K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2009, 13:26   #81
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det gør mig så ondt at læse om den kamp du kæmper, ikke mindst mod systemet, desværre er det nok begrænset hvad jeg kan hjælpe med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
Jeg har jo besluttet mig at kaste håndklæddet i ringen og vil på FP. Men skal jeg sige det allerede ved vores første møde?? Jeg vil jo gerne at jeg på en eller anden måde kan få hende til selv at nævne det. Men nu kender vi jo de rådgivere og det skal jeg jo nok ikke regne med.
Du skal nok ikke satse på, at hun selv nævner fp sådan lige med det samme.
Jeg har rendt rundt i manegen i mange år, p.g.a. rygproblemer.
I foråret var jeg i praktik i 3 mdr., og magtede ca. 8 timer om ugen, så nu mente jeg da, at ordet "pension" måtte blive nævnt, men nej, hun skruede sig op til, at "8 timer er jo lige lidt nok til et flexjob".
Da jeg så havde rundet en erhvervspsykolog, som slog fast at jeg aldrig kommer på arb.markedet, da sagde hun i tlf., at hun ville skrive min rp med henblik på fp. Først da.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 16:17   #82
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 17
Suncil er ny på vejen
Sender dig et stort Julcha

Op på hesten igen, selvom det kan se svært ud. Men der er lys forude.

Du skal huske at passe på dig selv og du kan jo selv mærke du har kørt dig for hårdt.

Ville helt klart informere din fagforening og tage dem med på råd.

1000 Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 16:28   #83
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hej igen.

Tak for rådene alle sammen. Jo jeg vil prøve at slappe lidt af nu, selvom, ja, det er svært.

Lotus: Ja jeg har haft snakket med DUKH, og synes der var et par gode råd, men om de lige kom medselve guldkornet synes jeg nu altså ikke. Men helt sikkert nogen som jeg måske vil tage fat på igen hvis det er.

Heldigvis har jeg mine hunde, som nyder at komme lidt med ud og nyde det gode vejr, så jeg har enda selskab på mine gåture

Trold, se sådan en beretning som din får mig til at blive endnu mere bange, for gud ved hvor stor den kamp bliver når det hele kommer igang. Puha Alene tanken om det får mig til at få lyst til at opgive lige pt.
Men hvor er det godt for dig at det kom igennem tilsidst

Suncil: Ja det var godt i mindede mig om den fagforening, den skal så indvolveres. Men om de skal være bisidder ved jeg ikke helt. Jeg har min delige mor, der helt sikkert gerne vil med, og jeg har ikke andre jeg stoler så meget på, så det er godt.

Men ja, op på hesten. Men hold da op det er en høj hest
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 20:38   #84
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
Trold, se sådan en beretning som din får mig til at blive endnu mere bange, for gud ved hvor stor den kamp bliver når det hele kommer igang. Puha Alene tanken om det får mig til at få lyst til at opgive lige pt.
Det er jeg ked af at læse, men når du har sygemeldt dig fra uddannelsen, så bør de kunne forstå, at det er fordi du ikke er i stand til at gennemføre, og ellers må du jo skære det ud i pap for dem.

For at få fp skal alle muligheder for at vende tilbage til arb.markedet jo være udelukket.
Og ved at vise, at du ikke kan gennemføre en uddannelse, har du jo udelukket den mulighed.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:27   #85
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Citat:
Trold, se sådan en beretning som din får mig til at blive endnu mere bange, for gud ved hvor stor den kamp bliver når det hele kommer igang. Puha Alene tanken om det får mig til at få lyst til at opgive lige pt.
Søde Julcha, jeg forstår godt dine følelser. Dem havde jeg også i starten, da jeg havde fundet K10 og havde læst hvordan syge borgere, unge som ikke helt så unge, bliver behandlet ud over det ganske land, for jeg havde gået og bildt mig ind at der var gået et eller andet helt galt i det Jobcenter med min sag, så at det var derfor jeg blev syltet osv. ... Ja, hvor naiv har man lov at være?


Citat:
Men ja, op på hesten. Men hold da op det er en høj hest

Men er der for højt op til hesten, så læg den ned, ellers gør jeg det

Og jeg sender dig en tube sekundlim til at brede ud over ryggen på krikken, så du sidder godt fast , for du skal nok vinde i sidste ende!!!!

Faktisk, tror jeg at du er i gennem det værste, for det handlede om at du gav dig selv lov til at være syg, hvad du jo er (!), i stedet for at stille helt urimelige krav til dig selv, for på den måde, gik du jo den krampe af en sagsbehandlers ærinde, som du havde været oppe hos!!!!

Eller sagt på en anden måde: Nu er du mere i overensstemmelse med dig selv (krop og sind), og så har du ikke den indre kamp at udkæmpe, om du nu kan klare det ene og det andet, samtidigt med at du skal kæmpe med en kommune (det er aldrig godt med 'femte-kolonne-folk' bag ved).

Næææh, nu ved du hvad der er din opgave, du lægger en slagplan, og så går du frem efter den!

Som medkombatanter har du din dejlige mor og hele 'ekspertpanelet' her på K10 ... Det jeg ikke er god til, er der andre, der er gode til, og så er der så dem, der bare kan det meste pga mange års erfaring i systemet samt talent, mod og intelligens ... ja, K 10 er en vidensbank, der til stadighed bliver opdateret og får tilføjet nye kræfter, fordi så mange gør en indsats, og nye kommer til hver dag ... jamen, du kan ikke undgå at vinde, Julcha!

Husk, en ting ad gangen, spørg, når du er i tvivl, slap helt af i weekenden og lad op (fornyet energi), for du har lige kørt dig selv helt i bund med den facaderenovering!

De varmeste tanker og masser af fra en Hyanna, der har det bedre
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 31-10-2009 kl. 11:31.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 13:16   #86
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hej alle sammen.

Jeg hiver lige min tråd frem igen da der er sket lidt, og så har jeg brug for lidt råd.

Jeg var i torsdags inde ved den nye rådgiver. Heligvis virker hun okay. En skrankepave ja, men behagelig. Vi snakkede ikke om så meget da jeg ikke lige vil smække FP i hovedet på hende før jeg ved hvad den nye scanning har vist. Men jeg fik sagt at jeg ikke vidste hvad der lige skulle ske nu og at jeg har brug for tid. Derudover fortalte jeg også ærligt om hvor skidt jeg har det. Jeg har skrevet et langt brev hvori jeg fortæller lidt om min historie, sygdom, hvad det har jort ved min, tanker omkring min situation osv osv. det virkede hun glad for at få og tror egentlig også at hun vil læse det igennem. Dette brev vil så blive lagt i min sag til andre fremtidige rådgivere.

Men hun sagde at hvis hun vurderer, efter hun modtager diverse status attester fra lægerne, at jeg nok vil sættes af revalideringen og på kontant hjælp såfremt hun vurderer at der ingen chance er for at jeg gennemfører jobplanen. Det var jeg så godt klar over og det er jo også meningen da jeg vil søge FP. Men mit spørgsmål her er, komme rjeg på kontant hjælp???? Jeg kommer jo fra et fuldtidsarbede før revalideringen og jeg er jo medlem af en A-kasse. Er det så ike sygedagpenge jeg vil komme på???? Jeg er rædselsslagen for at det er kontanthjælp, da jeg så INGEN muligheder har for at sidde i det hus til det er solgt.

Hun nævnte også at i forbindelse med ovenstående skal jeg passe på mht huset når det bliver solgt. For et evt. overskud vil trækkes fra min ydelse. Det vidste jeg også da formuegrænsen for enlige er 10.000. Men hvis nu det overskud bliver brugt til at betale min gæld af med, så kan de da ikke trække i min ydelse, kan de???? Der komme rjo bare til at stå et stort fedt nul på min konto, og hvis overskuddet ikke er stort nok, så vil jeg jo stadig have minus på kassekreditten. Hvisder, efter jeg har betalt min kassekredit ud, stadig er iverskud, så skylder jeg min mor lidt penge, så der skal hun betales ud. Hvad så der??? Hvad komme rder til at ske med min ydelse, om det så er sygedagpenge eller kontanthjælp.???

Og så til det sidste. Hvad skal jeg nu. Jeg går stadig og venter på svar fra scanningen. Hvis nu det stadig ikke er godt nok og min diagnose stadig trækker ud. hvad synes i så er det bedste at gøre i forbindelse med kommunen og ansøgningen om FP??? Vente?? Søge?? Det kommer vel også an på hvad rådgiveren siger. Hvis jeg ryger på sygedagpenge skal jeg endnu en gang skifte rådgiver. HVis det er kontanthjælp er det hende jeg var inde ved der beholder min sag.

Hvis nu hvis jeg får min diganose nu her. (åhhhh hvor jeg håber det) Hvad skal der så ske? Jeg vil jo så gerne at rådgiveren selv kan se at der ingen muligheder er end FP. Men hvordan kan jeg forvente forløbet vil blive når diganosen er der?? KOmmer jeg i arbejdsprøving, praktik, den der erhverspsykolog????? Ja, hvad sker der.??

Håber i kan hjælpe mig lidt til at få styr på bare få af alle mine tanker, bekymringer, angst osv osv. For den kører dælme hurtigt lige nu. Jeg er SÅ bange og SÅ ked af det hele. Jeg kan overhovedet ikke holde styr på noget lige pt, og min koncentration er væk.

På forhånd mange tusind tak.

Knus Julcha
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 14:54   #87
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Min veninde var ude i ligende situation som din og der hed det også kontanthjælp og ikke sygedagpenge, men da der var kommet ny sygdom til lykkedes det os at finde en § der gjorde at hun igen ville blive berettiget til sygedagpenge men kan ikke huske hvad det var den hed...

Har ikke lige tid i dag til at rode alle papir igennem så jeg smider lige den her , og ser om der er andre der kan komme på den § men har du fået ny sygdom til (som ikke var diangoiseret da du fik revalidering )

Jeg prøver lige at kigge min venindes papir igennem her i løbet af weekenden hvis ikke andre kommer op med noget ...

Desuden kan jeg ikke se hvorfor hun ikke bare går igang med at behandle en fleks sag eller pensions sag med det samme , det endte det med at de gjorde med min veninde ...
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 12:09   #88
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Åhh nej det var ikke lige hvad jeg havde lyst til at høre. Det ville være katastrofalt hvis jeg kommer på kontant hjælp. Åh nej. Nej nu kan jeg sku ikke mere. Det er bare for meget. Hvorfor skal man staffes sådan hele tiden. Det er da ikke til at leve med.

Der er kommet en til diskus prolaps til, og så håber jeg jo at jeg får min diagnose morbus bechterews efter denne nye scanning. B12 vitamin mangel er det en sygdom?
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 12:24   #89
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
julcha, véd simpelthen ikke mine levende råd -andet end at give dig et

hold ud og hold fast og der kommer sikkert andre herinde der kan hjælpe dig, det er jeg sikker på.

Hm, om b12 mangel er en sygdom tja, det er nok et vurderingsspørgsmål, vil jeg tro men har fundet dette link:http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminb12.htm

-og der skal da ikke herske nogen tvivl om at det kan være en alvorlig mangel!
Dit nervesystem går simpelthen i udu hvis ikke du får rettet op på denne mangel(det håber jeg du får)

hæng på herinde, der vil sikkert komme andre gode råd
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 23:07   #90
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Tusind tusind tak Buster.

Jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre. B12 vitamin manglen er nogenlunde under kontrol. Men jeg mærker trætheden og så døjer jeg med mine fingre, men om det er MB´en eller B12 ved jeg ikke.


Er der slet ikke andre der har noget gode råd ?????? Eller kan svare mig lidt på mine spørgsmål??
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension