K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-12-2011, 00:11   #81
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Curls nu ved jeg ikke hvor mange gange, man kan revalideres.

Jeg fik min kontoruddannelse i 2003 netop på revalidering og grunden til sagen endte i BAN, var at kommunen skriver i deres afgørelse, at mine lægepapirer og arbejdsprøvning viser en arbejdsevne på min 10 timer (AP=8 timer), så derfor er jeg skrupforvirret over det her fra BAN
Det kan jeg da godt forstå, at du er skrupforvirret.... Jeg har lige kigget din tråd igennem... Du skriver i dit første indlæg i tråden, at du klagede over sagsbehandlingen... Faktisk kan man ikke klage over en sagsbehandling, men klage over en afgørelse. (altså hvis den skal til nævnet).. Så kommunen havde åbenbart valgt at stoppe din fleksjob-bevilling... Og den har du klaget over? Og så har BAN behandlet den som om, du har klaget over stop af fleksjobbevilling. (som kommunen har frataget)

Men jeg synes helt klart, at du skal anke afgørelsen fra BAN.... Jeg synes ikke, de begrunder afgørelsen godt nok... Det er jeg godt nok ked af, at du er havnet i den situation... Jeg har et par input til din klage, hvis du vil have det senere....

Men synes du skal slappe lidt af og nyde tiden... og så ringe til nævnet som Andersine foreslår - og det synes jeg også, da de kan være med til at fremme forståelsen af det, der står.... Om der er sket en fejl osv... (nu ved jeg ikke, om der var tale om en afslag på førtidspension fra kommunen? Eller kan du huske, hvad det handlede egentlig om, da du fik afgørelsen fra kommunen i juli?) Py mange spørgsmål.... vent bare til en anden dag....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2011, 07:06   #82
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det kan jeg da godt forstå, at du er skrupforvirret.... Jeg har lige kigget din tråd igennem... Du skriver i dit første indlæg i tråden, at du klagede over sagsbehandlingen... Faktisk kan man ikke klage over en sagsbehandling, men klage over en afgørelse. (altså hvis den skal til nævnet).. Så kommunen havde åbenbart valgt at stoppe din fleksjob-bevilling... Og den har du klaget over? Og så har BAN behandlet den som om, du har klaget over stop af fleksjobbevilling. (som kommunen har frataget)

Men jeg synes helt klart, at du skal anke afgørelsen fra BAN.... Jeg synes ikke, de begrunder afgørelsen godt nok... Det er jeg godt nok ked af, at du er havnet i den situation... Jeg har et par input til din klage, hvis du vil have det senere....

Men synes du skal slappe lidt af og nyde tiden... og så ringe til nævnet som Andersine foreslår - og det synes jeg også, da de kan være med til at fremme forståelsen af det, der står.... Om der er sket en fejl osv... (nu ved jeg ikke, om der var tale om en afslag på førtidspension fra kommunen? Eller kan du huske, hvad det handlede egentlig om, da du fik afgørelsen fra kommunen i juli?) Py mange spørgsmål.... vent bare til en anden dag....
De sagde, at de ikke kunne indstille mig til førtidspension og at jeg bedes skrive under på en raskmelding til fleksjob på min 10 timer.

Jeg havde på et tidspunkt nævnt, at jeg ønskede fp og sb skrev, at sagen var kørt efter ønske om fp!!!?!!

De nævner heller intet om at mit fleksjob skal tages, da de jo nok lige mente, at neurologpsykolog var lidt for langt ude med sin udtalelse om, at jeg var rask.

Sb har heller intet skrevet i sagen om, at jeg skulle fratages fleksjob!!!

"Er De forvirret, så se næste afsnit af SKUM" LOL
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 22:33   #83
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Jeg kan ikke få fat i sb hos BAN, men har talt med den socialrådgiver, som har lavet min §17 og hun siger, at det er det værste sjusk, hun nogensinde har set fra BAN.

Hun sagde, at jeg skulle skrive et brev til dem, hvor jeg udbeder mig forklaring på, at de modsiger sig selv i skrivelsen.

Og så skal jeg gøre dem opmærksom på, at dersom de fastholder kommunens afgørelse, vil jeg sende den til ankestyrelsen.

Så det er så mit næste træk i denne spegede sag
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 23:17   #84
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er der ikke en mail du kan skrive til dem på?

Når du skal klage over afgørelsen, skal den til ban igen, da de har selv 4 uger til at se på den igen. Hvis de fastholder, sender de den til ankestyrelsen.

Men tag en snak med dem. Måske får du den største undskyldning fra dem for deres kæmpe fejl.

Og bed endelig om aktindsigt hos ban. Så du kan se, hvordan forløbet hos dem har været, og hvad de fik fra kommunen.

For der er helt klart sket en bummert hos dem i din sag.

Sidst redigeret af curls; 28-12-2011 kl. 23:27.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 13:28   #85
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Er der ikke en mail du kan skrive til dem på?

Når du skal klage over afgørelsen, skal den til ban igen, da de har selv 4 uger til at se på den igen. Hvis de fastholder, sender de den til ankestyrelsen.

Men tag en snak med dem. Måske får du den største undskyldning fra dem for deres kæmpe fejl.

Og bed endelig om aktindsigt hos ban. Så du kan se, hvordan forløbet hos dem har været, og hvad de fik fra kommunen.

For der er helt klart sket en bummert hos dem i din sag.
Jo der er en mail, men er det ikke bedre at gøre det pr. brev??

Og aktindsigt er vel også bedst pr. brev???
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2011, 14:01   #86
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Lovmæssigt er der ingen forskel på brev og mail...

Og når du mailer til statsforvaltningerne får du kvittering på modtagelsen, så jeg vil faktisk mene at mail er bedre...

Jeg bruger det altid selv i mit daglige arbejde og ugentlige kontakt med statsforvaltningerne, og det har ikke fejlet endnu...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 23:40   #87
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Jeg har søgt pension efter §17 på foreliggende grundlag og har fået af vide, at den er kommet gennem beslutningsudvalget.

Sidder så og tænker på, at nogle skriver, at de kan indstille både positivt og negativt, men kan de oz nægte at lade den gå til pensionsnævnet????
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 23:44   #88
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Jeg har søgt pension efter §17 på foreliggende grundlag og har fået af vide, at den er kommet gennem beslutningsudvalget.

Sidder så og tænker på, at nogle skriver, at de kan indstille både positivt og negativt, men kan de oz nægte at lade den gå til pensionsnævnet????
Det kan de i de fleste kommuner godt, men så ville de nok sige noget andet end at "den er kommet igennem"

Jeg vil tro den er kommet skridtet videre
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 23:52   #89
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det kan de i de fleste kommuner godt, men så ville de nok sige noget andet end at "den er kommet igennem"

Jeg vil tro den er kommet skridtet videre

Jeg fik af vide af sb lige efter nytår, at den var kommet gennem beslutningsudvalget og at den nu sku i pensionsnævnet

Håber sådan at den endelig går igennem
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 08:05   #90
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ricky, undskyld hvis jeg misforstår dit skriv, men jeg forstår det sådan, at du mener, de fleste kommuner godt kan nægte en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, at komme til den instans, der træffer den endelige beslutning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Sidder så og tænker på, at nogle skriver, at de kan indstille både positivt og negativt, men kan de oz nægte at lade den gå til pensionsnævnet????
Dette fremgår af pensionslovens §17 (min markering):
"§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension."

Som jeg har forstået det er det jo netop den fordel, der er ved en §17, på det foreliggende ............., at kommunen ikke kan nægte at lade den komme for pensionsnævnet/pensionsteamet (den besluttende myndighed).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
Miste retten til ledighedsydelse hvis afslag på førtidspension? Stuen At søge førtidspension 3 19-05-2013 11:37
Miste retten til ledighedsydelse frup Spørgsmål ang fleksjob 20 27-06-2012 18:13
miste ledighedsydelse Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-07-2010 11:23
Ej miste ledighedsydelse ved flytning zuza Nyt om loven 0 20-08-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension