K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2010, 11:10   #71
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 17
lillesine er ny på vejen
hej §32

hej den står i mine papir ved sygedagpenge håber det er hjælp nok
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 11:59   #72
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er det den her


Citat:
§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de seneste 13 uger før sygdommens indtræden og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og beskæftigelsesforhold,

2) hvis uarbejdsdygtigheden ikke var indtrådt, ville have været berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor, jf. lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

3) inden for den seneste måned har afsluttet en erhvervsmæssig uddannelse af mindst 18 måneders varighed,

4) er elev i lønnet praktik i en uddannelse, der er reguleret ved eller i henhold til lov, eller

5) er ansat i fleksjob, jf. kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 2. I opgørelsen af 13-ugers-perioden i stk. 1, nr. 1, indgår perioder, hvor lønmodtageren har

1) arbejdet som lønmodtager,

2) arbejdet som selvstændig erhvervsdrivende umiddelbart forud for arbejdet som lønmodtager og med virksomheden har opfyldt beskæftigelseskravet efter § 42,

3) modtaget sygedagpenge eller dagpenge efter lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

4) modtaget arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor,

5) afholdt ferie med løn eller feriegodtgørelse,

6) modtaget godtgørelse i en opsigelsesperiode fra Lønmodtagernes Garantifond eller

7) været omfattet af en arbejdskonflikt.

Stk. 3. Ved vurderingen af, om beskæftigelseskravet efter stk. 1 er opfyldt, ses der bort fra perioder på indtil 1 år, hvor der er udbetalt orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov. Der ses endvidere bort fra perioder på indtil 2 år, hvor der er ydet godtgørelse for tabt arbejdsfortjeneste efter § 29 og plejevederlag efter § 104 i lov om social service eller dagpenge til forældre med alvorligt syge børn efter barselloven.
Du kan finde hele loven om sygedagpenge under nyttige link så er det bare at slå op
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 12:50   #73
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

1) har været tilknyttet arbejdsmarkedet uafbrudt i de seneste 13 uger før sygdommens indtræden og i denne periode har været beskæftiget i mindst 120 timer samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og beskæftigelsesforhold,

2) hvis uarbejdsdygtigheden ikke var indtrådt, ville have været berettiget til arbejdsløshedsdagpenge eller en ydelse, der træder i stedet herfor, jf. lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

hør hov...!!

hvordan skal det forstås i 2). kan jeg så bruge den i min sag...næ det er nok for meget at tro på..

men jeg vil da mene, at hvis uarbejdsdygtigheden ikke var indtrådt, kunne jeg have fået løn eller alm dagpenge fra akassen, jeg var og er fuldgyldig medlem. betaler faktisk stadig til både akasse og fagforening. fuld pris..


men er det taget ud af en anden sammenhæng så det ikke kan anvendes i mit tilfælde??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:05   #74
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Huldra,

Det kommer jo an på hvor du er i din sag ?. Det er vel om retten til sygedagpenge og ikke forlængelse heraf der tales om.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 20:55   #75
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 17
lillesine er ny på vejen
tak igen for hjælpen

ja hvad skulle jeg gøre uden alle jer dejlige mennesker her på k10

Også har jeg lige noget andet som jeg er forvirret over, jeg er jo i afklaring hvor de skal vurdere min arbejdsevne.

Jeg har fået afvide af fleksjobber at jeg skulle have en jobplan inden jeg startede i afklaring, jeg kontaktede så min sagsbehandler og hun siger man ikke kan få en jobplan når man er på sygedagpenge.

Samt kan man heller ikke få en jobplan når man ikke er afklaret.

Jeg er i afklaring pga min læge har sagt at min arbejdsevne er væsentligt nedsat og sartede med at søge om at blive godkendt til et fleksjob i juli 2009

Jeg ved intet og fik også afvide idag af min ervhervskonsulent at hvis jeg er på de 2½time om dagen for længe som jeg lige er blevet sat ned til så bliver der lagt på i den anden ende af forløbet.

Samt skal jeg have fri i 3 dage for at kan passe mine børn da deres børnehave er lukket i 3 dage så bliver der trukket i mine sygedagpenge


det er sku ved at være for meget nu syntes jeg er også blevet dobbelt op i min medicin pga denne afklaring tager så hårdt på mig.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 00:08   #76
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 17
lillesine er ny på vejen
hvordan forståes

Hej

Jeg har læst i mine sidste papir fra min kommune at deres lægekonsulent har skrevt en forsigtig arbejdsprøvning

også er det lige hvordan skal jeg forstå en forsigtig arbejdsprøvning ??

hvor mange timer er det??

lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 01:24   #77
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære lillesine

Citat:
Jeg har læst i mine sidste papir fra min kommune at deres lægekonsulent har skrevt en forsigtig arbejdsprøvning

også er det lige hvordan skal jeg forstå en forsigtig arbejdsprøvning ??

Hvor mange timer er det??


Du bliver nødt til at spørge ham om det !!!

Og få det på skrift !!!


K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 23:09   #78
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 17
lillesine er ny på vejen
både godt og dårligt nyt i min sag

Først det gode der er sket i min sag.

Jeg har været igennem en psykologiskundersøgelse som nu beviser at jeg har det som jeg har det.

Jeg har endelig en helt fast udtaelse fra en af kommunens egne fået besked om jeg max kan magte 3 timer dagligt.

Dem dårlig nyhed er min sagsbehandler stopper til 1. april og der er ingen afløser fundet endnu så jeg ved ikke hvornår jeg har en ny.

Så der kan ikke laves et afsluttende møde mellem jobkompagniet og sagsbehandler og jeg selv førend vi ved hvem jeg får som ny sagsbehandler jeg syntes det er så dårligt
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 22:13   #79
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 17
lillesine er ny på vejen
igen lidt problemer i min sag

Hej igen jeg fik fredag brev fra kommunen om at jeg ikke kunne få førtidspension
jeg har jo haft søgt den efter en §17

mit spørgsmål er så om jeg nu mister mine sygedagpenge samtidig eller om man stadig skal have brev herom at de stopper inden de stopper dem ??

Jeg er jo i afklaring og håber snart at jeg er færdig da vi vil have meget svært af at leve af kun min mands indkomst når vi også har vores 3 børn

De kalder det forrevallidering det jeg er ude i hvor de skal se om det er rigtigt at min arbejdsevne er nedsat og hvilke skåne hensyn jeg skal have, men håber at når de ser de papir som ders psykolog skriver om mig at det er varigt og max 3 timer dagligt så ser jeg ingen grund til jeg skal fortsætte der, men vidre i et fleksjob.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2010, 23:45   #80
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forstår ikke hvorfor/hvordan der skulle tages stilling til dette under en arbejdsprøvning?

desværre mister du nok sygedagpenge nu, men de SKAL sende en afgørelse ud til dig med partshørring herunder frist, dernæst afgørelse, og slutteligt med dato for ophør, min. 14dage.

Kan du evt nå at blive afklaret inden, altså få afsluttet arbejdsprøvningen?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
hjælp til penge sprøgsmål og kommune pigespejder Alt det andet 2 21-06-2010 20:36
Mon de tager mine penge!!! sisilong Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 31-03-2010 13:57
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33
De vil stoppe mine sygedagpenge... Hjælp! Pussi83 Alt det andet 27 27-01-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension