K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2009, 13:06   #81
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Ja du har ret de burde skamme sig men nu har min dejlige mand skrevet et langt brev til den nye sagsbehandler, min mand er rigtig god til sådan noget og når han bliver gal bliver brevene rigtig gode og han var meget gal på den nye sagsbehandler i går, så nu skal jeg lige have afleveret det, sammen med et brev socialrådgiveren i hørercenter har skrevet


Citat:
Hm, bare lige så du ved det, man kan få mærkater mm til at sætte på tøjet med teksten: tal tydeligt tak -men det formoder jeg du ved?
Det kommer jo også an på hvor meget du vil "skilte" med det, i nogen situationer er det ok i andre tja.....
Jeg er sikker på at du har skrevet det til mig før, men jeg har det jo nok ikke så godt med at gå med en mærkat.......jeg skal lige overveje det lidt længer

Citat:
(min far blev tidligt blind, man kunne ikke se han var blind meeen han havde jo sin forfængelighed så blindestok -aldrig i livet, basta. Dog fik han nok på et tidspunkt da han efter adskellige "sammenstød" med sine medborgere i gågaden fik påhæftet titlen: fulderik! -SÅ skulle han have sin stok for det var ligegodt for meget med dem )
UPS ok så kan jeg godt forstå han til sidst valgte at gå med stokken.....gad vide om jeg kan få noget der står balanceproblemer på......jeg liner nemlig en fuldrik når jeg bliver træt......



Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg er ked af at høre at du har haft meningitis, det er en frygtelig sygdom, jeg kan desværre ikke udtale mig da jeg ikke har viden på området.

Men jeg vil da gerne byde dig et stort Velkommen til K10



Ragdoll

GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT - NEJ TAK (Underskriftsindsamling)
Tak for din hilsen og velkomst

Jeg har nu været på kl 10 et stykke tid, er bare ikke altid så synlig, for jeg kan ind i mellem ikke overkomme noget sover hele tiden, lige pt er jeg inde i en ok perode, så kan jeg beder overkomme at både være lidt længer på computeren og også værer lidt mere for familien.

Men nu skal jeg jo begynde hos en privat aktør på mandag, så må jeg se hvor meget jeg kan klare.

Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Stezu; 21-10-2009 kl. 14:48. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 18:49   #82
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Jeg kom til at tænke på i dag, omkring det med at min nye sagsbehandler ikke vil skrive mail men kun ringe på tlf........

Nå så var det at jeg tænkte, (nu er det kun tanker) hvad hvis nu den nye sagsbehandler er blind.....og det er derfor hun ikke vil skrive
kan i se det for jer en blind sagsbehandler og en næsten døv borger..........

Ok jeg fik altså bare et grineflip over de tanker....endelig tror jeg ikke hun er blind, og tror også hun har en mail adresse, jeg har i dag sendt et brev til hende om at alt skal forgå på skrift eller personlig samtale, jeg fik også min hørerpædagog til at skrive et brev om mine hørerproblemer, som jeg sendte med så kan hun få den.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 20:41   #83
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Ville lige melde tilbage om hvordan det går.

Jeg har i mandags været til møde i Plan og Handling, og de var søde og lytte til mig, jeg fik også fortalt at jeg fortrækker en arbejdsprøvening før noget andet

(sagsbehandleren vil jo helst have jeg går i gang med en overbygning på min pædagoguddannelse)

socialrådgiveren i plan og handling var enige med mig i at først en arbejdsprøvning, hun sagde så at det skulle være 3 måneder, med 4 timer om dagen, det fik jeg ned til 2 timer om dagen til at begynde med, og kun 3 dage om ugen, da jeg går til behandlinger tirsdag og onsdag, så 6 timer den første uge og så 6½ time ugen efter, hun sagde at hvis jeg ikke kunne klare at komme op på 6½ time ugen efter kørte vi bare på 6 timer en uge mere.

Må lige indskyde at hun så jo også med egene øjene hvor dårligt jeg havde det da jeg kom, bare tog turen fra mit hjem og ind til byen, larmet så meget at jeg dårligt kunne gå var vildt svimmel og begyndte også at tude da jeg nået op ad alle trapperne til plan og handling.
Jeg tror nu at det var meget godt at hun så det.
Jeg havde også taget hverdags dagbogen med som jeg gav hende.

Jeg fortalte at en arbejdsprøvning skulle forgå i cykel afstand fra mit hjem, nu har jeg så selv fundet 2 væresteder for voksne 10 minutter fra hvor jeg bor, jeg har mailet adresserne til pland og handling.

Men nu er det så jeg bliver i tvil om hvordan skal jeg forholde mig, skal jeg stille krav om at arbejdsprøvningen kun skal være i de 3 måneder, jeg har jo læst her inde at folk bliver sendt i den ene prøvning efter den anden.

Jeg ville være meget glad for gode råd både til hvordan jeg skal gribe sådan prøvning an, og i det hele taget råd fra andre som har været i prøvning.

og tak for alle de råd og hjælp jeg har fået i gennem det sidste lille år i er super her
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 21:03   #84
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
I år er der blevet skrevet rigtig meget om arbejdsprøvning her på K10, hvis du søger på f.eks. "arbejdsprøvning" eller "dagbog" er jeg sikker på at der kommer mange nyttige ting frem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 22:23   #85
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej Trold

Og tak det vil jeg gøre.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 16:20   #86
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
arbejdsprøvning hvor lang tid??

Jeg har jo været inde hos den private aktør plan og handling
synes endelig mødet gik fint nok.

men har så lige et spørsmål til den handlings plan jeg lige har fået til gennem læsning i dag sætter et citat ind

Citat:
Efter en 3 måneders afklarende virksomhedspraktik mener xxxxx, at
der vil være et bedre grundlag for at kunne lægge en realistisk plan for,
hvordan hun vil kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Her tænkes blandt andet på muligheden for en længere praktikperiode -
eventuelt gennem en virksomhedsrevalidering på 6-12 måneder. Her vil xxxxx over en længere periode kunne komme op på fuld tid samt opnå erfaring
indenfor nyt arbejdsområde. Hvorvidt xxxxx vil have behov for
efteruddannelse/opkvalificering eller omskoling vil også bedre kunne
vurderes efter en praktikafklaring
så er det jeg under mig over at jeg både skal i en 3 måneders arbejdsprøvning og en 6-12 måneders praktik??

Hvad hvis den 3 måneders prøvning viser at jeg ikke kan komme op på fuld tid, det kan jeg da godt være lidt bange for at jeg ikke kan, jeg kan jo dårligt klare det her hjemme + behandlinger.

fra en forvirrede en
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:09   #87
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Jeg har jo været inde hos den private aktør plan og handling
synes endelig mødet gik fint nok.

men har så lige et spørsmål til den handlings plan jeg lige har fået til gennem læsning i dag sætter et citat ind



så er det jeg under mig over at jeg både skal i en 3 måneders arbejdsprøvning og en 6-12 måneders praktik??

Hvad hvis den 3 måneders prøvning viser at jeg ikke kan komme op på fuld tid, det kan jeg da godt være lidt bange for at jeg ikke kan, jeg kan jo dårligt klare det her hjemme + behandlinger.



fra en forvirrede en
Hejsa.
Det kan jeg godt forstå, det forvirrer dig, det bliver jeg da også...

Synes næsten du skal skrive mail til din sagsbehandler og få en forklaring på, hvad det betyder, om du kun skal i 3 mdr.s praktik eller mener de begge dele... hmm
Det kan være de kom til at skrive en slags standard brev og har blandet det lidt sammen med noget, de selv har skrevet...

Måske mente de, at de 3 mdr. var fra da du var hos Plan og Handling? Og at de så nu mener, du skal i en længevarende revalideringspraktik, 6-12 mdr.?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 19:41   #88
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hejsa.
Det kan jeg godt forstå, det forvirrer dig, det bliver jeg da også...

Synes næsten du skal skrive mail til din sagsbehandler og få en forklaring på, hvad det betyder, om du kun skal i 3 mdr.s praktik eller mener de begge dele... hmm
Det kan være de kom til at skrive en slags standard brev og har blandet det lidt sammen med noget, de selv har skrevet...

Måske mente de, at de 3 mdr. var fra da du var hos Plan og Handling? Og at de så nu mener, du skal i en længevarende revalideringspraktik, 6-12 mdr.?
Hej curls

socialrådgiveren skriver ordret det jeg sætte ind i en mail til mig, hun sagde det også til mødet sidste mandag, der sagde jeg at det kunne jeg ikke forstå, jeg har jo så et problem med den sidste nye sagsbehandler hun vil jo slet ikke have jeg kontakter hende på mail jeg har enda skrevet et brev til hende om at det bliver nød til at forgå på skrift på grund af mine hører problemer.

Men den mail jeg har fået fra plan og handling har jeg kopiret over i skriveprogramet, og så har jeg skrevet med rødt de tilførelser jeg har og unders spørsmål, jeg har så lige sendt den til socialrådgiveren i min fagforening, før jeg sender den tilbage til plan og handling, så nu håber jeg bare at jeg får noget tilbage fra fagforeningen i morgen.



PS har også skrevet til fagforeningen om at jeg kun må ringe til sagsbehandleren, håber så de kan tage fat i det
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 21:18   #89
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
I en eller anden lov står der, at sagsbehandlingen skal tilrettelægges så borgeren kan .........("deltage" eller noget i den stil).

Og det gør din sagsbehandler ikke når hun nægter at kommunikere på skrift (jeg formoder at hun heller ikke vil være med til almindelige breve via postdanmark), og det kan du klage over.

M.h.t. handlingsplanen kan du jo spørge ind til (på skrift) hvad der skal ske hvis du ikke magter at komme tilbage på arb.markedet på fuld tid.

Og samtidig synes jeg, du skal sørge for at få på skrift, hvad de vil have at du skal gøre, hvis du en dag (i praktikken) er nødt til at gå hjem før tid.
Sådan at de ikke bagefter kan skyde dig noget i skoene.

Inden jeg startede i praktik i foråret, spurgte jeg min jobkonsulent hvad jeg skulle gøre, hvis jeg en dag blev nødt til at gå hjem før tid.

Jeg fik det svar, at så skulle jeg kontakte chefen på virksomheden og sige det til ham, og når jeg så var kommet hjem skulle jeg ringe til jobkonsulenten.

Så det blev til, at jeg var i tlf.-kontakt med min jobkonsulent 4 dage om ugen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 21:33   #90
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
I en eller anden lov står der, at sagsbehandlingen skal tilrettelægges så borgeren kan .........("deltage" eller noget i den stil).

Og det gør din sagsbehandler ikke når hun nægter at kommunikere på skrift (jeg formoder at hun heller ikke vil være med til almindelige breve via postdanmark), og det kan du klage over.

M.h.t. handlingsplanen kan du jo spørge ind til (på skrift) hvad der skal ske hvis du ikke magter at komme tilbage på arb.markedet på fuld tid.

Og samtidig synes jeg, du skal sørge for at få på skrift, hvad de vil have at du skal gøre, hvis du en dag (i praktikken) er nødt til at gå hjem før tid.
Sådan at de ikke bagefter kan skyde dig noget i skoene.

Inden jeg startede i praktik i foråret, spurgte jeg min jobkonsulent hvad jeg skulle gøre, hvis jeg en dag blev nødt til at gå hjem før tid.

Jeg fik det svar, at så skulle jeg kontakte chefen på virksomheden og sige det til ham, og når jeg så var kommet hjem skulle jeg ringe til jobkonsulenten.

Så det blev til, at jeg var i tlf.-kontakt med min jobkonsulent 4 dage om ugen.
Hej Trold

Jeg har lige her til aften skrevet unders spørsmål som jeg vil sende til den private aktør, men jeg har sendt det hele mailen fra aktøren og mine unders spørsmål, til socialrådgiveren i min fagforening, jeg sætter den lige ind i et citat

Citat:
Jeg skal lige have forklaret noget her, efter de 3 måneder bliver der påtænkt en virksomhedsrevalidering på 6-12 måneder?
1. hvad nu hvis jeg står der hvor jeg skal bruge en revalidering på en videreuddannelse, men har brugt den på en virksomhedspraktik, hvad så?
2. Hvad nu hvis det viser sig at jeg ikke kan komme op på fuld tid?
3. Hvorfor påtænkes der først en arbejdsprøvning og så en virksomhedspraktik?

Jeg vil gerne have du skriver ind i handleplanen ”at det er tilladt at sige fra overfor opgaver der ikke harmonere med skånehensyn”

En anden ting jeg kan se ikke er kommet med er at jeg lider af voldsom tinitus anfald (en følge af meninigitisen) og når sådan et anfald står på bliver jeg meget træt, og er nød til at tage hjem, fordi det tager så meget på kræfterne, at jeg er, ingenting værd bagefter, og anfaldene kan desværre komme ud af den blå luft.
så må jeg jo se hvad de svare til det.

Omkring min sagsbehandler så tror jeg ikke hun vil svare på brev sendt med post danmark har nemlig sendt et men ikke fået svar, men jeg har også sendt en mail omkring det til min fagforening, jeg har nemlig bestemt at hver gang der er noget sender jeg en mail til socialrådgiveren i min fagforening også alle mail sendes vider til hende, for hvis de hved alt hvad der forgår kan de også beder hjælpe mig.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 04-11-2009 kl. 21:36.
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smidt ud misse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-02-2013 13:28
Smidt ud af samfundet. emspower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 05-01-2012 10:37
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Gravid smidt på kontanthjælp Risa Politik og Samfund 1 07-11-2009 16:12
Smidt på kontanthjælp???? Odenseaneren Politik og Samfund 1 16-12-2008 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension