K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 20:44   #71
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
tjaa EE gid det var så enkelt har jo søgt en afklaring gennem de sidste par år, har taget alt medicin og deltaget i alt aktivering mm. som sb har dikteret.

- jeg bliver bare ikke rask og arbejdsduelig og det passer ikke ind i kommunens budget.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 21:15   #72
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hold da op, jeg er glad for at jeg har en god og enkel sag Jasch, lige til at gå til.

En sagsbehandler, der blev skiftet ud for nylig, en der så lige er stoppet, dette oven på en indstilling der blev afvist for 6 mdr. siden, tiden forinden kender du jo i forhold til min sag;-)

Gad vide hvor mange afvisninger man kan klare i dette system...?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 06-07-2012 kl. 21:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 22:26   #73
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Nu kender jeg godt til din sag EE, men jeg tror det er generelt at man holder tilbage med at tildele en FP og så er alderen ligegyldig om den er over eller under 40 år.

Der vil altid være en finger de kan sætte på ens sag, pga. økonomien samt tidligere varslet reformer helt fra blå blok's side.

Fint du er ved godt mod til selv at bestemme da du får penge fra din pension, men ikke alle er så heldige, mine ansættelser har ikke været så længe pga sygdom.

Ja jeg er nok bare meget realist og måske dermed sortseer.

Der er en meget dårlig periode for mig fremover til jeg får det taget ind at kommunen ikke er til for at hjælpe en.

DEt er slet ikke myntet på nogle herinde, er bare så ked....og det vil jeg hav være i mindst en uge før jeg kan tænke og reagere på hvad jeg skal.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 00:15   #74
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du skal anke din sag og husk for gudskyld og lave artindsigt
så du ved hvad kommunen har sendt til beskæftigelsesankenævnet
Lige præcis.

Du skal skrive en anke, og som EE skriver i et af sine indlæg, så skal du ikke remse alle fortrædelighederne op, som du har været udsat for i kommunalt regi.'
Du skal holde dig til dokumenter-bare fakta, og gerne i en lidt forretningsmæssig tone.

F.eks. noget med, at du har fået afslag på din ansøgning om fp, med den og den begrundelse, at du er uenig i deres begrundelse fordi ..............

Når du har skrevet anken går du op på kommunen og afleverer den personligt ved skranken, og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.

Så har kommunen 4 uger til, at "remonstrere" deres afgørelse, d.v.s. at kommunen har 4 uger til, at finde ud af, om de fastholder deres afgørelse eller, om de vil ændre den.

Hvis kommunen fastholder deres afgørelse, altså afslaget på fp, så skal de, efter senest 4 uger, sende din anke videre til BAN (beskæftigelsesankenævnet).

Når din anke så er landet hos BAN skriver de til dig, at de har modtager sagen.
Og så er det NU, at du skal bede om aktindsigt i sagen, hos BAN, så du kan tjekke, om kommunen har sendt alle relevante akter med.
Hvis noget mangler, så sender du dem din egen kopi, eller oplyser hvad der mangler, så de kan indhente det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 08:04   #75
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vovse

netop som du skriver, der skal fakta på bordet og ikke et ord om man synes systemet er uretfærdigt
trist at vi har et sådan et system, men man kan ikke bruge det til noget

så Jasch
hold pause en uge og så skal du i gang med at skrive en anke
og ellers bare følge vovse råd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 10:20   #76
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Ja takker for rådene.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 10:49   #77
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Faldt lige over denne her:

http://www.dr.dk/P4/Syd/Nyheder/Aabe...7/07081540.htm

De har nemt ved at snakke sig udenom problemerne.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 20:45   #78
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
...sidste år fik 4 ud af 10 ansøgere afslag på FP i Haderslev Kommune.

Du vil, Jasch, naturligvis være én af de seks, når du lige får samlet kræfter til en god anke :-)

God weekend!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 21:02   #79
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det med haderslev undrede mig..kommer selv derfra -men fik i 2o1o....


jasch
husk der er folk her der altid vil hjælpe dig,hvis de kan..det er et træls system og er folk ikke syge,blir de det af at hænge i systemet..der er ikke meget menneskelighed i dette..få hvilet hvis du kan og begynd på anken som de andre skriver

sender dig et kæmpe

og ps undskyld det med haderslev kommune
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 09:02   #80
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
stribe man skal ikke undskylde Haderslev kommune, de er har har i en del år været total umenneskelige.

De har meget svært ved at forholde sig til sandheden og det er jo klart hvis deres stilling på nogen måde ville blive truet.

Jeg er bare så træt og ødelagt af den langtidsstress og evige belastning det har været i deres system og må ærlig erkende at det godt kan ende med en indlæggelse, for at få lidt ro for ens konstante tankemylder.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Partshøring. Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 12 09-12-2008 23:38
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension