K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2008, 03:19   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Angry Brug for en håndsrækning eller et godt råd..

Hej allesammen..

Jeg er en pige på 22 år, kommer fra Gedser, og jeg er som skrevet ny her Og sikken et dejligt og trygt sted, for personer der virkelig har brug for en håndsrækning i ny og næ ..

Jeg har siddet det meste af aftenen og læst mange indlæg igennem, om alle jeres forløb om sygdom, det danske system osv, og jeg bliver mere og mere harm, for hvert indlæg jeg læser .. Og til dels også utryg, vel viden om at det er den verden jeg er godt på vej ind i

Jeg var på vej på arbejde i Kbh's Lufthavn, hvor jeg er tjekket ind igennem security, og bliver samlet op af en kollega.
Da jeg er på vej ind i bilen (en transit) begynder min kollega at kører, uden at vide at jeg ikke var kommet ind i bilen.
Jeg bliver slynget op i luften, da bilen sætter af i høj fart, og jeg lander ret hårdt ned i astfalten med halebenet først - og ender med at blive lammet fra bækken og ned.

Der bliver hurtigt tilkaldt ambulance, jeg bliver lagt i en stiv krave, med spændetrøje op og på et spinboard og bliver kørt på på Amager sygehus. (Jeg får heldigvis følelsen tilbage i mine ben i ambulancen)

Efter ca 8 timer på sygehuset, konkludere de at de ikke kan se noget, på røngten, så de gir' mig 2 smertestillende piller og siger jeg skal blive hjemme de næste 6 uger.

Jeg går så derhjemme i 1½ måned, hvor jeg op til flere gange tager kontakt til min læge, og forklarer at der ingen forbedringer er, og at der altså er noget galt. Jeg bliver derfor kaldt derind, og bliver henvist til en speciallist i ryg osv, som også skulle ha kendskab til arkupunktur (Det har jeg læst mig frem til på nettet at det skulle være godt).
Jeg ringer, derop til speciallisten og får en tid, 1½ måned efter
Dagen kommer endelig hvor jeg skal op til speciallisten, og han stiller mig nogle spørgsmål vedr mine smerter, og siger efter 10 min snak :

"Jeg vil slet ikke røre ved dig, du skal ind til nogle meget mere erfaret mennesker, end mig, som kan hjælpe dig .. Hvis du ikke får hjælp nu, skal du ikke regne med at kunne fungere normalt i fremtiden"
Han henviser mig derfor til smertecenter på Rigshospitalet, og skriver at det er AKUT.
14 dage efter modtager jeg et brev fra Riget, hvor der ligger et skema, hvor jeg skal besvarer nogle korte spørgsmål, og derefter vil jeg blive kontaktet af en dem.

Jeg har så fået svar fra Riget.. og svaret er : Du er ikke syg nok til at blive undersøgt inden for de næste 2-3 måneder. Vi skal gøre dem opmærksom på at der er 2 års ventetid ..

Er jeg ikke SYG NOK?!?

Jeg er 22 år gammel.
Jeg kan ikke gå, stå, sidde ned (uden min pude) løbe, cykle ect.
Jeg kan ikke ligge ned, for det meste ligger jeg med et pude i ryggen, så jeg får enden (halebenet) op, så det ikke støtter på noget.
Jeg kan ikke have afføring, jeg har ikke haft sex med min kæreste i snart et ½ år (undskyld, men jeg er så frusteret )
Tit og ofte føler jeg at mine ben forsvinder under mig, som om der sker en kortslutning, i de nedrer regioner.
Og mildt sagt, så er jeg ved at blive ret afhængig af nogle ret kraftige smertestillende piller jeg tager.

Og så siger de, jeg ikke er syg nok!
Jeg ved ikke hvor syg man skal være, for at der er nogle der vil tage en seriøst, i det her land ..
Om man ligefrem skal ligge død oppe på deres afdeling, før de gider rejse sig.

Jeg havde overvejet at spare op, til at tage kontakt til privathospitalet Hamlet, men d, 10 Marts blev jeg fyret fra mit arbejde, grundet sygdom, og er idag kommet på sygedagpenge ..

Nu sidder jeg fast .. og jeg har INGEN anelse om hvad jeg skal sige eller gøre mere.
Jeg ved godt at det her er vand, i forhold til hvad mange af jer andre har oplevet med ventetider osv - men jeg føler det er for tidligt at jeg skal sætte mig ned, og blive opgivet af et system.

Er der nogen derude, der kan gi' mig et vink, eller noget andet som jeg måske kunne bruge, for at komme videre i systemet?!

På forhånd tak, og så ha' en rigtig dejlig dag derude .. Jeg håber solen kommer til at skinne, for idag er det nemlig min fødselsdag
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
Har brug for råd...eller for at lette mit hjerte Blomme66 Din historie 25 10-05-2012 20:03
hjælp har brug for et godt råd mormor2010 Alt det andet 8 09-09-2011 22:06
har brug for et godt råd Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-01-2011 10:47
Jeg har virkelig brug for et godt råd. (Kommunen) Camille Dit og Dat 10 09-09-2008 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension