K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 15:43   #71
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Nårh ja tænkte på hvis man var alene :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 21:38   #72
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Tror også det kommer an på, hvor i landet man bor. Og i det med bare at visitere til fleksjob forstår jeg så ik. Ledighedsydelse er da højere end fp, så fatter ik kommunernes kassetænkning.

Men det er nok bare mig :-)
Nej jeg får ledighedsydelse efter højeste dagpenge sats,og en pension der mere end 15.101 kr om månede jeg får før skatte træk altså.

Plus jeg ville få en højer boligsikring end de 436 jeg får nu.

Men de får refusion til min ledighedsydelse det gør de måske ikke til en pension.
Men jeg er faktisk villig til at blive på den sats,hvis jeg bare kunne få fred-selv om 8 år på den er ikke noget at råbe hurra for.Men naturligvis er jeg heldiger end dem der er landet på bistand og enlig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 09:49   #73
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Puha som kom dagen for møde med sb om min §17 anmodning. Skal til mødet kl 13 og kl er 8.45 og jeg har bare så ondt i maven

Håber snart de indser at de er med til at vedligeholde min sygdom og snart får presset mig helt ud over kanten

God dag til alle
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 15:36   #74
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Så fik jeg været til møde. Super sb som kunne fortælle mig, at den sb der havde min sygedagpengesag har svigtet sin pligt til at indformere mig om, at selvom hun ik kunne indstille mig til pension, så havde jeg mulighed for selv at søge.

Håber sgu det går iorden nu
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 20:15   #75
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Er der nogen herinde der kan finde hoved og hale i denne besked fra ban???

Blev tilkendt fleksjob i 2008 på 20-25 timer
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 21:45   #76
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Okay... nu har jeg læst den afgørelse fire gange, sammenholdt den med det du skriver tilbage i første indlæg... og jeg fatter helt ærligt ikke en brik!!!!

De stadfæster kommunens afgørelse om, at du ikke har ret til fleksjob... men som du skriver det i første indlæg, så var det jo faktisk det at kommunen mente du havde, hvorfor de ikke ville give dig pension...

Så synes faktisk afgørelsen taler imod sig selv...

Indrømmet, jeg fatter ikke en brik... Har du prøvet at ringe til sagsbehandleren bag afgørelsen???
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 22:34   #77
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Den er godt nok, HØJST mærkværdig... Underligt nok så giver den mere mening hvis de ord og begrundelser der bruges var i et afslag til førtidspension... hmmm
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 22:44   #78
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har også lige læst den igennem, og jeg har en fornemmelse af, hvad den betyder....

Det jeg mener er:

De mener, at du har en nedsat arbejdsevne, men at de tilbagevendende depressioner du har, opfylder ikke betingelsen for et fleksjob. De mener vist, at din arbejdsevne ikke er så nedsat, at du opfylder betingelsen for et fleksjob.

Det ser ud til, de har revurderet din fleksjob-sag, og mener åbenbart, at det har været en fejltagelse at have bevilget dig et fleksjob tidligere, hvor de så i dag mener, at du ikke ville være berettiget til et fleksjob..

Men jeg er trist over at læse, at nævnet ikke engang giver et foreslag til, HVAD der videre bør ske med dig, når de har fastholdt kommunens afgørelse om at fratage dig fleksjob-bevillingen....

De kunne f.eks. have oplyst dig og kommunen om f.eks., at der bør lave en revalideringsforløb eller lignende - hvis det var det, de mente skulle ske.... tja jeg ved det ikke...

Vil dog også lige sige, at jeg ikke lige har læst din tråd igennem, så ved ikke helt, hvor du er henne i systemet lige nu, men ovenstående er ud fra, hvad jeg læser i den afgørelse fra nævnet.

Kisser: Ankede du afgørelsen fra nævnet?? (undskylder, hvis svaret allerede står i din tråd et sted)
EDIT: Har fundet ud af, at du fik afgørelsen fra BAN her for et par dage siden... Jeg troede den dato, der stod (juli) var fra BAN, men det var kommunens afgørelse...

EDIT:
Har læst den igen, især den 1. side.... Der står under "Hvad har været afgørende for resultatet", hvad de har lagt til grund for afgørelsen. De mener ikke, der findes dokumentation på, at alt andet var afprøvet inden, du blev bevilget fleksjob dengang... (f.eks. revalidering skal være afprøvet, hvis det ikke var formålsløst). Og derfor mener de, at du ikke længere skal være berettiget til fleksjob.

Sidst redigeret af curls; 23-12-2011 kl. 23:37.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 23:54   #79
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Okay... nu har jeg læst den afgørelse fire gange, sammenholdt den med det du skriver tilbage i første indlæg... og jeg fatter helt ærligt ikke en brik!!!!

De stadfæster kommunens afgørelse om, at du ikke har ret til fleksjob... men som du skriver det i første indlæg, så var det jo faktisk det at kommunen mente du havde, hvorfor de ikke ville give dig pension...

Så synes faktisk afgørelsen taler imod sig selv...

Indrømmet, jeg fatter ikke en brik... Har du prøvet at ringe til sagsbehandleren bag afgørelsen???
Nej jeg har først fået det med posten i dag og tømte først postkasse kl. 15, så der var det for sent.

Men jeg synes også at den modsiger sig selv og er skrupforvirret over det brev
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2011, 23:57   #80
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har også lige læst den igennem, og jeg har en fornemmelse af, hvad den betyder....

Det jeg mener er:

De mener, at du har en nedsat arbejdsevne, men at de tilbagevendende depressioner du har, opfylder ikke betingelsen for et fleksjob. De mener vist, at din arbejdsevne ikke er så nedsat, at du opfylder betingelsen for et fleksjob.

Det ser ud til, de har revurderet din fleksjob-sag, og mener åbenbart, at det har været en fejltagelse at have bevilget dig et fleksjob tidligere, hvor de så i dag mener, at du ikke ville være berettiget til et fleksjob..

Men jeg er trist over at læse, at nævnet ikke engang giver et foreslag til, HVAD der videre bør ske med dig, når de har fastholdt kommunens afgørelse om at fratage dig fleksjob-bevillingen....

De kunne f.eks. have oplyst dig og kommunen om f.eks., at der bør lave en revalideringsforløb eller lignende - hvis det var det, de mente skulle ske.... tja jeg ved det ikke...

Vil dog også lige sige, at jeg ikke lige har læst din tråd igennem, så ved ikke helt, hvor du er henne i systemet lige nu, men ovenstående er ud fra, hvad jeg læser i den afgørelse fra nævnet.

Kisser: Ankede du afgørelsen fra nævnet?? (undskylder, hvis svaret allerede står i din tråd et sted)
EDIT: Har fundet ud af, at du fik afgørelsen fra BAN her for et par dage siden... Jeg troede den dato, der stod (juli) var fra BAN, men det var kommunens afgørelse...

EDIT:
Har læst den igen, især den 1. side.... Der står under "Hvad har været afgørende for resultatet", hvad de har lagt til grund for afgørelsen. De mener ikke, der findes dokumentation på, at alt andet var afprøvet inden, du blev bevilget fleksjob dengang... (f.eks. revalidering skal være afprøvet, hvis det ikke var formålsløst). Og derfor mener de, at du ikke længere skal være berettiget til fleksjob.
Curls nu ved jeg ikke hvor mange gange, man kan revalideres.

Jeg fik min kontoruddannelse i 2003 netop på revalidering og grunden til sagen endte i BAN, var at kommunen skriver i deres afgørelse, at mine lægepapirer og arbejdsprøvning viser en arbejdsevne på min 10 timer (AP=8 timer), så derfor er jeg skrupforvirret over det her fra BAN
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
Miste retten til ledighedsydelse hvis afslag på førtidspension? Stuen At søge førtidspension 3 19-05-2013 11:37
Miste retten til ledighedsydelse frup Spørgsmål ang fleksjob 20 27-06-2012 18:13
miste ledighedsydelse Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-07-2010 11:23
Ej miste ledighedsydelse ved flytning zuza Nyt om loven 0 20-08-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension