K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2010, 14:18   #81
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Du kan finde dem her :

http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...ategorier.aspx
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 17:38   #82
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
YES, Florken, du er bare en skat Det var præcis den jeg søgte efter!

HA HA, og jeg mente nemlig det var dig der var kommet med det link i en anden sag, så jeg sad og rodede rundt i dine indlæg; men fandt det bare ikke

Nu har jeg så taget mig sammen, har kopieret linket og smidt det over i word, hvor jeg har oprettet en liste, så jeg ikke skal spørge så dumt igen, fordi jeg tror jeg kan huske. Det kan jeg jo ikke

Tusind, tusind tak Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 08:41   #83
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hvis det kan hjælpe bor der en rigtig sød privat sagsbehandler i Hirtshals. Måske kan hun bruges til noget. Bare søg på privat sagsbehandler i hirtshals. Hun er ikke så dyr og kan se sagen igennem og vil også gerne deltage i møder og ved brevskrivninger. Hun har været ansat i det kommunale system.. men stoppede da hun ikke kunne "holde" til at behandle folk på den måde....
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 12:20   #84
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Julcha

Jeg har så tit tænkt på, hvordan det er gået med dig og din sag.

Hvis du ikke orker at fortælle, er det helt i orden.

Sender i hvert fald et par

Håber du er OK
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 15:39   #85
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hej søde Florken.

Ja overskud og energi er væk desværre. Meget kort fortalt.

- Gammel garvet, p... dygtig tidl. socialrådgiver er kommet ind i billedet og hjælper til.

- Prøver at få mig ind på Revalideringscentret, dog nægter kommune og det har medført en klage. Mangler at få tilbagemelding på den, så der ved jeg ikke hvad der kommer til at ske. Forhåbentlig ændrer de deres beslutning, således jeg vil komme på Reva og evt komme tilbage på revalidering, da de bare har kastet mig over på kontanthjælp uden egentlig at have belæg for det.

- Kommunen holder stædigt fast på at jeg skal på antidepressiv og på smertecooping forløb, og kalder det for BEHANDLING, selvom der meget meget tydeligt står at det kun er livskvalitetsforøgende, og under ingen omstændigheder er tale om behandling, og at der er over et års ventetid på smerteklinikken.

- Er indirekte blevet tvunget ud i min værste frygt. Biologisk behandling, selvom lægerne siger at de er meget i tvivl om det vil hjælpe, men det er den eneste anden behandlingsmulighed der er tilbage. Dette vil kommunen tage fat på, om man kan lide det eller ej, derfor skriver jeg inddirekte tvang. Er bare nødt til at få det prøvet.

- Kommunen nægter at indhente en speciallæge erklæring. Hvorfor aner jeg ikke. Men har bedt om journal hvor i der står fra overlægen at selv ved allerbedste virkning af behandlingen, er der INGEN erhvervsevne i ihvertfald 2 år.

- Planen er at eliminere alle de ting kommunen kan få fat på så de til sidst ikke har andet valg. De er fast besluttet på ikke at give mig FP, og det alene liggende på min alder. Det eneste der er tilbage at prøve, er reva hvor en grundig grundig afklaring vil finde sted (iøvrigt som er en af de eneste indstanser som bl.a. nævnet har respekt for.) Og så den biologiske behandling. Så er der ikke mere tilbage.

En lykkelig afslutning vil jo selvfølgelig være at behandlingen virker og alt er fryd og gammen med flexjob og det hele. Men der er mange mange mange bagsider/ulemper/problemer osv osv der skal tages hensyn til, så det ser ikke for godt ud.

Er som sagt på kontanthjælp nu, banken har invilliget i at hjælpe mig indtil januar og derefter kan alt ske. Det lover ikke godt. Jeg har fået mavesår nu og min krop er færdig. Har været i nedtrapning fra min morfin og det har været meget meget meget hårdt, men er nu dejligt at slippe for alle de bivirkninger. Dog er smerterne taget til. Starter på biologisk medicin d. 22 i denne måned såfremt de sidste prøver bliver godkendt.


Uha det var meget kontant skrevet men har som sagt ingen energi og jeg er helt tappet for alt. Men nu ved i llidt om hvad der sker. Vil ønske jeg kunne sige at jeg håber på det bedste, men så vil jeg lyve.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 16:16   #86
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser

- Kommunen nægter at indhente en speciallæge erklæring. Hvorfor aner jeg ikke.
Det er meget begrænset havde jeg har at byde ind med, men hvis du har brug for en speciallægeerklæring, så prøv at få din praktiserende læge til at indhente den.
Derefter kan du så aflevere en kopi på kommunen.

Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke, for det har du vist brug for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 16:52   #87
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK julcha, for at du lige kiggede forbi, det var godt at høre fra dig

Kan egentlig heller ikke tilføje så meget blot give dig svaret på HVORFOR kommunen ikke vil indhente en speciallægeerklæring:

-det koster penge (skønt de har PLIGT til at indhente og specielt når du beder om det!)
-de risikerer jo at overbelyse din sag(ironi kan forekomme!)

Håber du holder ved og holder ud og lyder bare rigtig godt at du har fået super hjælp.

Ønsker og håber det bedste for dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 17:19   #88
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg vil også sige tak fordi du fik ridset op, hvad der er sket, da jeg har tænkt meget på dig

Forstår godt dine betænkeligheder ved biologisk medicin.

Har selv takket nej til den, og det er accepteret, da den netop ikke har SIKRE virkninger,

men kan give en masse bivirkninger hos nogen.

Ingen kunne fortælle mig om jeg ville få dem, men risiciene var for store,

sammenholdt med at det UDELUKKENDE kan forbedre livskvaliteten,

og ikke arbejdsevnen ( det har jeg en reumatologisk speciallæges ord på i min speciallægeattest !!! )

Jeg håber du får god virkning af det, og undgår bivirkningerne
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 18:59   #89
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 17
Suncil er ny på vejen
Tak Julcha fordi du stadig holder os opdateret

Sender dig et stort

Og kommunen er da utrolige, at selvom der ingen effect er af medicinen( den biologiske), ja så vil de tvinge dig....syntes det grænser til respektløshed fra kommunens side. Og sikkert så de bagefter kan komme og sige du ikke har deltaget

Men hvem f..... har lyst til at være forsøgskanin og få noget biologisk medicin, som man ikke forventer vil hjælpe

Endnu engang må man håbe kommunen kommer til fornuft, så man ikke skal tænke at mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Håber ALT løser sig til din fordel Og du ved vi tænker på dig.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 19:18   #90
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Julcha,

Jeg håber også det bedste for dig, den sagsbehandler du har er da ikke værd at skrive hjem om !!??

Mht. special lægeerklæringen, der kan jeg ikke rigtigt se at det skulle have noget med pengene at gøre fremfor nødvendigheden!! I min sag var det seneste træk fra lægekonsulenten, at jeg enten skulle genindlægges på psyk eller få en status rapport omkring behandlingsmuligheder fra en eller anden overlæge fra psyk hvor jeg var indlagt i 4 dage i 2009. !!! Alt dette var som taget ud af en " øhh hvad skal vi gøre" bog.

Jeg fik samlet mig en dag og skrev en hård mail til min sagsbehandler, hun fik ringet til mig og vi fik aftalt at jeg i stedet skulle til en ny uvildig psykiater for at få lavet endnu en psykiatrisk special lægeerklæring. Hun shopper naturligvis på denne i deres system, men det virkede ikke som om at det var noget problem, da det var et behov iht. min sag.!!

Jeg kan altså ikke gennemskue din sag Julcha, men der er ikke andet en at tage den oppe fra og ned, dejligt at du har folk omkring dig der kan hjælpe, for systemet - og specielt ikke sygedagpenge systemet - er ikke til for at hjælpe os. Ufatteligt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidt og ved ikke hvad man skal gøre. Byggemand Bob Alt det andet 6 19-12-2012 19:41
Sygepengestop, ved ikke hvad vi skal gøre. JensJakob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 01-03-2011 23:33
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
ved ikke hvad jeg skal gøre nillee At søge førtidspension 11 04-02-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension