K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 12:03   #71
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
pedro

forstår godt hvad du mener ..
da jeg fik lavet min implatat - 21ooo kr for 1 tand..gik jeg 3 mdr med en slags skrue da det skulle gro til ligesom et brækket ben,før man ku sætte tanden på.
og det var FLOVT..meget,da det var en fortand,jeg havde ikke meget lyst til at gå ud for en dør i den periode..og at nogen har det sådan hverdag er GANSKE FORFÆRDELIGT.....
så tænker jeg at hvis man først skal søge - også ved mindre ting,så bliver man pint..min tandlæge siger altid man ka ødelægge mere end godt er ved ventetid....det går let ud over mere..
hvis man så søger ved kommunen - hvor langtid går der så...
men hvis nogen skal gå tandløs pga økonimi...så laver man netop et A og B hold efter min mening....

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 12:12   #72
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Okay Stribe, det kan jeg godt se; at miste selve fortanden, det er godt nok ikke til at bære, uden at få den lavet.
Nu, er min jo så godt nok lidt længere inde i rækken, meeen sys sgu ikke det er flatterende.
......Tænker sgu på, om man lige pludselig kommer til at ligne, en af de der fattige russiske, totalt, tandløse kvinder, der står og varmer sig over ilden fra olietønder på gaden, i det vinterkolde Moskva.......Meeen så galt går det nok ikke.
......Men det er sgu´itte noget kønt syn at mangle tænder i den synlige halvdel af munden..............

Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 12:28   #73
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg sidder bare at tænker hvis systemet strammer yderligere op...så er det ikke kun fysisk mere,men også psysisk,hvis nogen skal ligne fattige østlændinge....
men så langt er der ingen der håber det kommer....
jeg var sgu flov og alle SÅ det og lavede nar - ja kun for sjov,men den tog vand ind

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 12:49   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke hjælpe Pedro - jeg er jo ikke kommunen. Og sagerne behandles individuelt og på baggrund af udgifter og indtægt (pension).
Jeg formoder ikke Pedro og jeg, har matchende udgifter.

I min sag ville min sagsbehandler have dokumentation for alle mine faste udgifter dvs huslejen, lys regning, abonnement på telefon/internet evt forsikringer og licens. De er lige glade med om man har gæld, lån, mobil og den slags. Det regner de selvfølgelig ikke med.

Da mit budget var lagt, havde jeg minus 240 kr (eller noget der omkring). DERFOR kunne jeg få tandbehandlingen uden egenbetaling, for jeg havde ikke noget rådighedsbeløb at betale regningen med, eller bare noget af regningen.
- jeg havde regnet med, præcis som alle andre, at jeg enten skulle låne pengene til tandlægen hos Danaktiv via tandlægen, eller i banken. Og det havde jeg også gjort, såfremt jeg havde fået afslag. Og såfremt mine låneansøgninger ville gå igennem.

Når det så er sagt, så fik jeg også den billigste løsning - at få trukket alle mine dårlige tænder ud. De kunne sagtens reddes, men det ville koste endnu mere på den lange bane i både smerter og penge.
Istedet fik jeg en bro, som jeg da også er glad for, men havde jeg selv haft pengene, ville jeg gerne have beholdt mine tænder.

Så nej, Helene kan ikke hjælpe, der er desværre ikke en opskrift på, hvordan man kan få bevilget hjælp til tandlæge, da det afhænger af ens udgifter og pensionsudbetaling.

PS

Min regning var så ikke på 28.000 kr som var første overslag, men endte på lidt over 31.000 kr da jeg fik en unitorprotese istedet for en akrylprotese. Så hvis nogen vil harmes, så kan de harmes for 3000 kr ekstra
- og glæde sig over, at jeg SELV betaler for den forestående rodbehandling til 3500 kr, for jeg orker ikke søge kommunen én gang mere, og tager istedet beløbet fra børnene.

Sidst redigeret af Ninja; 06-07-2012 kl. 12:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 13:12   #75
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene
du skal bare være glad for du fik det og jeg tror ikke nogen misunder dig - der er og var jo en grund til du fik hjælp....smiler....

jeg synes det er synd for pedro og var jeg mangemillionær sendte jeg fluks pengene til en tandlæge..jeg ved ikke hordan en kommune regner de ting ud,men jeg går da ikke ud fra at rådighedsbeløbet skal være nul el.under for at få hjælp,
jeg sidder også og tænker ka der være forskel på kommuner...

jeg under dig helene af hele mit hjerte dine tænder..jeg tror ihvertfald heller ikke jeg skrev noget negativt om dig..det ka jeg ikke forstille mig..
samtidig synes jeg det er synd for pedro da det ik er sjov at blive pint....

jeg håber bare ikke vi skal til at ha østlige tilstande
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 14:48   #76
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Kæreste kæreste venner!
Måske, er jeg ret elendig til at udtrykke mig skriftligt, og der er bestemt ikke noget der er nemmere at misforstå end det skrevne ord.

HeleneKr, De tænder og den økonomiske bistand du har fået (kæmpet dig til)af KBH kommune, den er dig absolut velundt, og jeg ville ønske, at de havde betalt de resterende 3500 kr for dig osse, hvad de desværre ikke gjorde.

Jeg har langt mere end 300 kr til mig selv til mad og drikke, lokumspapir mm om mdr. Tror, det er rundt regnet 3000 jeg har. Min hjemmeboende søn har 2800 på SU, og betaler selvfølgelig osse lidt til kost vand og lys herhjemme.

Jeg har en mdl udgift på 2000 kr, jeg afdrager på gammel gæld og nyere gæld, da vaskemaskiner, tænder og møbler har det med at stå af i utide. Som du tidligere har nævnt, medregnes disse udgifter jo ikke i den kommunale beregning, så derfor kunne jeg ikke bevilges hjælp.

Jeg skylder, incl det nye lån, rundt regnet 60.000, og det er der så ikke noget at gøre ved, andet end at fortsætte med at betale ydelsen.

Til dig Stribe, vil jeg bare sige tusind tak for din smukke tanke.

Jeg skal nok klare mig, det har jeg altid gjort.

Det er bare stadig princippet i, at undlade at give de mindre velstillede lidt mere, men give til dem der i forvejen har mest, der pisser Pedro áf.
Pedro

Sidst redigeret af Pedro; 06-07-2012 kl. 14:51.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 15:28   #77
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Efter et lille sidespring til tandlægen :-) prøv evt om du kan komme ind på social medicinsk klinik, der er tandlæge arbejde billigere og regning skal ikke betales med det samme. Jeg ønsker det bedste for dig Pedro
:-)

Så vil jeg godt tilbage til det jeg accelrerede over i forgåes, nemlig at foreningen for førtidspensionister kører skræmme kampange og har en ensidig økonomisk vinkel på reformen, og det er i mine øjne direkte uforskammet når man hvis man vil være en forening for alle. Så er det vigtig at belyse både positive og negative vinkler.

Den udregning foreningen for førtidspensionister har lavet er baseret på enlig FTP der bor i lejebolig, og for dem kan det ikke betale sig økonomisk at skifte til 2003 ordning hvis man er overbevist om at der ikke sker nogle ændringer (reformer) på det høje boligsikring tilskud de får.

Men der er altså også nogle FTP der er gift og og bor i partners ejer bolig

Derfor har jeg via borgerservise lavet følgende beregninger:

(parameter partner indkomst årlig 300.000 kr, partners rente udgift 30000 (kreditforening) ingen anden pension eller indkomst til FTP, igen pleje eller bistands tillæg. skat: hovedkort trækprocent 37 fradrag 3200)

Indkomst for FTP

2003 regel brutto 14134 udbetalt 10032

Gamle regler før 2003 stadig med overnævnte parameter

Højeste brutto 13313 til udbetaling 10600 her kan det ikke betale sig at skifte

Mellemste og alm forhøjet giver samme resueltat nemlig
brutto 9479 til udbetaling 8184

Så en økomomisk fremgang på kr 1848 kr udbetalt pr måned ved at skifte til ny ordning. Jeg er sikker på det vil opleves som en betydlig fremgang for mange.

Der er 75456 personer på mellemste og almin forhøjet. (jan 2012 tal)

Nu ved jeg godt at det ikke er alle på mellemste og alm forhøjet ftp der er gift men det eer så sandelig heller ikke alle der bor alene.

men lad os bare sige at 45% af dem er gift så er det 33955 personer som kan få noget økonimisk ud af at skifte.

Dette vælger foreningen for førtidspensionister totalt at se bort fra hvilket er uforskammet for ud af de 122000 på gammel ordning (før 2003) er der altså hver fjerde man ser bort fra deres skræmmekampange
skulle det kun være 25000 der kan få et økonomisk løft er det stadig hver femte der ses bort fra.
At man uden at belyse denne positive vinkel i reformen som talerør for alle FTP er både uforskammet og Ignorant.

Jeg siger ikke at alle skal skifte til ny ordning hvis muligt, for der kan være forskelige parameter der gør at regnstykket bliverr anderledes, nogle på gammel ordning vil måske også vælge at sige nej til økonomisk løft fordi de er bange for at live revuderet. Det sidste har dog ikke noget med økonomi at gøre og det er økonomien jeg igennem alle mine indlæg har forholdt mig til.

Og det er også iforhold til k10 hvor flok mentaliteteten gør at det er bedre (læs mere trygt)at finde sammen om det negative i reformen end at se på forbedringer/muligheder der fra starten fik mig til at sige nu er nok nok, at der også skal en modvinkel til.
Og især når denne modvinkel kan dokumenteres.

Hvad den enkelte der er på gammel ordning før 2003 så gør er op til den enkelte og denes ansvar overfor sig selv/familie.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 15:39   #78
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 15
Pedro er ny på vejen
Tak for tippet Michael H, lyder som en go´ide! Ja, du har ret, det blevet et selvsvingende sidespor, fra min side. Vi hopper over til en anden dagsorden. Tak
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 16:57   #79
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Jeg kan godt forstå du er forviret.

Det handler om at debaten rundt omkring tager udgangspunkt i at man kan miste noget man aldrig har haft, hvordan det så er muligt er mig en gåde.

Når dette træder ikraft pr 1 januar 2016 vil din ftp stadig stige, den vil bare ikke stige så meget som den plejer.
Dette skyldes at FTP ikke længere vil blive reguleret efter lønudvikling men efter prisudvikling, dvs at købekraften bevares.

(sorry kunne ikke lade være og for at sætte det lidt i perspektiv)
Tænkt sig hvis alle der er på arbejdsmarked og samtidig spiller lotto hver lørdag, nedlægger arbejdet hver mandag, for med samme iver og arbejdsindsats som her i forum på at fastholde og debaterer at nu havde dansk tipstjeneste igen igen igen stjålet fra dem. Så ville det bestemt se helt sort ud for os FTP grundet manglende skatteindtægt til staten og dermed mulighed for at udbetale FTP og andre overførsels indkomster.

Hej Michael H.

Tak for dit svar, men jeg er ikke nået længere i min søgen efter viden.

Jeg er fatsvag, når det kommer til tal, men på forunderlig vis, har jeg også regnet ud, at det handler om det her med, at overførselsindkomsterne følger lønudviklingen og nu skal følge prisudviklingen.
Logikken hvordan denne besparelse fungerer og udregnes, er jeg temmelig ligeglad med.

Når der kan beskrives, hvem der FÅR og hvor meget andre overførselsindkomster kommer til at miste, hvorfor så ikke os på ftp?

At vi ikke mister noget, fordi vi aldrig har haft det, må vel så være et meget filosofisk - eller politisk udsagn?
Som jeg har læst, kommer vi til at miste ml. de nævnte 3000 op til 17.000 og jeg vil bare rigtig gerne, have noget konkret at forholde mig til.

Hvorfor kan fp'ere ikke som alle andre få at vide helt konkret, hvad skattereformen reelt kommer til at koste kassen for dem?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 17:13   #80
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Måske vi skulle tage og oprette en TANDTRÅD, Pedro?

Jeg lider virkelig med dig og det har været et af mine største skrækscenarier i flere år, hvornår jeg skal have en krone eller nogle af mine kæmpefyldninger begynder at rasle ud

12/4 i år blev jeg akut opereret.
Regningen blev på 1800.
Oven i salve og penicillin.

Jeg fik først svar efter en hel måned og det er slet ikke sjovt.
En Keratocyste som er meget agressiv og som WHO i år har erklæret som en tumor

Tandlægen gav mig helt ret i, at det ikke er okay, at jeg selv skulle betale, for hvis den 'cyste' havde siddet et hvilket som helst andet sted, så havde operationen været gratis.
Jeg kunne hverken nå eller kunne ikke have søgt om det.
Har en opsparingskonto, så jeg kan betale dobbelt husleje, når jeg forhåbentligt - snart skal flytte.
Kommune ville bare have sagt, at jeg havde de penge.

Nu er jeg henvist til en kæbekirurgisk afdeling og har først en tid midt i aug.
Det der med en måneds behandlingsgaranti holder jo ikke.
Eneste trøst som tandlægen sagde: 'nu skal du ikke længere selv betale'.
Nej. Men gad godt nok lige at have undværet det her og den fæle ventetid.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og opsigelse af dette ? Winnie1968 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2012 20:16
fleksjob-førtidspension kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2011 23:37
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
fra fleksjob til førtidspension garage50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2010 08:55
Fleksjob/førtidspension Muhammed Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-10-2008 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension