K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2010, 08:49   #81
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
virksomhedspraktik og ingen ferie

Ja så er jeg endelig nået så langt i min afklaring at jeg skal ud i 8 ugers virksomhedspraktik men det betyder så at jeg ingen sommerferie kan få sammen med mine børn og mand

Da stedet jeg skal i praktik i ikke har ferie lukket også kan man jo ikke få ferie når man er syg

Jeg har nu følgende diganoser i min sag :

Kronsike depressioner og angst
må IKKE udsættes for press og stress er for sårbar
sproglig opmærksomhedsdysfunktion
voksen damp
nedsat lungefunktion

jeg har kæmpet mig op på 15 timer om ugen med 3 timer dagligt kan ca klare at lave noget på gode dage i ca 1½ time resten af tiden er jeg bare så rastløs og ukoncentreret

Men kommunen vil have mig igennem en virksomhedspraktik trods jeg har været på et afklaringssted siden febuar 2010 og de er færdige med at afklare mig

Kommunen vil have mig i fleksjob men læge. Psukolog og psykiater sig jeg ikke kan magte et fleksjob da det jo automatisk vil stresse mig at have et job!!!

hvad skal jeg gøre jeg kan snart ikke kæmpe mere
er stadig ikke sikker på om jeg kan få fleksjob eller ftp

hej og tak til jer alle her
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 08:58   #82
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Prøv engang at snak med stedet og din sagsbehandler om at holde måske bare en uges ferie. Måske det kan lade sig gøre. Jeg fik lov at holde en uge alle de steder jeg har været, men desværre er det op til den enkelte sagsbehandler. Men de er jo også mennesker, så min erfaring er, at de er til at tale med. Det skader ihvertfald ikke at prøve!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 09:14   #83
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lillesine,

Hvordan gik det i din afklaring til 15 timer ?. Var det lige hvad du kunne klare eller var det med nød og næppe ?

Kommunen tror på et fleksjob når du er på 15 timer, så tror de sikkert at du nok "skal komme det sidste stykke" i en virksomheds praktik. Hvis du mener at du udemærket kan klare 15 timers arbejds uge i månederne fremefter, så syntes jeg at det fint nok og at du opretholder den kommende virksomhedspraktik i forhold hertil, dog med indlæg omkring ferie såvidt muligt.

Hvis du føler at de 15 timer i afklaring var over din grænse, så er du nødt til at få meldt det ud til sin sagsbehandler og evt. konsulent nu inden praktikken. Det bliver rigtigt hårdt at komme i praktik et nyt sted og du vil nok opleve ikke at kunne direkte på 15 timer, det vil være som at starte på ny.

Hvis et fleksjob ikke er din fremtid pga. dit helbred, så er det med at få det meldt ud nu, endnu en arbejdsprøvning hvor du presser dig selv hårdt eller hårdere, kan måske forværre dit helbred, det gjorde det for mig. Jeg lider af generaliseret angst mm. og går idag efter en §18, mine børn kan jeg ikke klare at have for længe ad gangen, og mine psykiske grænser er snævret en del mere ind ud fra det pres jeg har været igennem i forbindelse med arbejdsprøvning.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 09:19   #84
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvordan er de kommet frem til de 15 timer?
for hvis du har været stabil i hele forløbet med 15 timer
ja så er det klart kommunen kan se flexjob er vejen frem
men man må ikke "spille syg" i arbejdsprøvning, det kan kun give bagslag senere
så ens timer ryger ned men.

kommunen glemmer bare at en arbejdsprøvning ikke er et rigtig arbejde
ergo du kan ikke sammenligne den og et rigtig flexjob med 15 timer.
det glemmer en sagsbehandler bare og oplyse.

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-06-2010 kl. 09:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 13:17   #85
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære lillesine.

Har du sørget for at få løbende aktindsigt ?

Citat:
Men kommunen vil have mig igennem en virksomhedspraktik trods jeg har været på et afklaringssted siden febuar 2010 og de er færdige med at afklare mig
Hvad var konklusionen af din arbejdsprøvning ?

Citat:
Jeg har nu følgende diganoser i min sag :

Kronsike depressioner og angst
må IKKE udsættes for press og stress er for sårbar
sproglig opmærksomhedsdysfunktion
voksen damp
nedsat lungefunktion
Var disse diagnoser ikke med i din §17 ansøgning ?

Det er svært at give gode råd til dig, for DU er den eneste, der kan MÆRKE,

hvad du kan holde til.

Har du fået udarbejdet en ressourceprofil ?

Hvis du har, er den så blevet opdateret med resultatet af din arbejdsprøvning,

og med dine diagnoser ?

Citat:
Dem dårlig nyhed er min sagsbehandler stopper til 1. april og der er ingen afløser fundet endnu så jeg ved ikke hvornår jeg har en ny.
Har du fået en ny sagsbehandler ?

Håber det bedste for dig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 08:24   #86
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har haft mit forløb sådan

Jeg har ikke været stabil under min afklaring har haft mange fraværs dage hvor jeg bare har været lukket inde hjemme.

Når jeg har sagt noget til min sagsbehandler og erhverskonsulent er deres standart svar at det er bedst at have et job jeg har måtte kæmpe næsten hverdag for at kunne komme afsted, jeg har kørt lige på grænsen hele tiden

min medicin er sat op under mit forløb og kommunen bliver ved med at presse.

Min sagsbehandler siger blankt nej til ferie for jeg har ikke ret til ferie osv. hun er hverken til at hukke eller stikke i.

Min erhvervskonsulent siger altid det samme som min sagsbehandler så der er heller ingen menneske bar ved de er efter bogen også færdig.

Jeg skal til min egen læge på mandag og hun plejer at være god til at banke i bordet overfor min sagsbehandler så hun forstår det.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal for jeg falder mere og mere fra hinanden fortiden og kan snart ikke klare at kæmpe mere men så er der også den at jeg også gerne bare vil være færdig i det system og videre i mit liv

Jeh ar været afsted 15 timer om ugen og har holdt mange pauser i løbet af dagen og er taget hjem før tiden mange dage også men har ikke fået nogle papir derfra endnu.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 08:48   #87
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal huske, at det du præstere, er der forvendtning/krav om, at du skal kunne fremover.

Ergo er det en dårlig ide, at sætte medicinforbrug op, medmindre at lægen synes at det er en god ide.

Du må tage en ordentlig snak med lægen om, hvordan hun synes at du skal takle dette, samt hvad hun anbefaler.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 08:55   #88
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Popiae har helt ret

du må ikke sætte dit medicinforbrug op uden at snakke med din læge
samt du skal påpege at for at holde de timer, bliver du nødt til at bruge mere medicin

husk hvad gør du den dag kommunen siger flexjob på 15 timer
men glemmer at fortælle dit medicinforbrug er gået rigtig meget op
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 22:59   #89
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
de er informeret

Hej

kommunen og erhvervskonsulenten er oplyst om at min læge har sat min medicin op pga deres press og samtidig ringede min læge til dem begge for at fortælle dem hvad det var der stod i mine papir.

Jeg er hos min læge hver 3 uge og har været det det sidste år så jeg er sikker på at mine lægelige papir er iorden og at hun er opdateret om hvordan det går.

De 15 timer jeg har om ugen er det ikke mange uger hvor jeg har været der alle 15 timer og mange dage har jeg kun lavet noget måske i en time.

Men mit problem er også at de jo heletiden minder mig om at jeg jo kun er 34 år og har mange år tilbage på arbejdsmarkede ja og hvad så

jeg kan jo ikke magte det uanset hvor meget jeg gerne ville og det har ikke noget med min alder at gøre.

Jeg har arbejdet på 37timer fra jeg var 15 år og ofte 40-45 timer om ugen indtil jeg blev syg

Samt var jeg jo også ude i job sidste år på 22 timer om ugen hvor jeg efter 3 mdr måtte sygemeldet pga stess, angst og depressioner men det vil kommunen ikke have med i deres papir det kan de ikke bruge mener de ikke

d ikke hvad jeg skulle gøre uden jer dejlige medmennesker her inde
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 23:07   #90
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære lillesine !

Du skal lige have en masse

Du må ikke give op !

Det er godt at din læge bakker dig op.

Men det kan ikke være meningen, at du skal tage mere medicin bare fordi kommunen presser på !

Vi herinde på k10 er her for at hjælpe DIG !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
hjælp til penge sprøgsmål og kommune pigespejder Alt det andet 2 21-06-2010 20:36
Mon de tager mine penge!!! sisilong Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 31-03-2010 13:57
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33
De vil stoppe mine sygedagpenge... Hjælp! Pussi83 Alt det andet 27 27-01-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension