K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 19:13   #1
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Efterbetaling af sygedagpenge for 39 uger og på kontanthjælp

Hej for ikke så lang tid siden fik jeg medhold i en anke. Desværre varede sagsbehandlingen så lang tid at jeg faldt for de 39 uger. Kommunen anerkender at jeg skal have efterbetalt sygedagpenge. Men hvad sker der når jeg står til at skulle modtage et større beløb? Jeg er klar over at den kontanthjælp jeg ha modtaget under forløbet, bliver modregnet inden udbetalingen. Men hvad med differencen? Kan kommunen forlange at jeg skal leve dem op inden jeg får kontanthjælp? Når jeg såørger på kommunen er der mange bud. Lige fra at der bliver regnet ud hvor længe jeg kan klare mig. Og til at, jeg selvfølgelige kan beholde dem. Jeg har ledt efter noget konkret. Nogle tidligere afgørelser der ligner min, uden held.
Så Hvis der er nogle herinde der ligger inde med noget konkret modtager jeg det med stor tak
Mvh Ruben
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 19:21   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jeg ved ikke og det gør kommunen heller ikke, men.

Der er en "gylden regel" om at penge der er udbetalt til at dække en konkret periode, de må gerne bruges som man lyster.
Således kan man jo ikke tvingedig med tilbagevirkende kraft til at have brugt mindre penge i perioden som pengene faktisk stammer fra.

Det der gør det hele lidt mere "uldent" er om de kommer og siger "jamen du har jo sparet op i den periode, så det skal du bruge først" Det ville være umådeligt frækt.. folks udgifter forsvinder jo ikke bare fordi der ikke er penge nok, du kan have haft lånt penge ved familie for at holde skindet på næsen mm.

Mit bedste bud er at hvis kommunen er lidt almindelige i hovedet, så lader de den her passere.
Men man ved jo aldrig ?
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 20:26   #3
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Lånte penge

Mange tak for dit svar. Der er et snert af håb. Lige hvad jeg har brug for. Hele sagsbehandlingen siden at jeg blev syg har gjort mig skeptisk, grænsende til paranoid. Derfor ville det være rartat kunne finde et andet eksempel der kunne bekræfte at, Jeg selvfølgelig kan beholde de penge.

Så stadig. Hvis der er nogle der har noget? et link, en historie, et eller andet

På forhånd tak
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 20:42   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Pudsigt. Akkurat det samme sker for mig lige nu. Fik brev i mandags. Med henblik paa 39 ugers forlaengelse, og jeg har lige naaet de 39 uger i nat. Maerkeligt system og at det kan ske for os paa samme tid
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 20:48   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Vær opmærksom på at hvis I har fået boligsikring efter kontanthjælpssatsen, kan I komme til at få en efterregning på for meget udbetalt boligsikring..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 20:50   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Min boligsikring er det samme som foer. Saa jeg bliver ikke paavirket af det
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 21:44   #7
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Ja det er sgu et underligt system. De 39 uger burde jo gælde fra nævnets afgørelse. Jeg anker det også. er klar over at der sikkert ikke kommer noget ud af det men hvis man ikke gør, sker der jo slet ikke noget.
Mht. til De penge jeg har udsigt til, og om hvorvidt jeg kan beholde dem, så mangler jeg stadig noget konkret. Jeg håber på flere svar
mvh
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 08:48   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det man bør tage fat i, i en klagesag er, at formålet med forlængelsen IKKE er opfyldt, hvis man feks er forlænget for afklaring af arbejdsevnen, og dette IKKE har fundet sted.

Derfor bør man have ret til yderligere forlængelse, indtil arbejdsevnen ER afklaret.

Alternativt, bliver disse klagesager blot en sovepude for kommunen.

Jeg ville derfor klage, såfremt forlængelsen gives, for at afklare restarbejdsevnen, og dette IKKE er skedt.

Borgeren, den syge, har jo INGEN mulighed for at gøre noget som helst, hvorfor dette, alene er kommunen ansvar.

Derfor bør borgeren forlænges, indtil dette er opfyldt, altså selv afklaringen, hvis sagen er hjemvist med dette som formål.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 09:09   #9
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Godmorgen
Tak for dit svar. Jo der er kommet gang i en arbejdsafklaring. På kontanthjælp. Det er med den begrundelse at sagsbehandlingen har taget over 8 måneder og der derfor ikke var tid til afklaring på sygedagpenge. Pointen er jo at hvis sagsbehandlingen ved ankestyrelsen havde taget 4 måneder, så havde der været tid til og afklare mig. Og så kunne min situation have set helt anderledes ud.

Oven i det er jeg nu hunderæd for om de kan finde på og sige at, jeg skal "Leve" de penge op som jeg får efterbetalt..

Jeg har ikke engang fået penge her den 1. De regner siger de. Og ham der regner er ikke til stede??? Det er satme så uordentligt og respektløst.
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 09:23   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du burde faa kontanthjaelp ydelse indtil du modtager et brev fra kommunen, ang sdp ydelse. Ifoelge systemet skal du tilbagebetale, men i vores situation vil de modregne, da de koerer samme system. Klag over dette ogsaa. Kan du goere ved jobcenteret eller udbetaling af bynavn.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
Sygedagpenge forlænget op til 2x52 uger - SPØRGSMÅL søstjernen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-09-2012 17:27
sygedagpenge 52 uger. hva så derefter? benjaminn Alt det andet 3 13-08-2010 10:23
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59
Efterbetaling af førtidspensin Klein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-06-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension