K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2010, 15:05   #71
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Undskyld hopper, at jeg kaprer din tråd, men jeg synes det er meget vigtigt, at man på en side som K10, rådgiver i henhold til lovgivningen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Vovse,
"Hvis du har afleveret ansøgningen fks. den 1. maj 2010 og fik tilkendt din førtidspension inden 3 måneder dvs. senest den 1. august 2010, så beregningen af din pension ville tale også fra den 1. maj. 2010."

Sådan er det.
Kar, som jeg også skrev i #63 fremgår det af Bekendtgørelse af lov om social pension, Kap. 5, §33 stk. 2, at:

"Stk. 2. Førtidspension udbetales månedsvis bagud med virkning fra den 1. i måneden efter, at der er truffet afgørelse om førtidspension. Træffes afgørelse om førtidspension efter udløbet af den fastsatte frist i § 21, udbetales førtidspension med virkning fra den 1. i måneden efter, at der er forløbet 3 måneder, fra behandlingen af førtidspensionssagen er påbegyndt. "

Førtidspension med tilbagevirkende kraft sker i de situationer hvor kommunen overskrider de 3 mdr., hvor man så får den med virkning fra den dag de 3 mdr. indtræffer. (Det med grønt).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 16:09   #72
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Vovse, et det ikke det som jeg har hele tiden skrevet om? !

Alt afgørende i pensionssager på foreliggende dokumentations grundlag, er påbegyndelsesdato, hvis man vil have sine penge med tilbagevirkende kraft. Man hvis man er ligeglad, som Hopper er, så snyder man sig selv for det man er berettig til.

"Træffes afgørelse om førtidspension efter udløbet af den fastsatte frist i § 21, udbetales førtidspension med virkning fra den 1. i måneden efter, at der er forløbet 3 måneder, fra behandlingen af førtidspensionssagen er påbegyndt. "

fra behandlingen af førtidspensionssagen er påbegyndt betyder: dato på ansøgningen

Kort sagt:
Der skal være 3 måneder mellem påbegydelsen/(dato på ansøgningen) og tilkendelsen af pensionen, hvis tidsfristen på 3 måneder (§ 21) blev ikke overhold af kommunen.

Hvis man har afleveret ansøgningen den 15. januar og man få tilkendt pensionen den 1 marts, så beløbet ved første udbetaling blive beregnet fra den 15 januar.
Få man afgørelse først den 1 december, så beløbet ved den første udbetaling blive beregnet fra den 1 maj.

Socialcentret skal komme med afgørelse inden 3 måneder, men den kan også komme med afgørelsen eftert 2.5 måneder, elle 8.5 måneder osv.

Pensionsagen er påbegyndt hos jobcenter og ikke hos socialcentret!

Sidst redigeret af Karo; 07-10-2010 kl. 16:53.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 17:11   #73
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
hopper.
hvis du har fået og stadigvæk få boligstøtte efter 34, så blive den også fratrukket ved reguleringen, Fordi boligstøtten få man kun når man er på kontanthjælpen og ikke som førtidspensionist.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 20:53   #74
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Karo, du må virkelig meget have mig undskyldt, men der er flere fejl i det du skriver.

De fejlagtige ting (og hvad jeg ellers ønsker at kommentere) markerer jeg med rødt, og mine kommentarer med blåt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Vovse, et det ikke det som jeg har hele tiden skrevet om? !

Alt afgørende i pensionssager på foreliggende dokumentations grundlag, er påbegyndelsesdato, hvis man vil have sine penge med tilbagevirkende kraft. Man hvis man er ligeglad, som Hopper er, så snyder man sig selv for det man er berettig til.

"Træffes afgørelse om førtidspension efter udløbet af den fastsatte frist i § 21, udbetales førtidspension med virkning fra den 1. i måneden efter, at der er forløbet 3 måneder, fra behandlingen af førtidspensionssagen er påbegyndt. "

fra behandlingen af førtidspensionssagen er påbegyndt betyder: dato på ansøgningen

Nej, "fra behandlingen af førtidspensionssagen er påbegyndt" = den dato hvor sagen overgår til behandling efter reglerne om pension = den dato hvor sagen overgår til pensionsnævnet (i nogle byer hedder det pensionsteamet).

Kort sagt:
Der skal være 3 måneder mellem påbegydelsen/(dato på ansøgningen) og tilkendelsen af pensionen, hvis tidsfristen på 3 måneder (§ 21) blev ikke overhold af kommunen.

Forstår ikke hvad du mener med dette.

Hvis man har afleveret ansøgningen den 15. januar og man få tilkendt pensionen den 1 marts, så beløbet ved første udbetaling blive beregnet fra den 15 januar.

Nej, i så fald får man pension fra d. 1. marts, og første udbetaling sker d. sidste dag i marts, da pensionen er bagudbetalt.

Få man afgørelse først den 1 december, så beløbet ved den første udbetaling blive beregnet fra den 1 maj.

Lige nøjagtigt, for d. 15 april rundedes de 3 måneder, som kommunen har til at afgøre en pensionssag på det foreliggende grundlag, og dermed har de overskredet fristen.

Socialcentret skal komme med afgørelse inden 3 måneder, men den kan også komme med afgørelsen eftert 2.5 måneder, elle 8.5 måneder osv.

Pensionsagen er påbegyndt hos jobcenter og ikke hos socialcentret!

Nej, pensionssagen er påbegyndt når den ligger hos pensionsnævnet (i nogle byer kaldet pensionsteamet).
Nedenstående har jeg sakset fra principafgørelsen, som du var så venlig at smide et link til, af det jeg har markeret med blåt fremgår det, at påbegyndelsesdatoen ikke er = ansøgningsdatoen.

Ansøgningsdatoen = anmodningen.

"Resumé

Der skulle ikke foretages en vurdering af borgerens arbejdsevne i forbindelse med en afgørelse om påbegyndelse af førtidspensionssag på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Kommunen skulle derfor træffe afgørelsen om at påbegynde sagen på det foreliggende grundlag hurtigst muligt og i umiddelbar tilknytning til anmodningen.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 07-10-2010 kl. 21:01.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 21:07   #75
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Kære Vovse, nu vil jeg læse alt det som jeg har skrevet igennem og efterfølgende vil jeg komme med kommentar. Hvis jeg finde fejl i mine påstande så skal jeg nok indrømme det.
Skal vi så ikke aftale nu, at jeg vil gøre det til i morgen, jeg er faktisk træt nu.

Men hier er lille hilsen til dig fra mig:

http://www.youtube.com/watch?v=1GSpbuFSr2o
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 21:34   #76
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Skal vi så ikke aftale nu, at jeg vil gøre det til i morgen, jeg er faktisk træt nu.

Men hier er lille hilsen til dig fra mig:

http://www.youtube.com/watch?v=1GSpbuFSr2o
Helt fint.

Og så gemmer jeg YouTube til i morgen, den firbenede venter (og det er ikke hunden jeg mener).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 23:14   #77
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
hvis du har fået og stadigvæk få boligstøtte efter 34, så blive den også fratrukket ved reguleringen, Fordi boligstøtten få man kun når man er på kontanthjælpen og ikke som førtidspensionist.
Det bliver ikke aktuelt, har aldrig fåët boligstøtte næsten umuligt når man er gift.
Nu har vi hus så er det nok endnu mere svært ;-)

Men jeg har faktisk lige været inde og læse hvad man kan få af tilskud på førtidspension, og der kunne man altså bl.a få boligstøtte tilskud til tandlæge/behandlinger m.v
Jeg kan desværre ikke finde den side hvor det stod
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 23:26   #78
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Smile Måske kan du bruge dette råd?

Min kone har været i anden arbejdsprøvning, og brød sammen efter to dage og blev indlagt. Første dag under indlæggelsen kom der et møde med sygehusets socialrådgiver, som var helt overrasket over at min kone var kommet i arbejdsprøvning i samme branche 2 gange. Sygehusets socialrådgiver er en RIGTIG RÅDGIVER, som vil det samme som du selv vil, og kender arbejdsgangen. Vi har hele tiden været overbevist om at det pegede mod FP, men turde ikke håbe på noget før nu, hvor denne socialrådgiver har givet os ret i vores forventninger. Hun vil nu udfærdige et brev til jobcenterets sagsbehandler om at søge FP på det foreliggende grundlag, og da jobcenteret har begået en dumhed ved at sende min kone i arbejdsprøvning i butiksbranchen 2 gange selv om psykologtesten fraråder det, ja så er hun nu næsten sikker på en pension.
Det kalder jeg RÅDGIVNING. Så kære I andre, Har I tilknytning til et sygehus, så tal med deres socialrådgiver.
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 00:28   #79
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Kan godt være jeg stiller et lidt personligt spørgsmål.
Hvad fejler din kone, siden hun blev indlagt?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 00:35   #80
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg har netop lige set jeg har fået mail fra min advokat, ang anke af sygedagpengene...

Nu får min sagsbehandler så hatten passer ;-)
Min sagsbehandler har SLET ikke overholdt noget af det som beskæftigelsenævnet har hjemvist kommunen til at gøre i deres nye afgørelse, jeg kan ikke rigtigt se hvordan min sagsbehandler overhovedet kan redde sig ud af den her, hun er langt langt ude på dybt vand ;-)

Glæder mig til at se reaktioner på det her...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler minismandag Skal kommuner ikke overholde loven? 8 27-09-2013 11:40
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Kan ASK ændre sin afgørelse pga. den nye førtidspensionsreform PeaJay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-04-2013 20:38
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension