K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2010, 07:54   #71
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sikke noget sludder psykologen har udtalt.

Ærgeligt at du ikke turde sende brevet, men forståeligt.

Kan du ikke skifte psykolog, eller?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 09:27   #72
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad bilder hun sig ind den psykolog, at folk med smerter bare skal have en masse arbejde, hun kunne vidst sagtens blive sagsbehandler i kommunerne i stedet, der er da ikke meget psykolog over hende.

Går du til psykiater og medicineres du ? Hvad siger din psykiater om det at gå til psykolog, er du overhovedet klar til detv ? Det er jo ikke bare sådan lige at gå til psykolog, det er da også hårdt og man skal sidde der op til en time og være på. Hvis det så til og med er en psykolog der ikke er til at samarbejde med så holder det jo ikke.

Hvis du har en læge eller psykiater du taler godt med ville jeg tale med dem om hvorvidt du bør fortsætte hos psykologen, måske kan de hjælpe dig bedre i gang og/eller via kommunen finde en der er bedre for dig. Det andet er jo spild af penge og dit helbred i den grad.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 10:32   #73
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære nensy pigen ........ Den psykolog du går hos, er det en kommunal psykolog? eller har du fået bevilget x antal timer af kommunen og i så fald, har du så selv fundet den psykolog?

Hvis sidst nævnte er tilfældet finder du bare en anden psykolog, da pengene følger dig.

Det er ikke alle psykologer der er gode, skal du lige vide, og det ved jeg fra mit tidligere arbejde som socialpædagog!!!!!

Denne psykolog virker direkte skadelig for dig
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 11:11   #74
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
revaforløb

Hej Nensypige

Har du været tilbudt et revaforløb? Når du har været i en arbejdsprøvning med henblik på afklaring af hvad du kan og ikke kan, og denne siger at du ikke er i stand til at klare et arbejde, så kan du bede om et afklarende forløb på revacenter.

Siger også revacentret at der ikke er noget at gøre, kan de ikke længere undgå en ftp. Det kan så godt være at kommunen ikke vil indstille dig til en § 18, men så kan du søge en § 17 på det foreliggende grundlag.

Hvis kommunens pensionsnævn siger nej derefter, anker du til beskæftigelsesankenævnet, og så FÅR du en ftp hvis både arbejdsprøvning og revaforløb siger at du ikke kan klare et job, for så er alle muligheder udtømt uden undtagelse i lovgivningens øjne, og i medicinsk forstand på samme tid.

Dette er kun et forslag, men måske du kan bruge det til noget?

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 13:32   #75
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej alle og tusind tak for svar.

var min egen læge der i første omgang henviste mig..... mest ment som støtte pga min situation ville derfor søge om økonomisk hjælp i kommunen til det da jeg på kontanthjælp ikke har råd. men skulle jeg aldrig have gjort for de så nu den psykolog som endnu en behandlingsmulighed....som om 10 samtaler med en psykolog ku gøre mig arbejdsdygtig.

de har bevilliget op til 10 gange

ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre nu.. skal til lægen den 22/9 og psykologen igen den 27/9 så vil prøve og fortælle lægen det men hun henviste mig jo i sin tid fordi hun kan lide den psykolog.

og hvad nu hvis psykologen skriver til kommunen at jeg ikke vil have det bedre og bare skal ud og knokle for at glemme smerterne...

revacenter... er bange for at blive sendt ud i prøvninger fordi jeg har svært ved og sige fra og sige at jeg vil hjem og har ondt og så tror de jo jeg kan klare mere end jeg kan:-/ følte nærmest sidst at jeg måtte bryde sammen for de forstod mig men har jo ikke lyst til og komme så langt ud igen..

ja og så er jeg bange for det er nogle lede mennesker som hende psykologen der presser en og bare ser en som en doven nasser.....ville sådan ønske de mennesker prøvede at have ondt hvert minut i deres liv og så se hvad de ku klare..
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 14:18   #76
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Godt nensypigen, reglerne er sådan at de bevilgede penge fra kommunen følger DIG og ikke psykologen!!!!!!

Jeg går ud fra at sygesikringen betaler resten, siden det er din læge som har henvist dig.

Da jeg, på et tidspunkt fortalte min læge, om en rigtig skodpsykolog, fandt hun straks sin liste frem over psykologer hun ellers henviste til, og strøg psykologen fra sin liste, så mon ikke at din læge meget gerne vil høre, hvordan du er blevet behandlet?

Så du kan roligt finde en anden psykolog .... Det ville jeg sq gøre
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 14:22   #77
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
de har fra kommunen bare sendt en seddel adresseret til hende psykologen på de betaler egenbetaling af op til 10 timer hos hende så ved ikke om jeg bare kan finde en anden. men må høre hvad lægen siger...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 14:36   #78
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Kære Nensypige

Du behøver såmænd ikke engang at skulle sige fra.

Kommer du på revacenter og de forlanger for meget af dig, gør du såmænd bare det at du siger ja og amen, og så en times tid senere går du til din leder og siger at nu har du det rigtigt dårligt og tager hjem som sygemeldt.

Det er de vant til og vil sikkert bare acceptere. Det eneste du derudover skal gøre er at kontakte din egen læge og sige at nu er du sygemeldt. Så har de ikke noget de kan gøre.

Tror du at du kan klare det på den måde?

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 14:51   #79
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa igen nensypige, Nu fortæller jeg lige en historie fra det virkelige liv

For nogle få år siden kom en god ven hjem til mig en aften, tydeligt helt ude af den, efter at have været hos en psykolog.

Min ven var blevet henvist på samme måde som dig, og havde altså de samme betalingsvilkår som dig.

Jeg kalder mig jo ikke Hyanna for ingen ting, så jeg blev stang stik tosset, for min ven gik jo ikke til psykolog for at få det dårligere, vel?

...... og det gør du jo heller ikke, så du finder sq bare en anden psykolog og ringer for at aftale tid.

Min ven gjorde nemlig som jeg sagde, h*n skulle og fandt en anden psykolog, som var meget bedre, og det har du også fortjent. Du er jo angst nok i forvejen.

PENGENE FØLGER DIG OG IKKE PSYKOLOGEN!!!!

Håber at det hjælper dig lidt

Min ven ringede godt nok op til den skodpsykolog og afmeldte; men det var den nye psykolog som ordnede det med sygesikringen og kommunebetalingen, så det skal du slet ikke spekulere på
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 18:28   #80
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hyanna og Viper,

For Nensy pigen er der jo ikke noget der er bare lige. Jeg er nok 10 - 20 år ældre end Nensy, men end ikke jeg kunne finde på at sige fra under min arbejsprøvning om så det var på et reva center.

Skulle jeg finde en anden psykolog, nej da, man holder sig vel til det man har og står igennem, bare for at få det overstået, jeg kender det så godt.

Men Nensy, det er så godt at du skriver herinde og så er det godt at vide at du har en god læge som har "troet" at han/hun kendte en god psykolog som du måske kunne bruge. Dog viser det sig at I 2 ikke passer godt sammen og sådan er det.

Jeg startede også hos en engang og jeg følte at der ikke skete en s... så var det med at komme videre og sådan kan vi jo alle have det. Det er ligesom at have en frisør der ikke dur

Så passer hun ikke til dig så er det bare det. Du må bare tale med din læge evt. først den 22/9 og sig at du ikke tør melde afbud til psykologen d. 27/9 og at du må have en anden!!! Det kan han forstå, helt sikkert, det er jo ikke alt der lykkedes i første hug.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Lægeskift er umuligt supersus Politik og Samfund 2 20-03-2012 00:11
det er jo umuligt at regne sin pension ud !! henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 11-10-2011 17:42
Korter og mere præcis det er umuligt Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 9 26-07-2008 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension