K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2010, 16:26   #1
Beatrice
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
Beatrice er ny på vejen
Forlængelse af sygedagpenge mens ansøgning om fleksjob er igang?

Hej,
Jeg er lige kommet hjem fra en samtale med min socialrådgiver.

Hun ville stoppe mine sygedagpenge, da jeg har nået de berømte 52 uger.

Jeg sagde at jeg vil søge om et fleksjob, men det mente hun ikke jeg kunne få. Hun kunne dog ikke helt begrunde hvorfor, da min læge havde udtalt sig om min tilstand er blevet kronisk. (PTSD). Socialrådgiveren hentede derefter en anden, som havde forstand på fleksjob ordningen. Hun sagde at hverken min læge eller psykolog kan udtale sig om min arbejdsevne, kun min funktionsevne. Men at hun ikke kunne udtale sig om min sag, da hun ikke kendte til alle detaljer.

Jeg fastholdte dermed min ansøgning om fleksjob.

Socialrådgiveren sagde så, at jeg ikke kan få mine sygedagepenge forlænget og at jeg skulle søge kontanthjælp.

Nu har jeg læst her på denne webside:

Forlængelse kan ske:
1. når det er overvejende sandsynligt, at den sygemeldte vil blive revalideret
– hermed forstås revalideret til det ordinære arbejdsmarked,
og altså ikke til støttet beskæftigelse.
2. når det er nødvendigt med en arbejdsprøvning eller anden afklarende
foranstaltning for at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne.
3. når dagpengemodtageren er under, eller venter på lægebehandling,
men forventes arbejdsdygtig inden for 2 x 26 uger. I praksis er det en
betingelse, at der efter en lægelig vurdering er en sikker forventning
om, at den pågældende kan være arbejdsdygtig indenfor denne periode.
4. når der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om sikring mod følger
af en arbejdsskade.
5. når der er påbegyndt en sag om førtidspension efter lov om social
pension.
6. når dagpengemodtageren lider af en uhelbredelig (livstruende) lidelse

Og så er der noget på forsiden og en ny paragraf i retssikerhedsloven. http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

MEN
Betyder det at jeg SKAL have sygedagpenge IMENS min ansøgning om fleksjob er i gang??? Det er nemlig det indtryk jeg får.

Jeg har mailet socialrådgiveren og henvist til denne her webside og de forskellige paragraffer. Hun sagde, at jeg vil få kontanthjælp mens min ansøgning er i gang, og hvis jeg får et fleksjob bevilliget, så ville jeg få udbetalt differencen. Men det er jo snyd, hvis jeg er BERETTIGET til at få mine sygedagpenge forlænget mens min ansøgning bliver behandlet, og er berettiget UANSET udfaldet af min ansøgning!

Håber der er nogen der kan hjælpe, da det her tager al min energi og jeg har ikke overskud til at søge i diverse love m.m.

På forhånd tak!
Beatrice
Beatrice er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job? Mens anke om fleksjob behandles? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 25 14-02-2013 12:35
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Snart smidt ud a systemet pga helbreds undersøgelser igang så ingen sygedagpenge MorsBeskytter Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 13-10-2011 19:55
Hvordan kommer man igang med ansøgning om pension?? MetteMusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 02-09-2011 08:53
Vikararbejde mens man venter på fleksjob... Multe Spørgsmål ang fleksjob 4 05-01-2010 00:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension