K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2009, 09:21   #71
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hvor er det trist at læse, at så mange ting lige skulle ramme dig samtidig. Hvad angår dit afslag, så tror jeg desværre, at det er standard mange steder, at man får afslag pr. automatik, hvis ens ansøgning bliver behandlet i slutningen af et budgetår.

Ang. din mor så håber jeg, at hun får så god en tid som muligt nu. Selvom det virker umuligt og uoverskueligt nu, er jeg sikker på, at du inderst inde nok skal finde styrken til at komme igennem det. Alene det, at du har overskud til at håndtere din sorg og frustration på en måde, så du skåner børnene er virkelig flot. Det er bestemt ikke alle raske mennesker med så problemfrie liv, som man nu kan få, der kan magte det. At du klarer det på trods af sygdom og på trods af kamp med kommunen, og på trods af manglende opbakning fra familien, vidner om, at du er stærkt menneske.

Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 12:41   #72
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg havde jo fået en ny tid, til parthøring idag d. 22 kl. 11, men vi var sneet inde igen, bor helt ude på landet, op af en lang grusvej, uden busser, Så måtte også melde fra idag, men sendte en mail, med hvad jeg ville ha snakket om, og mit smerteskema + det nyeste i min sag, jounal fra Reumatolog, hvor der står jeg har fibromyalgi, i svær grad, med 18, ud af 18 tenderpoint.

Jeg fik denne her mail igen:


Hej Heidi.

Jeg har talt med pensionsteamet. På baggrund af de fremsendte akter findes der ikke behov for yderligere møde – du betragtes altså som partshørt i forhold til lovens § 20 stk. 3 og vi behandler sagen på baggrund af de nye oplysninger.

V.h.



Hvordan forstår i den?

Jeg selv syntes det lyder som om, det gjorde det sidste,
eller det bare ønske tænkning?

Sidst redigeret af MorWettendorff; 22-12-2009 kl. 17:35.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 10:26   #73
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MorW,

Det lyder da meget godt med det svar du har fået på, at du ikke behøves at deltage i din partshøring. Håber at du endelig kan få din førtidspension, du kommer måske med i det nye budget år, det er jo lige om døren.

Held og lykke og rigtig god jul.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 11:50   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes også det lyder fint!

Hvornår kan du forvente at få svar på mødets udfald??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 12:23   #75
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg ved ikke hvornår jeg kan forvente svar, tør ikke skrive mail, og spørge, for hvis det nu er afslag, så kan jeg jo dårlig glæde mig over julen, men aligevel overvejer jeg at spørge på mail, for ikke at gå og speculere over det hele julen, ja det er et dilemma.

Men håber virkelig, den går igennem den her gang, for orker snrt ikke mere.


Jeg har nu haft sendt mail, til pensions rådgiveren, han skrev jeg ikke skulle forvente svar før først i januar, men det regnede jeg så heller ikke med, men han skrev også, han ville sende, mit nye læge parpir' fra reumatologen, med at jeg har fibromyalgi, til lægekonculenten, men det mente jeg da ikke de måtte, når det var en § 17, på foreliggende dokumationer, eller må de det, når det er et jeg jeg er kommet med?

Sidst redigeret af MorWettendorff; 23-12-2009 kl. 13:28.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 17:44   #76
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de må godt lægge flere oplysninger ind, nå du er kommet med det. Men de indhenter ikke selv flere oplysninger. Det er også kun godt, hvis du har endnu et stykke papir som støtter din sag.
Sidder jo selv med den føles og tiden er bare lang, når man ikke kender et svar.
men held og lykke med det

troede bare ikke sagen skulle fordi lægekonsulent, når sagen var på det foreliggende dokumationer

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-12-2009 kl. 17:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 08:51   #77
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
nej jeg mente heller ikke, at den skulle til lægekonculenten, når det var på forliggende grundlag.

Jeg er dog ikke så bange for svaret fra lægekonculenten, da han jo var på min side, da den var ved ham, sidste gang, og nu ved de jo hvad min sygdom er (fibromyalgi).

Men nogen der ved, om de må sende, den nyeste lægeudtalese til lægekonculenten, når sagen er startet § 17 på forliggende dokumationsgrundlag, og det er et lægepapir, jeg selv er kommet med, efter sagen er startet?
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 12:02   #78
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nej, når du har søgt en § 17 på det foreliggende skal de bare se at få den ekspederet videre til dem der skal tage beslutningen.

I denne tråd kan du se hvilke principafgørelser jeg henviste til da jeg klagede over at de ignorerede min § 17: http://www.k10.dk/showthread.php?t=10693

Fornylig fik jeg brev fra jobcenterchefen (som jeg havde sendt klagen til) med svar på min klage, at de har taget mine klagepunkter til efterretning.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 12:55   #79
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Det er dem, der skal tage beslutningen, som har sendt erklæringen, fra min reumatolog til lægekonculenten, altså pensionsnævnet.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 18:38   #80
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Det er dem, der skal tage beslutningen, som har sendt erklæringen, fra min reumatolog til lægekonculenten, altså pensionsnævnet.
Så lyder det jo næsten som om at der er noget de er i tvivl om, håber det falder ud til din fordel.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension