K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 07:56   #1
Hanstad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
Hanstad er ny på vejen
HJÆLP! Afgørelser fra BAN

Kære alle,

Jeg har virkelig hårdt brug for Jeres hjælp.

Jeg har igen fået afslag på fleksjob fra kommunen, hvilket i den grad er uretfærdigt. Jeg har været i arbejdsprøvning og mit timetal er stationært 12-14 timer om ugen. Jobcentret har lavet en positiv indstilling til fleksjob, men selvsamme person som laver indstillingen sidder i udvalget, der skal afgøre om det bliver tildelt - og det blev det selvfølgelig ikke.

Jeg har brug for afgørelser fra BAN, der omstødte eller hjemsendte en kommunes afgørelse angående afslag på fleks. Der findes pt. ingen principafgørelser i AST/ASK.

Jeg ved, at der er personfølsomme oplysninger i en redegørelse fra BAN, og sagen vil naturligvis blive anonymiseret via min advokat S.A. Helsinghoff. Men det vil være en brækstang for at få noget igennem på kommunen, hvis der kan fremlægges x antal afgørelser, der tegner i min retning. Og måske undgås derved en retssag mod kommunen (hvilket jeg overhovedet ikke har råd til efter 1 år uden forsørgelse fra det offentlige).

Kommunen har begået flere ulovligheder:
1. De har ikke overholdt § 7a i retssikkerhedsloven, hvilket BAN har påtalt, men det har ingen opsættende virkning.
2. De har mundtligt 2 gange lovet fleksjob eller revalidering, hvilket så er blevet fejet af bordet skriftligt.
3. De har forsøgt at lokke mig til at få ansættelse på 14 timer, vel vidende, at så ville fleksjobbevilgningen kun blive en deltidsbevilling. Det er jeg ikke blevet oplyst af dem.
4. De har henvist til, at jeg må leve af de 14 timer om ugen, da de intet mere kan gøre.

Der er sikkert flere punkter, men disse er de første advokaten kom med.

Jeg håber inderligt på Jeres hjælp i denne sag.

Så please - kig Jeres afgørelser igennem og send mig en besked, hvis I mener afgørelsen kan bruges til noget i min sag fremadrettet.

Mange hilsner
Jacob (syg med bipolar lidelse)
Hanstad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 09:26   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jacob, søg på Andersine85, som for nylig har oprettet tråd/emne om principafgørelser mht flexbevillinger.

Håber du finder noget brugbart der :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 11:34   #3
Hanstad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
Hanstad er ny på vejen
Hej og tak for rådet Carmen.

Men Andersine85 henviser alene til principafgørelser fra ankestyrelsen. Jeg har brug for folks private successer ifht. BAN. Altså et niveau under ankestyrelsen - og derfor desværre heller ikke publicerede...

Mvh.
Jacob
Hanstad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 13:12   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hvad står BAN nu for. kan ikke lige huske alle de forkortelser?
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 14:01   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Beskæftigelses ankenævnet
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 13:12   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Må jeg spørge til, hvad grunden til dit afslag er?? For hvis du er helbredsmæssigt stationær, og så kunkan klare 14 timer, så virker det da meget mærkeligt, at de ikke giver fleksjob??
Og så burde du selv have en god sag ved BAN.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 09:09   #7
Hanstad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
Hanstad er ny på vejen
Hej Andersine,

Jamen afslaget begrundes med, at de stadig mener at jeg kan indtræde på det ordinære arbejdsmarked - evt. via virksomhedspraktik, løntilskud og mentorordning.

Idag skal jeg til møde på Jobcentret....aner ikke, hvad de har tænkt sig. Jeg er bare indkaldt til jobsamtale, hvor vi skal diskutere muligheden for en hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet.???!!!

Så jeg kæmper en kamp, der er meget unfair. Jeg tror ikke på BAN. De vil altid bakke kommunerne op, når der er truffet en afgørelse - især når den er truffet på den måde den er truffet på og med den begrundelse. Der har ikke været en eneste sag i min kommune siden 2007, der er blevet omgjort af BAN i forbindelse med psykisk sygdom. Jobcentret ved nøjagtig hvordan de skal omgå lovgivningen, så de slipper godt afsted med deres ulovligheder (

mvh.
Jacob
Hanstad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 10:17   #8
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Hansted

Jeg har en afgørelse fra BAN ang. afslag på fleksjob, som min kommune gav mig i efteråret 2007. Jeg opdagede efter at min klage over afslag på fleksjob som var skriftlig, at min sbér ikke havde medsendt alle relvante papirer til BAN, Dette fik jeg indsigt i via en aktindsigt, og eftersendte samtlige relavante papirer til BAN.

Jeg fik medhold fra BAN, alene af den grund at kommunen havde GLEMT, at opdatere min rp og derfor mente BAN, at der ikke kunne gives afslag på fleksjob, på kommunens forliggende grundlag. som var at jeg i sin tid havde skrevet under på en revalidering for derefter at kunne varetage et job på normale vilkår.

Håber du kan bruge mit eks.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 10:41   #9
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 16
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
BAN stjal akter i min samlevers sag, akter Vejle kommune ulovligt havde fjernet og som vi havde kopier af - derfor pas på dem!
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 10:44   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at du skal klage.

Nogen får indiellem medhold hos BAN, trods at der skal meget til.

Dernæst er vejen banet til Ankestyrelsen, og senere Ombudsmand.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afgørelser Sommerfugl77 Spørgsmål ang fleksjob 11 01-10-2012 10:39
Definition på Afgørelser? buster Alt det andet 4 26-01-2011 11:24
Afgørelser på sygedagpenge? popiae Alt det andet 30 22-09-2010 00:59
afgørelser. popiae At søge førtidspension 3 26-12-2007 21:36
Afgørelser fra Ankestyrelsen Admin Pluto Nyt om loven 0 27-07-2007 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension