K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2010, 14:14   #71
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hvor er det da utroligt, som jeg kan geile mig selv op til og om alt muligt og SÅ... kommer jeg herind og alt bliver klokkeklart .

Godt jeg er her. Tak EE .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 09:33   #72
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har før nævnt, at du ikke kan komme tilbage til ordinært arbejde.
Det kan betyde at en praktik IKKE er fyldelstgørende, for indstilling til et fleksjob.
Jeg vil derfor anbefale, at du vender det med din bisidder fra fagforeningen.

Hvis praktikken ikke er fyldelsgørende, fordi du evt ikke kan komme op på de timer kommunen forvendter/stiller krav om, kan du stå med et ubrugeligt forløb.
Kommunen kan (tjek dog lige nyeste regler om afklaring til fleks-og førtidspension, fra sygedagpenge)derfor fratage sygedagpenge.

Du skal måske istedet insistere på Trollesbro reva-center. De kan afklare dels forskellige funktioner, dels timer.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:51   #73
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du har før nævnt, at du ikke kan komme tilbage til ordinært arbejde.
Det kan betyde at en praktik IKKE er fyldelstgørende, for indstilling til et fleksjob.
Jeg vil derfor anbefale, at du vender det med din bisidder fra fagforeningen.

Hvis praktikken ikke er fyldelsgørende, fordi du evt ikke kan komme op på de timer kommunen forvendter/stiller krav om, kan du stå med et ubrugeligt forløb.
Kommunen kan (tjek dog lige nyeste regler om afklaring til fleks-og førtidspension, fra sygedagpenge)derfor fratage sygedagpenge.

Du skal måske istedet insistere på Trollesbro reva-center. De kan afklare dels forskellige funktioner, dels timer.
VH Popiae
Ja det er med at være om sig og lige det du nævner, er jo det som de i første omgang lagde op til og som er det jeg frygter.

Jeg har en mail hvor min sagsbehandler skriver, at forløbet skal arrangeres i samarbejde med en af kommunens private samarbejdspartnere. Her regner jeg faktisk med, at vi snakker Trollesbro. Det har jeg ikke på skrift, men lige dem blev nævnt.

Tak for råd og info , det er jo med at være med eller allerhelst 1 skridt foran. Jeg er ret sikker på, at Trollesbro var forblevet i glemslen , hvis du ikke havde nævnt det.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 18:50   #74
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Please hjælp mig endnu engang.

Sidder her og prøver at lære mere om min sag og hvordan jeg bedst mulig sikre mig selv og forbereder mig. Så læser jeg på forsiden her, "Vigtige ting der indgår i sagsbehandlingen til fleksjob og førtidspension", om arbejdsevnebegrebet og arbejdsevnemetoden.

Så er det jeg spørger, hvordan det hænger sammen med det møde jeg skal til, hvor vi skal tale om praktik/afklaring. Er arbejdsevnebegrebet- og metoden automatisk lagt ind i praktik/afklaring eller skal jeg bede om at få det med?
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 20:00   #75
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
arbejdsevnemetoden er en arbejdsprøvning og en ressourceprofil.

en arbejdsprøvning kan afvikles på en privat virksomhed eller et center.
der skal så laves en rapport efterfølgende, som skal lægges ind i din sag.
min egen flyder cirka 7 sider. den indholde mange ting både om socialliv og udtalelser fra dem som jeg var "ansat" hos. Der står også om man var samarbejdsvillig og i hvilken grad man prøvede at udføre arbejdsopgaverne.
alså hvis man sidder for sig selv i en stol og ser sur ud, vil det stå i rapporten og det kan virkelig være negativt for ens videre forløb i systemet.

Så man skal være positiv og prøve at udfører det man bliver sat til.
selv om min arbejdsprøving endte på cirka 5 timer om ugen, stå der intet negativ om min arbejdsindsats.

Man aftaler mange ting på forhånden, som arbejdsgaver man gerne selv vil lave, timetal og skånebehov. samt man skal skrive dagbog være dag.
Samt der stå hvordan arbejdet påvirker ens hverdag, ud over de timer man er på arbejdspladsen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 20:07   #76
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
SUPER TAK

Det du har skrevet giver mening i mit hoved og jeg forstår det .

Nu er jeg mere rolig og har en ide om hvad der skal ske og hvordan tingene hænger sammen. Jeg er en klovn i det her.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 20:14   #77
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Sjovt som arbejdsprøvning og forberedelse af samme kan være forskellig. Da jeg startede min første arbejdsprøvning, lagde arbejdsmarkeds konsulenten op til at jeg jo i starten bare skulle indfinde mig på stedet og når jeg så var "faldet" til, så gik der nok ikke længe inden jeg var oppe på min. 20 timer pr. uge. !!

Tak for kaffe tænkte jeg bare, jeg anede jo intet om hvordan det ville blive. Jeg havde selv fundet stedet hvor jeg ville arbejdsprøvning, jeg havde arbejdet lidt der et par løse timer forinden. Da arbejdsprøvningen så startede op, begyndte det at blive "alvor" for mig og angsten meldte sig prompte. Jeg følte at jeg var under stærkt pres og måtte selv klare hvordan og hvorledes jeg ønskede skånehensyn og i hvilken form. Jeg styrede sammen med arbejdsgiveren hvornår jeg kom på arbejde og havde pause mv.

De første 3 mdr. havde jeg kun et møde med min sagsbehandler og et med arbejdsmarkeds konsulenten som i mellemtiden var blevet udskiftet. Det samme var tilfældet i anden omgang. Jeg følte at det var alt for lidt opsøgt af kommunen og set i bakspejlet syntes jeg at kommunen skulle have været lidt mere "på", men det er nok forskelligt fra kommune til kommune.

Min arbejdsevne vurdering fylder 1 side og min ressource profil er endnu ikke udfyldt, såvidt jeg ved og det er 1 år siden min arbejdsprøvning sluttede. !!

Det der er vigtigt når man starter en arbejdsprøvning, Cillenolle, det er at man simpelt hen stopper, det daglige arbejde, når man ikke kan mere. Man skal have det godt med at møde på arbejde, være der, holde pauser og gå hjem igen. Samtidig skal man kunne klare hjemlige opgaver og samvær ligeså. Fungerer det ikke i arbejdsprøvningen, så må man have fat i de indvolverede parter og ikke mindst sin sagsbehandler.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 21:39   #78
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE

det er netop det man kalder dårlig sagsbehandling. udover det 1 side dårligt kan beskrive noget som helst, vil den måske heller ikke holde i en anke sag. Hvor netop der ligges vægt på en arbejdsprøvning.
Det havde jeg aldrig fundet mig i, men når man er syg og ikke kender systemet.
så er det meget svært og sige fra.

så Cillenolle, hvis du ikke føler de følger op på dig i perioden, skal man brokke sig.
det er en arbejdsprøving og ikke et almindeligt arbejde.
en arbejdsprøving og beskrivelsen er meget vigtig, når man efterfølgende måske skal søge pension eller flex.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 03:11   #79
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
EE som MTVRV1 skriver dårlig sagsbehandling og derfor det er så edder vigtigt og ikke kan siges nok gange både til dem der er gammel i gårde her på siden og i sær de nye , læs de ting der er skrevet det er noget der er skrevet netop fordi erfaringen er at kommunerne ikke overholder loven og ikke sagsbehandler ordentligt og hvis man sætte sig godt ind i tingene på forhånd så er man meget bedre rustet både til tiden der kommer og ikke mindst til en evt anke ...

Og man skal holde på sin ret også selv om man irritere de sagsbehandlere noget så frygteligt
  Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 18:58   #80
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Ihh altså, nu er jeg her igen.

Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge, de har været stoppet uden at kommunen har gjort det, som de nu skulle for at kunne stoppe dem.

Så fik jeg ingen penge den sidste torsdag i måneden og kontaktede min sagsbehandler, som sendte den videre og jeg fik at vide, at jeg vill få dem ugen efter, altså igår.

Så langt så godt, der kommer nogle penge, men ikke i nærheden af hvad jeg normalt får. Så jeg tænker om ikke sygedagpengene er berettiget fra dagen efter stoppet eller kan jeg ikke regne med det?

Har desværre ikke sygedagpengespecifikationen endnu, da den kommer flere dage efter.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension