K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2011, 16:10   #71
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
ja men du skyder den sådan set ned i dit indlæg,hvor du beskriver alle psykiaterens kompentencer til at spotte en faker.Men jeg tror personligt godt det kan lade sig gøre,men der er nok ikke mange der forsøger den vej da det jo er tidspilde og spil af ens resourcer, hvis man er så kvik så ville man nok bruge sine kræfter på noget andet.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 16:33   #72
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den ulykkelige Se meddelelser
ja men du skyder den sådan set ned i dit indlæg,hvor du beskriver alle psykiaterens kompentencer til at spotte en faker.Men jeg tror personligt godt det kan lade sig gøre,men der er nok ikke mange der forsøger den vej da det jo er tidspilde og spil af ens resourcer, hvis man er så kvik så ville man nok bruge sine kræfter på noget andet.
Ja, jeg kan heller ikke få det til at hænge sammen med 12.000 kr om måneden såfremt man er enlig (endnu mindre hvis man er gift), en etikette midt i panden, skidt signalværdi, kommunen med på første parket hver gang livet tager en drejning osv osv.....
Jeg kan ikke se hvordan det skulle være det værd?
Er man enlig forsørger på fx kontanthjælp, så er forskellen jo kun 1500 kr på pension og kontanthjælp, så det kan jo dårligt betale sig at skulle så grueligt meget igennem.......

Det kan også godt være man afspejler sig selv - jeg ville ønske jeg ikke var førtidspensionist og ville ønske at jeg kunne have klaret mig selv. Når man så høre om folk der lige frem skulle snyde sig til en pension, så kan jeg næsten ikke rumme tanken, for hvem dælen vil ende sådan? Og så med fuldt overlæg?
Min egen kamp har jo i mange år været, at holde pensionen fra døren og håbe på mirakler....

Så derfor kan jeg kun komme frem til én ting, og det er, at de folk der snyder bevidst, MÅ være syge i hovedet på den ene eller den anden måde - også selvom de tror de ikke er, for det er absolut IKKE NORMALT.

'' hvad vil du være? Jeg vil gerne være førtidspensionist så jeg kan drikke kaffe og gå med hunden''

Aiiii, det er sgu da unormalt og absolut ikke en normal tankegang.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 22:28   #73
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Igennem min årelange kamp med det sociale system har jeg ofte fået at vide af div. sb'ere, at jeg burde kunne klare et ikke-rygbelastende job på ordinære vilkår.
Disse påstande har ofte fået mig til at føle, at jeg blev beskyldt for at lyve/fake.

Men efterhånden som min ryglidelse, og dertil hørende smerter, er blevet forværret har jeg ofte tænkt, at hvis man skulle kunne fake et eller andet helbredsproblem, så skal man dælme have en rigtig god indsigt i lidelsen, på en eller anden måde.

Sådan som min ryglidelse påvirker mig nu, det havde jeg ikke kunnet fake for 10 år siden, simpelthen fordi jeg dengang ikke havde de erfaringer med min ryglidelse som jeg har nu.

Så nej, jeg tror heller ikke på, at et menneske kan fake en kronisk lidelse igennem flere år, overfor både egen læge, speciallæger, sagsbehandlere, jobkonsulenter, værkstedsledere m.m.

Og skulle der virkelig findes et menneske, som kan gøre ovenstående, så tror jeg der vil være tale om et menneske, som er i besiddelse af en psykisk lidelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 10:20   #74
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den ulykkelige Se meddelelser
Jeg kunne forestille mig at man kiggede sig rundt og fandt en psykisk sygdom man kunne foregive at have.Man kunne så fortælle psykiateren at man havde de symptomer som sygdommen kræver,eller man kunne svare ja til de spørgsmål som han/hun stillede dig så de passer ind i den sygdom du gerne vil diagnoseres som.

Ved en evt arbejdsprøvning kunne man lade som om man ikke kunne gennemføre noget som helst,og udvise opførsel der peger i retning af din diagnose.

Ved ikke om det kan lade sig gøre,men kunne forestille mig det var en mulighed hvis man ville snyde.

Du har næsten fattet pointen, bortset fra, at der behøves ikke at kigges efter en specifik sygdom at foregive at have, men at hvis der fakes nok, så hæfter psykiater m.fl. selv en diagnose på som der så lægges til grund.
Og at hvis en person er god nok til at fake "jeg kan ikke være ude blandt mennesker", så behøver de ikke engang arbejdsprøves.



Og så har der været en del angreb her i tråden på flere personer, der har tilladt sig at udtale sig om, at ikke ALLE pensionister er det på det rette grundlag.
Til det kan jeg kun sige, at der skal lægges mærke til hvilken kategori tråden er anbragt, nemlig i kategorien POLITIK OG SAMFUND, hvor der som overskrift står:

"Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig."


Og altså IKKE i en af kategorierne, hvor det ikke er velset med andet end "åh hvor er det synd for dig" kommentarerne, selv om det åbenbart er sådan, at mange ville foretrække man kun måtte udtrykke sig på hele K10
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 10:55   #75
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu tror jeg så ikke lige web har oprettet POLITIK OG SAMFUND med det formål, at så må brugerne gerne svine hinanden til og komme med stikpiller omkring brugernes troværdighed.....

Tror mere den er tiltænkt debat omkring politiske og samfundsmæssige problemstillinger, uden at det behøver at gå ind i hetz på særlige persongrupper med usynlige sygdomme.
Det er jo hverken et politisk eller samfundsmæssigt problem, men udelukkende enkelte personers problem og hvor netop dem der angriber, selv synes det er meget synd for dem.

Om så alle mine naboer havde svindlet sig til pensionen, så er det jo ikke noget jeg kan bruge i MIT liv, for hvad rager det mig hvad andre gør?. Jeg fejer foran egen dør - ikke andres.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 11:09   #76
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nu tror jeg så ikke lige web har oprettet POLITIK OG SAMFUND med det formål, at så må brugerne gerne svine hinanden til og komme med stikpiller omkring brugernes troværdighed.....

Der er ingen der har nogen som helst tanker eller hensigter om at "svine hinanden til og komme med stikpiller omkring brugernes troværdighed", lige udover bl. a dig og andre, der læser hvad i vil have det til at stå, i stedet for at læse hvad der virkeligt står i indlæggene.

Fordi jeg eller andre nævner, at vi tilfældigvis ved, at visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp, det er IKKE det samme, som at personer herindefra beskyldes for noget som helst.

Hvis ikke nogen herinde mener at høre under visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp,, så lad da for pokker være med at tage det som en personlig fornærmelse eller beskyldninger mod jeres person.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 13:31   #77
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp
Min pension er berettiget, og jeg lever et særdeles aktivt liv.

...- fordi jeg får støtte til det. Gør jeg det ikke, dvs. bliver hjemme fra aktivitetstilbudene, så forværres mine symptomer.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 13:33   #78
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Fordi jeg eller andre nævner, at vi tilfældigvis ved, at visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp, det er IKKE det samme, som at personer herindefra beskyldes for noget som helst.

Hvis ikke nogen herinde mener at høre under visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp,, så lad da for pokker være med at tage det som en personlig fornærmelse eller beskyldninger mod jeres person.
Nu kan du jo sådan set ikke vide, om nogle af de mennesker du beskriver som: "visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp" er brugere her på siden.

Og ellers kan der jo meget nemt være brugere her på siden, som lever et liv, som ligner det, der beskrives i forb. med disse mennesker, som du beskriver som: "visse personer har sjusset sig til en pension og/eller på forunderlig vis fører et, endda særdeles, aktivt liv på ftp".

Min erfaring er, at mange mennesker med psykiske problemer gør alt hvad de kan, for at skjule sandheden for deres omgivelser, og på den måde kommer disse mennesker nemt til, at fremstå som samfundsnassere, snyltere m.m., til trods for, at de har en tung psykiatrisk diagnose.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 14:55   #79
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
...Min erfaring er, at mange mennesker med psykiske problemer gør alt hvad de kan, for at skjule sandheden for deres omgivelser, og på den måde kommer disse mennesker nemt til, at fremstå som samfundsnassere, snyltere m.m., til trods for, at de har en tung psykiatrisk diagnose.
Jeg har altid været meget åben omkring mine psykiske lidelser, men det er jeg ikke mere.
Det blev nemlig brugt i mod mig i et par tilfalde.

Det er ikke så så længe siden, at jeg fik kopi af korrespondancen mellem to private personer i hvilken en af disse ( højt uddannet og som repræsentere loven ) omtaler mine lidelser på en mere end perfide måde ), kun med det formål, at tjener kasse og have sit på det rene.

På et tidspunkt i fuld fortrolighed har jeg selv fortalt personen om hvad jeg fejler,... sådan ved et glas vin.

Ja, hvis nogen lugter penge, findes der ingen grænser for deres svinestreger.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 16:37   #80
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Du har næsten fattet pointen, bortset fra, at der behøves ikke at kigges efter en specifik sygdom at foregive at have, men at hvis der fakes nok, så hæfter psykiater m.fl. selv en diagnose på som der så lægges til grund.
Og at hvis en person er god nok til at fake "jeg kan ikke være ude blandt mennesker", så behøver de ikke engang arbejdsprøves.



Og så har der været en del angreb her i tråden på flere personer, der har tilladt sig at udtale sig om, at ikke ALLE pensionister er det på det rette grundlag.
Til det kan jeg kun sige, at der skal lægges mærke til hvilken kategori tråden er anbragt, nemlig i kategorien POLITIK OG SAMFUND, hvor der som overskrift står:

"Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig."


Og altså IKKE i en af kategorierne, hvor det ikke er velset med andet end "åh hvor er det synd for dig" kommentarerne, selv om det åbenbart er sådan, at mange ville foretrække man kun måtte udtrykke sig på hele K10
Vores samfund.

Er det = os mennesker med psykiske lidelser har FAKET os til vores pension?!
Når man melder ud på negativ vis om en bestemt befolkningsgruppe, så synes jeg, at det er snæversynet, mangel på viden, forståelse og især - medmenneskelighed.

Jeg ønsker ikke for nogen og heller ikke dem, som jeg bestemt ikke er enige med i denne tråd, at de får så meget som en snert af en psykisk lidelse - for det er SLET ikke sjovt.
Indrømmer, at denne tråd får mit p.. i kog, men har hedligvis håbet tilbage, at lange de fleste mennesker har og kan give empati.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 19-11-2011 kl. 16:43.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension