K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2010, 13:28   #1
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge

--------------------------------------------------------------------------------

Hej med jer.
Dette er mit første indlæg på K10,så jeg håber, I vil bære over med mig,hvis det er usammenhængende Jeg fik i 2009 en arbejdsskade i ryggen,(er blevet anerkendt)hvilket resulterede i begyndende discusdegeneration med beskeden protrusion L5/4,discusdegeneration med højdereduktion og spondylose L4/5 med discusprotrusion med annulus fibrosus/HIZ-læsion bagtil i midtlinien grænsende til beskeden median flad prolaps.L5/S1 nedsat væskeindhold-discusdegeneration.Facetledsartrose,specielt højresidigt.Normale neurologiske forhold. Nu har jeg så netop modtaget brev fra Jobcenter,de stopper mine sygedagpenge pr.1.11.2010. Hvilket de også ville gøre i sidste måned. Ved hjælp af K10,kunne jeg læse mig frem til,at jeg ved,at søge en §17 kunne søge om førtidspension og sygedagpengene kunne på den baggrund ikke ophøre. Jeg har også fået afslag på pensionen. Jeg har desuden været i 2 arbejdsprøvninger,4 dage om ugen a`3 timers varighed.Jeg var ødelagt af smerter alle dage,forsøgte dog og møde op hver dag,i det omfang jeg kunne,men det var rigtig svært. Konklusionen blev dog også,at jeg er så smerte plaget,at kommunen ikke kunne finde noget mere skånsomt til mig og vidste ikke hvilke tiltag de skulle igangsætte! Efter og ha været lønmodtager i mange år,taget 2 uddannelser(imens jeg var alenemor med 3 børn)føler jeg mig magtesløs! Systemet har skrottet mig.Jeg er nu gift,hvilket betyder min mand har forsørgerpligt over mig!!! Jeg står midt i et kæmpe tomrum og aner ikke hvad fremtiden bringer.Ifølge min sagsbehandler er jeg for rask til førtidspension,men for syg til både flexjob og revalidering.Jeg bliver betegnet som resource stærk,men jeg kan ikke forsørge mig selv,mine børn,ikke engang holde til et job. Jeg syntes virkelig, det er dybt krænkende,grotesk og uetisk,at kommunen overhovedet har ret til og kunne gøre,som de gør! Det har været så langt og opslidende et forløb,så jeg magter snart ikke og kæmpe mere.Det var en rigtig lang smøre,men jeg håber inderligt,der er nogen,der måske har nogle gode råd eller kan give mig en god "peptalk" så jeg kan holde gejsten oppe. Hilsen en træt mor.
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension