K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2010, 08:32   #71
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvsagt kan en sagsbehandler SØRGE for, at borgeren får den rette hjælp.
Dette gøres netop, ved at vurdere, at det er en nødvendighed, udfra lægens anbefaling.

Og lade dette indgå i helhedsvurdering, og sygeopfølgningsplanen.
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 19:49   #72
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Åh Popiae, jeg gider virkelig ikke blive ved med den.
Ift. loven så NEJ!
At der så er nogen kommuner der gør det (ulovligt) er jo så bare fint for borgerene!

Og så ville jeg da ønske, at det blev lovligt!

Skal vi så ikke sætte punktum nu?

Og generelt set: Man skal da bare altid spørge sin sagsbehandler, om man kan få det ene eller det andet, det kan jo aldrig skade!!!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 23:36   #73
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Andersine.
Kan du ikke påvise/henvise til den lovgivning, du ref til hvor det står at det er ulovligt?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 00:06   #74
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ej ja da, den ville jeg da også gerne se, altså der hvor det står at det er ulovligt!?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 02:22   #75
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu kan det være, jeg ikke husker så godt.

Men jeg kan overhovedet IKKE mindes, at en bruger herinde har skrevet, at der var behov for en del hjælpemidler, behandling (der koster penge) osv., som har været forelagt lægekonsulenten, og hvor lægekonsulenten har foreslået bevilling af diverse ting, der koster kommunen penge, men spare penge på sygedagpengekontoen. (kun i flekssager/§100)

Egentlig underligt, hvis disse bevillinger kunne fremskynde tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Det understreger vist kun, at lægekonsulenter kun prøver at begrænse bevillinger til borgerne, og ikke tænker i store helheder, hvor visse udgifter for kommunen på det ene område kunne fremskynde borgerens tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Hm..... meget tankevækkende, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 19:41   #76
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jeg mener Andersine85 tidligere har oplyst at hvis det IKKE står i loven, at sagsbehandleren kan bevillige psykologhjælp, er det IKKE lovligt at sagsbehandleren bevilliger psykologhjælp !!!
Mener hun oplyste: -at står det IKKE i loven er det ulovligt

Bevæggrunden til Andersine85 udtaler sig sådan kender jeg ikke, men mon ikke det står i et skuffecirkulære i en/flere kommune(r)
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 19:46   #77
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg kan kun henvise til, at mine bevillingsmuligheder som sagsbehandler hører ind under Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats § 32.
Jeg kan give dansk undervisning, jobtræning og kurser, men ikke behandling - og grunden til, at jeg ikke kan tilbyde behandling, er at det hører behandlingssystemet til (tro mig, vi har spurgt!).
Grunden til at man kan søge om tilskud til psykologbehandling, er ud fra et ydelsessynspunkt, ift. om man kan varetage udgiften selv, som man f.eks. også kan ift tandlægebehandling. Al anden behandling er jo gratis via skatten.

Jeg kan faktisk heller ikke hjælpe med hjælpemidler og den slags, for det er ikke inden for mit bevillingsområde, men jeg kan henvise til andre som kan. Men ligesom når jeg henviser til at folk kan søge om tilskud til psykologbehandling, så er det udelukkende den sagsbehandler der sidder med området, som bestemmer om borgeren får det bevilliget.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 19:54   #78
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
<>så er det udelukkende den sagsbehandler der sidder med området, som bestemmer om borgeren får det bevilliget.<>


Det er vel IKKE udelukkende sagbehandleren der sidder på pågældende område der bestemmer... -hvis der kommer en henvisning eller oplysninger fra en kollega er der vel flere personen indblandet... -men det kræver selvfølgelig viljen er tilstede -viljen til at hjælpe og viljen til at forandre...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 20:00   #79
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nej, det er udelukkende sagsbehandleren der bestemmer.
Selvfølgelig vil mine ord have en vis vægt, men ift. noget der er så konkret som en økonomisk vurdering, så har min gode vilje ikke det store at skulle have sagt, hvis de økonomiske beregninger påstår, at borgeren selv kan afholde udgiften....
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 20:13   #80
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nej men... -viljen til at oplyse borgeren om muligheden og sende anmodningen videre er skam også en glædelig gestus for den sygemeldte

Og min sagsbehandler vedr. sygedagpenge i Århus kommune kendte udmærket godt til mine økonomiske muligheder for at betale selv... -hun spurgte ikke om jeg havde lyst til at betale selv og hun sendte ikke anmodningen videre til en anden i systemet, hun forespurgte kun deres "huslæge"... -og den eneste bevæggrund til mine 10 timers psykologhjælp var; -at jeg klagede over de ikke ville betale et kursus hvor der var 10 timers psykolog samtaler inkluderet...

Hvor der er en vilje, er det en vej


Ps. Jeg fik iøvrigt både kurset med de 10 timers psykologhjælp + de 10 timers psykologhjælp hos selvvalgt psykolog... -så allene dét forløb forhalede min sygeperiode med minimum 6 måneder og ekstra udgiften på de 10 timers psykologhjælp...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 28-04-2010 kl. 20:19. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jul 2011 annagw Den nyttige viden vi alle har 6 01-12-2011 17:39
Valget 2011 tfvinter Politik og Samfund 2 10-09-2011 16:39
Metodehåndbogen 2011 phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 25-08-2011 13:11
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 4 maj 2011 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-05-2011 12:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension