 1 ting pr. dag. Madlavning klares 1-2 gange pr. uge, hvorefter jeg fryser ned. Mine 3 katte får deres behov opfyldt. Haven tages lidt ad gangen. Det handler MEGET om planlægning!
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 08:55   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Tilslutter

mig i andre...angående det at planlægge og gøre op med sig selv hvad man gerne vil have lavet i løbet af ugen.

Den ene dag vasketøj...den anden badeværelse osv.

Og nu jeg begynder at arbejde...så skal der også laves ordentligt mad..for ellers "brænder" kroppen sammen....

så det blir noget med at lave plan over hvad jeg vil have i ugens løb...nemme og hurtige retter....lave så der kan kommes i fryseren....forberede så meget som man kan.

Vil komme hjem sent eftermiddage....så det skal være noget der nemt at gå til angående aftensmaden.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer med dårlig ryg, hvordan klarer i jer? (brokker mig) LUM Dit og Dat 48 21-05-2010 07:39
Hvordan klarer I det, med social fobi? Zania Alt det andet 12 13-04-2010 18:28
Jeg er sur og her er galden... Hvordan klarer I andre det? Frk. Hvid WG Din historie 21 16-03-2010 12:28
Hvordan klarer jeg slutspurten med et handicappet barn Lilli Susanne Politik og Samfund 2 28-08-2009 19:04
Hvordan klarer du dig? Metro Dit og Dat 17 21-03-2007 07:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension