K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2012, 17:50   #1
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Hvordan virker og ser et fleksjob bevis ud

Jeg er lige nu i arbejdsprøvning og de har nu ændret min arb tid for jeg skal arb prøves med andre tider. Det lyder jo meget godt.

Men jeg er i tvivl om hvordan det får indflydelse på mit evt fleksjob bevis?

Står der at man kan arbejde fx 15 timer eller står der jeg kan arbejde 15 timer fordelt på fx3-4 dage eller hvordan ?

Jeg tænker på at hvis det nu viser sig jeg fungere det bedst ved at arbejde fx 15 timer 4 dage om ugen men en evt arb giver gerne vil have jeg kommer 3 dage og længere dage og der så står i et bevis at det kan eller må jeg ikke.?

Hvad er ens muligheder for at få fleks bevilliget i denne hekse gryde med reformen tror i andre?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 17:57   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hver gang du kommer i job, skal du revuderes igen forstået på den måde ingen job er ens, der kan være forskælige time hensyn osv. de timer man er vuderet til er vejledende.
Men bliv nu ikke skræmt man ender gerne der, hvor man er sat til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 19:53   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Du kan se beviset oppe under "Nyttige links" og det bliver så udfyldt så godt som muligt, jeg havde ingen timeantal på, men der stod bla. at et hensyn var nedsat tid..
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 00:32   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Olsen22

Få endelig så meget med som muligt... -de fleste SB'er vil umiddelbart skrive så lidt som muligt

Og få endelig timeantallet og tilskud på fx 2/3 og hvis du er arbejdsprøvet til fx 18 timer, kan der så stå: Med en forventet arbejdstid på 18 timer...

Det kan kun være en fordel ved en eventuel jobsamtale, at de vigtige tal står beskrevet på beviset... -ikke mindst, når man også kan læse at der har været sager hvor kommunen har ændret tilskuddet til kun 50 %...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 22:00   #5
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
min sagsbehandler vil IKKE lave et til mig

Jeg har nu rykket for et fleksjob bevis af min sagsbehandler 2 gang jeg var til møde med hende idag og spurgte igen efter et fleksjobbevis, men det ville hun ikke lave da det kun er en ulempe efter hendes mening hvis man sender den med i en ansøgning.

Jeg ser den jo som en fordel for mig selv og den arbejdsgiver man sender ansøgnngen til at der er et felksjobbevis med der viser hvad man kan og ikke kan osv med skånehensyn.???

Men hun vil helst ikke lave et til mig da hun ser det som en dårlig ting der kun vil forringe en arbejdsgiveres interesse i at ansætte en i fleksjob???

Jeg ved ikke helt men hun er en underlig en og hun ved aldrig noget når jeg stiller hende spørgsmål kan hun sjældent svare på dem men sender altid bolden videre til andre
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 22:27   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Du kan se beviset oppe under "Nyttige links"
Det må være det her: http://www.k10.dk/media/skema/fleksjobbevis.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 12:20   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg har nu rykket for et fleksjob bevis af min sagsbehandler 2 gang jeg var til møde med hende idag og spurgte igen efter et fleksjobbevis, men det ville hun ikke lave da det kun er en ulempe efter hendes mening hvis man sender den med i en ansøgning.

Jeg ser den jo som en fordel for mig selv og den arbejdsgiver man sender ansøgnngen til at der er et felksjobbevis med der viser hvad man kan og ikke kan osv med skånehensyn.???

Men hun vil helst ikke lave et til mig da hun ser det som en dårlig ting der kun vil forringe en arbejdsgiveres interesse i at ansætte en i fleksjob???

Jeg ved ikke helt men hun er en underlig en og hun ved aldrig noget når jeg stiller hende spørgsmål kan hun sjældent svare på dem men sender altid bolden videre til andre


Kopier lige(hvis du ikke ser dit andet indlæg):

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126443


Kapitel 7

Fleksjobbevis

§ 14. Kommunen skal efter anmodning udstede et fleksjobbevis til personer, der er visiteret til fleksjob og som modtager kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik. Fleksjobbeviset indeholder oplysninger om fleksjobordningen, de handicapkompenserende ordninger og personens skånebehov. Kommunen skal anvende den skabelon, som Arbejdsmarkedsstyrelsen udarbejder.

§ 15. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. oktober 2009.

Stk. 2. Bekendtgørelse nr. 114 af 25. februar 2008 om fleksjob ophæves.
Citat slut.


Ps. Selvfølgelig skal arbejdsgiveren vide ALLE skånehensyn osv.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 20:25   #8
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Det mit spørgsmål går på er om det er timer fx 18 der bliver skrevet og ikke om jeg arbejder 3 eller 4 eller 5 dage om ugen?

Det handler vel om skåne hensyn og hvor mange timer man kan arbejde så må man vel finde ud af det med evt ny arbejdsgiver hvor dan timerne skal ligge?

Eller hvordan?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 21:59   #9
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg ved ikke om der skal stå antal timer på men ved der plejer at stå om det er ugentlige fridage der er behov for og hvad der ellers er af skåne hensyn.

Jeg ville jo gerne have en afklaring igen så jeg kan få et mere nøjagtigt antal timer men det siger min ssagsbehandler nej til min sidste afklaring viste mellem 3-7 timer om ugen men jeg må godt blive sendt på kursus 3 dage om ugen hvor jeg så har lange dage men hun siger at kursuset jo kun vare 3 timer 3 gange om ugen men men hun glemmer lige jeg har transport med bus så det bliver ialt 6 timer om dagen da jeg begynder at forbruge mig selv når jeg tager hjemmefra...
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 06:42   #10
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 15
garage50 er ny på vejen
Hej olsen og lillesine

Vil bare lige sige at jeg også var på det "JOBSØGSNINGKURSUS" for 2 år siden. Jeg havde også 1 times kørsel både frem og tilbage. og jeg syntes også det var hæsligt.... Jeg gjorde alt for at komme i praktik hurtigs muligt, og det lykkedes heldgvis, og praktikkenpladsen gav arbjde. Som de sagde: X du har skabt dit eget arbejde, vi vidste slet ikke vi havde brug for dig, hi hi...

Men det jeg vil sige med det her er, at i det første fleksjob jeg havde var jeg der 3 timer om dagen og havde fri onsdag. Jeg har som sådan ikke fået lavet noget fleksbevis (ikke hvad jeg ved af i hvert fald). Men jeg ved at mine skånehensyn er nedsat tid og at jeg er visiteret til 12 timer og ugen. MEN jeg startede altså på mit nye job med igen 3 timer om dagen, men det fungerede ikke ret godt. Så vi lavede det om til at jeg arbejder mandag og torsdag 6 timer om dagen.

Vi meddelte det ikke til nogle. Men det er ikke så lang tid siden jeg havde sådan et obligatorisk opfølgningsmøde med en jobkonsulent, og han spurgte selvføgelig ind til min arbejdstid. Han kommenterede det ikke. Så hvis du/i er visiteret til f.eks. 12 timer, bestemmer i selv/og arbejdsgiveren selv hvornår timerne skal lægge.

Ha det godt - Kh Garage50
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevis StineBine. Spørgsmål ang fleksjob 2 03-05-2013 20:36
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
fleksjob hvordan?? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 1 15-06-2009 21:02
Fleksjob-bevis ?. Kimse Spørgsmål ang fleksjob 4 19-02-2008 23:57
Her er så endnu et bevis på hvordan man behandler hundesyge folk i Danmark Stella Det er da strengt ! 9 31-01-2008 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension