K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2012, 15:23   #71
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Kære Halse

Hvad er forskellen på undertonen i det du skriver - contra hvad MichaelH skrev?

Hér sidder altså også en del på gl. ftp. som læser med - og som igen og igen må læse, at jer der tilhører ordningen efter 2003 negligerer deres lidelser - og mener de slet ikke burde have ftp - men i stedet skal ud i fleksjob (fra 2 timer) ...

Tænk selv over det inden du poster dit eget indlæg


Hvem husker forresten ikke den kvinde fra Århus der fik tvangsfjernet sit barn. Hun havde løjet sig til en førtidspension gr. store psykiske problemer ... Hun indrømmede endda på TV, at hun ingen psykiske problemer havde ...

Gad vide om hun har fået frataget sin ftp - og fået sit barn tilbage ... ?

Jeg vil ikke udtale mig om hvem der skal have ftp - og hvem der ikke skal. - Men fakta er at antallet af ftp. med psykiske lidelser (under 40 år) er eksploderet.
fordi der var en lav og mellem og en høj pension før 2003
den som er høj i 2003 er den samme som i dag

så ergo dem på lav vil sikkert ikke kunne få en pension i dag
så hvis de bytter deres pension ud med den efter 2003 eller reformen
og det bliver bestemt at alle sager tages op igen
så er det alså ikke sikkert de kan få en pension

det er bare en advarsel

det er kendt det var langt nememre og få en lav eller mellem pension end i dag.
rent økonomisk var det langt billigere og give dem penison, da statskassen betalte det meste af en pension

grunden til loven blev lavet om i 2003

Men fakta er at antallet af ftp. med psykiske lidelser (under 40 år) er eksploderet

så kan man jo også sige at udlændinge får flere FP, end dansker
og så skal ingen have pension overhovedet

Man skulle heller gøre en stor indsats for dem som er syge
men koster penge


det eneste der vil ske med denne reform, er flere bare må leve af kontanthjælp i mange år

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-06-2012 kl. 15:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 15:47   #72
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det eneste der vil ske med denne reform, er flere bare må leve af kontanthjælp i mange år
Det var da lidt af en påstand
Du har måske fået den nye vejledning i overgang til FTP efter 2003 :-)

FTP kan ikke fratages fra folk på gammel regel, eller der står måske i den vejledning du alene sider inde med, at såfrem der gives afslag på omflytning til ny regel så skal der samtidig flyttes ned på kontanthjælp bare fordi der blev lavet en vudering.

Hvorfor skal folk herine altid være 200% negative, kunne det tænkes at der bare kommer et svar der siger beklager du opfylder ikke betingelser for de nye regler, men i og med din nuværende FTP ikke kan tages fra dig forsætter du bare som hidtil.

Ingen af os ved hvad det bliver til, men som næsten altid her inde så er det strak de negative briller der kommer på.

Sollen skiner ude idag, så jeg sætter mig ud på terressen og gemmer K10 til det regner ude, så passer det bedre til stemningen her :-)
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 15:48   #73
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så ergo dem på lav vil sikkert ikke kunne få en pension i dag
Har du overvejet om ikke de er så gamle nu, at de får folkepension?

De der tildeltes "Lav" dengang var mellem 60 og 65 år. De kunne ikke opnå alm. forhøjet ftp, mellemste eller højeste.

[QUOTE=helenekr;231391]Jeg har skrevet det før - og jeg skriver det igen. Det kan IKKE betale sig for førtidspensionister på den gamle ordning (og på den højeste sats), at gå på ny ordning - de mister penge hver måned hvis de går til ny ordning,


Er det muligt du kan stille et par regneeksempler op for din påstand? Du hjælper ingen ved bare at påstå - uden belæg.
(Dem på "højeste sats" er vi enige om)


Hvis regeringen ikke havde skjulte motiver, så kunne de ved ganske få tryk, sluse alle på den gamle ordning op i kategorien ''højeste førtidspension'' og dermed sikre dem økonomisk og sørge for, at de kan få deres tillæg med sig over på folkepensionen.

Hvilke tillæg får ftp efter 2003 IKKE ved overgang til folkepension?


Vågn nu op folkes!!!
Det vurderes at kun en tredjedel af pensionister ryger på den nye ordning - regn selv ud hvem den tredjedel mon bliver......


Hvis jeg ikke kan regne det ud, vil du så hjælpe mig med nogle eksempler?
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 15:54   #74
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Venstre forventer fleksjob-aftale lørdag

- Regeringen har været meget imødekommende over for vores input. Vi har peget på en række knaster, som er blevet fjernet. Det gælder først og fremmest fleksjobbernes tvungne medlemskab af en a-kasse, som nu er væk, fortæller Ulla Tørnæs.
http://www.b.dk/politiko/venstre-for...aftale-loerdag

Jeg begynder faktisk at håbe, de snart bliver færdige, så vi alle kan finde ud af, om vi er købte eller solgt...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 16:05   #75
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg læste - enten på ældresagen el.på en handicap side,at det var en dårlig ide for dem på den gamle at gå over på den nye - det ville de ikke umiddelbart råde til..
der stod de havde nogen goder,os på den nye ikke har og de ka ikke bibeholdes..og så var der noget med at nogen ku beholdes deres goder når de blev folkepensionister..

så de var ikke imponeret og mente mange lod sig lokke af ekstra penge,men reelt ikke ku gennemskue at det ikke var en fordel..

de mente at for de FLESTE var det bedre at blive på den gamle..der havde de bedre..

som sagt er det ikke mange dg siden jeg har læst det..ka bare ikke præcis huske hvor..husker pga piller ikke så godt.det ka også godt være det var handicaprådet..

jeg siger ikke det hele er negativt og der ikke er fordele for nogen..men der må jo være en grund til en organisation udtaler sig om de ting og at de vil umiddelbart råde folk til at blive hvor de er...og der ka de heller ikke miste deres ftp..uanset hvad

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 16:09   #76
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Det var da lidt af en påstand
Du har måske fået den nye vejledning i overgang til FTP efter 2003 :-)

FTP kan ikke fratages fra folk på gammel regel, eller der står måske i den vejledning du alene sider inde med, at såfrem der gives afslag på omflytning til ny regel så skal der samtidig flyttes ned på kontanthjælp bare fordi der blev lavet en vudering.

Hvorfor skal folk herine altid være 200% negative, kunne det tænkes at der bare kommer et svar der siger beklager du opfylder ikke betingelser for de nye regler, men i og med din nuværende FTP ikke kan tages fra dig forsætter du bare som hidtil.

Ingen af os ved hvad det bliver til, men som næsten altid her inde så er det strak de negative briller der kommer på.

Sollen skiner ude idag, så jeg sætter mig ud på terressen og gemmer K10 til det regner ude, så passer det bedre til stemningen her :-)
Ja det bliver konsekvensen, husk der bliver ikke tilført flere penge

jeg kender ikke din baggrund og om du selv er i systemet
har været det i 4 år og kan da absolut ikke se hvordan et jobcenter
fra den ene dag til anden skal begynde og hjælpe folk
som det er i dag er deres eneste formål og tage folks sygepenge fra en og sætte en på den laveste ydelse i så lang tid som muligt
har været uden indtægt i 2 år, men så mener du jeg skal se sommer og sol

der er i dag masser af muligheder for dem på pension, til at prøve sig selv af og få job med løntilskud

Men fint du ser en masse godt i den nye reform, det har du 100 procent ret til
men når formålet er og spare 2 mia på en reform, så kan man vel nok regne ud
det ikke bliver til det bedre

det eneste plus jeg kan se, at man kan komme i udviklingsforløb, så der bliver samarbejdet mellem læger og jobcenter
Men det skal være slået fast man ikke kan komme tilbage på det almindelige arbejdsmarkedet først
alene det kan tage mange år og få på plads
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 16:14   #77
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Migselv - hvorfor rykker regeringen ikke alle de gamle op til den højeste sats og sikre dem det økonomiske løft, de fabler om??

Jeg taler om førtidspensionister før 2003 - højeste sats.
De tal må du selv google dig frem til - deres beløb er højere end os på den nye ca 1000 kr mere.

Og nu skriver jeg det for sidste gang - førtidspensionister EFTER 2003 får INGEN tillæg af NOGEN ART, og kan derfor IKKE få nogle ikke-eksisterende indlæg med os til folkepensionen. Vi får KUN pensionen, intet andet.

Der findes tillæg på den gamle ordning, der fortsætter, selvom pensionisten overgår til folkepension.

Disse tillæg bortfalder når de nu går over på ny ordning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 16:22   #78
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
FTP kan ikke fratages fra folk på gammel regel

Nej men hvis man ryger over på den nye FP
så er man jo ikke under den regel mere
samt en kommune kan altid tage en sag op, hvis man har mistanke til man har fået en bedre arbejdsevne. alså efter 2003

så hvis jeg havde været under den gamle og ikke mente jeg kunne arbejde, havde jeg i hvertfald ikke byttet den ud med den nye

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-06-2012 kl. 16:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 16:28   #79
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
MTVRV1 - jeg tror at migselv og MichaelH er er uden for rækkevidde - jeg selv gider ikke debatterer med dem mere, og ønsker dem held og lykke på den nye ordning, selvom jeg ikke tror de er førtidspensionister......men kun er ude på at komme og Troll'e den lidt engang i mellem og efter forgodt befindende.

Der er mange måder at holde gang i en bruger på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 18:27   #80
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser

2. Hvis en FTP på gammel regel skal flyttes over på ny, mener mange her (uden dog at kende til noget kontret, da vejledning mig bekendt ikke er frigivet endnu) at kun dem med højeste kan flyttes over uden der sker en nyvurdering.
Jeg forstår ganske enkelt ikke at der bygges luftkasteller op baseret på subjektive vuderinger.

Det her er et politisk debatforum. Subjektive holdninger og vurderinger fremkommer efter min mening ganske naturligt her.

Personligt har jeg aldrig postuleret , jeg ligger inde med viden angående revurderinger i forbindelse med overflytning til ny ordning.
Jeg har derimod skrevet at efter min vurdering er risikoen overhængende , og jeg ville tænke mig om en ekstra gang.

Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Kære Halse

Hvad er forskellen på undertonen i det du skriver - contra hvad MichaelH skrev?

Hér sidder altså også en del på gl. ftp. som læser med - og som igen og igen må læse, at jer der tilhører ordningen efter 2003 negligerer deres lidelser - og mener de slet ikke burde have ftp - men i stedet skal ud i fleksjob (fra 2 timer) ...

Tænk selv over det inden du poster dit eget indlæg


For det første er jeg ikke på ny ordning ( jeg er helt almindelig lønmodtager ).

For det andet har jeg overmådelig svært ved at se , jeg skulle negligere folks lidelser på gammel ordning , når jeg henviser til de lidt lempeligere regler der dengang var tilstede.

Her er ikke tale om min subjektive holdning , men underbyggede fakta. Dengang kunne man få tilkendt førtidspension ved 50 pct erhvervsevnetab , det kan man ikke i dag.

Derudover skal henvisningen ses i den sammenhæng den er skrevet i. Det er en velment advarsel til folk der overvejer at søge over på ny ordning.
Jeg skriver ingen steder at denne gruppe burde få frataget eller revurderet deres pension.


Mht. dit svar til MTVRV1.

Det er korrekt at almindelig førtidspension kun blev tilkendt personer over 60 år.
Men forhøjet almindelig , som havde præcis samme tilkendelseskriterier , blev givet helt ned til 18 år.
Der var i virkeligheden tale om en og samme pension , hvor alderen havde betydning for ydelsen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Ny fleks reform marbocb Politik og Samfund 3 23-03-2012 16:06
spørgsmål til den nye reform af fleks dennis0667 Politik og Samfund 8 09-03-2012 15:57
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension