K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2010, 12:34   #1
Mik
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
Mik er ny på vejen
Kan jeg klager over sygedagpengestop og søge om førtidspension efter §17 samtidig???

Min sygedagpenge stopper den 20.03.2010 og er stadigvæk i forhøjet antidepressiv behandling som slutter om par mdr. og derefter vil min læge komme med udtagelse om det har hjulpet eller ej. Samtid med det har jeg slidgigt over hele kroppen. Det kom som overraskelse da jeg fik brev om sygedagpengestop da jeg troede at sagsbehandler vil vente på svar fra min læge om antidepressiv behandling. Da min man arbejde har jeg ikke andre muligheder end at søge førtidspension efter §17 da sagsbehandler mener at hun ikke kunne søge det for mig (§18) så lang tid jeg er i behandling.
Ud fra §27. 4 den sygemeldte ikke kan opnå eller festholde beskæftigelse på normale vilkår og derned ikke kan vende tilbage til ordinære arbejde, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til fleksjob eller førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger. Der skriver de: der vurderes ikke, at pgl er fleksjobberettiget, idet det ikke har været muligt at foretage en arbejdsevnevurdering samt det ikke vurderes, at pgl er berettiget til førtidspension, idet der fortsat er behandlings- og revalideringsmuligheder.
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.Skriver de at der forligger ingen lægelig vurdering, der skønner, at pgl vil kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsnigs indtræden. Egen læge oplyser d. 08.06.2009, at pgl kan starte på deltid.
Det er lidt mystisk syns jeg.
Ud fra § 7a; vurder de, t det på nuværende tidspunkt ikke er aktuelt , idet der pågår en intensiveret antidepressiv medicinsk behandling.
Kan jeg klage over denne afgørelse (sygedagspengestop) og søge om førtidspension samtidig? Har i nogen god tips hvad jeg kan gøre. Kan min læge gøre noget? Er der nogen her der faktisk fik førtidspension efter §17 eller er der afslag på forhånd? Og ja jeg har fået partshøring breve!
Mik er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
at søge førtidspension i 2013 efter §17 eller §18? stefansson At søge førtidspension 4 28-01-2013 10:19
Søge efter nuværende regler Birka Spørgsmål ang fleksjob 3 20-12-2012 16:29
Førtidspension og fleksjob samtidig.... Susanne2412 Politik og Samfund 8 17-09-2010 08:31
Sygedagpengestop efter 618 dage? phhmw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-03-2010 22:15
At søge fp efter § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-02-2009 15:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension