K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2008, 14:55   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Spørgsmål til forløb?

Jeg er efter endt barsel, og nogle jobs jeg ikke kunne holde til, ledig igen.
Jeg kan ikke holde til at arbejde, og jeg ved ikke endnu hvorfor. Jeg har en formodning om at det skyldes leddegigt, men jeg går og venter på en sundshedsforsikring via min mands arbejde, så jeg kan komme til en rheumatolog og blive undersøgt.

Men da jeg jo er ledig skal jeg søge et 37 times job. Problemet er bare at jeg fysisk ikke kan klare det. Men vi kan heller ikke klare økonomisk at jeg ikke har et job.

Hvad jeg selv tror jeg kan klare, er 4 timer om dagen, i et job hvor jeg ikke skal løfte osv. Derfor kunne flexjob være en mulighed.

Men man kan da ikke bare søge et flexjob? Skal man ikke være godkendt til det? Beklager det måske dumme spørgsmål, men jeg ved ikke så meget om det her...

Hvordan skal jeg gribe det hele an? (Jeg har desværre også en moderat depression, hvilket til tider ikke gør tingene lettere)

Knus

Pernille
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 15:06   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det fremgår ikke helt klart, om du er på sygedagpenge eller a-kasse nu. Jeg gætter på, du er på a-kasse, ikke?

Jeg synes, du skal tale med din læge, om du skal have en sygemelding og lidt mere om din fremtid på arbejdsmarkedet.

Det er meget svært at få et fleksjob, og du skal igennem et længere forløb i kommunen, hvor der skal skrives ressourceprofil, arbejdsprøves, indhentes lægepapirer osv.

Men tal med din læge, evt. din fagforening, i første omgang.

Du kan se her, hvad der skal ske, hvis din læge sygemelder dig. Hvis du ender med en langtidssygemelding, så skal kommunen se, hvordan de kan hjælpe dig ind på arbejdsmarkedet igen... og sidste mulighed er fleksjob, fordi alt andet skal forsøges først.

Linket til sygedagpengeopfølgning er her:

http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

Vil du læse mere om fleksjob, kan du læse her:

http://www.clh.dk/?id=1337

Og HK om fleksjob her:

http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 15:34   #3
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hej og velkommen til

Du er der hvor jeg startede for 6-7-8 år siden..så rust dig med en stor portion tålmodighed, for det tager lang tid inden kommunen giver sig i kast med flex eller førtidspension.

Kig dig lidt omkring herinde...aldrig har så mange guldkorn været samlet på et sted. K10 har for mig været som at finde krukken med guld for enden af regnbuen
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 15:37   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tusind tak zuza, det er gode links. Ja jeg står i a-kasse og er ikke sygemeldt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Hej og velkommen til

Du er der hvor jeg startede for 6-7-8 år siden..så rust dig med en stor portion tålmodighed, for det tager lang tid inden kommunen giver sig i kast med flex eller førtidspension.

Kig dig lidt omkring herinde...aldrig har så mange guldkorn været samlet på et sted. K10 har for mig været som at finde krukken med guld for enden af regnbuen
Ja puha det er lang tid. Men som ny i det her melder der sig så et spørgsmål mere. Hvis jeg nu sygemelder mig, må jeg jo max være sygemeldt i et år og måske i 2x13 uger extra. Men hvis du siger det tager op til 8 år at blive godkendt til et flexjob, hvad gør man så i mellemtiden?

Man får vel ikke ledighedsydelse, før man er godkendt til flexjob?

Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Hej og velkommen til
Tak Men jeg har været med herinde på siden i mange år nu :-) Var tidligere sygemeldt med depression. Men det går så bedre. Fordi jeg blev gravid, og derfor kunne undgå arbejdsmarkedet :-)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 15:54   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er rigtigt, Nilla. Man får først ledighedsydelse, når man er visiteret til fleksjob.

Men tal med din læge og se, hvad han siger.

Reglerne for a-kasse er strengere, og der bliver du sikkert endnu hurtigere smidt ud på arbejdsmarkedet.


PS... er du sød at skrive eet indlæg, og ikke 3 i træk. Tråden bliver så lang. og uoverskuelig, hvis der er en masse små indlæg fra samme bruger lige i træk.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 16:29   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er bestemt heller ikke altid det tager 8 år at blive visiteret til fleksjob - heldigvis!

Start hos din læge, måske er det fornuftigt, du bliver sygemeldt, hvis du ikke kan stå til rådighed som du skal for at modtage dagpenge. Når du er sygemeldt har kommunen pligt til at afholde opfølgningssamtaler, selvom det ikke er altid de overholder det...
Men her vil man kunne tale om fremtiden og det kan være du skal i arbejdsprøvning.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2008, 19:00   #7
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg kan regne ud at det er med fordel at se rheumatologen først. Jeg kan tage ferie indtil jeg kan se ham.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb med førtidspension Emil1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-08-2013 11:54
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
SDP - Forløb? HsH Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-07-2011 23:52
Afslutning på forløb gittedl Din historie 11 20-11-2009 20:30
Mit forløb.. gh72 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 26-04-2006 21:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension