K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2009, 11:29   #61
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Så fik jeg svar fra Beskæftigelsesankenævnet. JEG HAR FÅET MEDHOLD!

Kommunen handlede forkert, da de afviste at rejse min sag om førtidspension. Beskæftigelsesankenævnet omstøder afgørelsen - kommunen *skal* rejse sagen med tilbagevirkende kraft. En arbejdsprøvning var tydeligvis formålsløs allerede fra start, så det gør ingen forskel, at der ikke var en, og min uddannelse spiller ingen rolle for, hvor syg jeg er.

Mit sygedagpengestop er også blevet omgjort, så jeg skal ha' sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.

Jeg føler det som om, jeg er blevet kørt over af en damptrommel. Jeg har tudet af glæde, men jeg tør stadigvæk ikke helt tro på det, før jeg ser pengene på min konto, og jeg har et papir i hånden fra kommunen, hvor der står, at sagen har været rejst, og jeg har fået min pension tilkendt. Men det er sådan en lettelse at få ret i det hele fra Beskæftigelsesankenævnet. Nu mangler de sidste brikker bare at falde på plads.
Tusind gange tillykke med det, Morgause! Hvor er jeg bare glad på dine vegne!
Hvis KK stadig giver mig afslag på at starte en pensionssag efter mit partshøringssvar, så er det altså Beskæftigelsesankenævnet jeg skal sende min klage til? Og hvor lang tid er de om at behandle ens sag?
Endnu engang tillykke med sejren!

Knus fra Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 11:50   #62
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser
Tusind gange tillykke med det, Morgause! Hvor er jeg bare glad på dine vegne!
Hvis KK stadig giver mig afslag på at starte en pensionssag efter mit partshøringssvar, så er det altså Beskæftigelsesankenævnet jeg skal sende min klage til? Og hvor lang tid er de om at behandle ens sag?
Endnu engang tillykke med sejren!

Knus fra Hobbitten


Tak, skal du have.

Ja, det er Beskæftigelsesankenævnet. Behandlingstiden er gennemsnitsligt 3-5 måneder, men i mit tilfælde 7 måneder, fordi jeg var så uheldig at ramle ind i sommerferien. Jeg fik at vide, at jeg ikke skulle regne med, at der skete noget i juni-juli måned, fordi alle var på ferie på skift, incl. lægekonsulenterne.

Jeg håber på det bedste for dig!
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 12:33   #63
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Tak, skal du have.

Ja, det er Beskæftigelsesankenævnet. Behandlingstiden er gennemsnitsligt 3-5 måneder, men i mit tilfælde 7 måneder, fordi jeg var så uheldig at ramle ind i sommerferien. Jeg fik at vide, at jeg ikke skulle regne med, at der skete noget i juni-juli måned, fordi alle var på ferie på skift, incl. lægekonsulenterne.

Jeg håber på det bedste for dig!
Ja, der bliver hele tiden puttet ekstra ventetid på fordi de giver afslag som der så skal klages over. Men nu har jeg heller ikke kostet dem noget i 14 mdr. så de håber sikkert på en 3-5 mdr. mere!
Men hvor er det godt at du har fået medhold!!! Så dejligt at der er lidt retfærdighed til endnu.

fra Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 13:16   #64
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hobbitten Se meddelelser
Ja, der bliver hele tiden puttet ekstra ventetid på fordi de giver afslag som der så skal klages over. Men nu har jeg heller ikke kostet dem noget i 14 mdr. så de håber sikkert på en 3-5 mdr. mere!
Men hvor er det godt at du har fået medhold!!! Så dejligt at der er lidt retfærdighed til endnu.

fra Hobbitten
Jeg håber virkelig også for dig, at du kan få penge med tilbagevirkende kraft. Alene tanken om, hvordan de må sidde og skære tænder i økonomiafdelingen, kan gøre mig helt glad.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2009, 15:25   #65
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg håber virkelig også for dig, at du kan få penge med tilbagevirkende kraft. Alene tanken om, hvordan de må sidde og skære tænder i økonomiafdelingen, kan gøre mig helt glad.
Hahahaha, ja, det har de sgu rigtig godt af!
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 22:32   #66
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Sidste nyt:

Da jeg forleden endnu ikke havde modtaget nogen form for bekræftelse på, at jeg skulle ha' penge udbetalt, ringede min mand til Baldersgade for at høre nærmere. De påstod, at alt var fint, og det eneste han skulle gøre, var at ringe til Ydelsesservice for at sætte tingene i gang.

Som sagt så gjort. Men Ydelsesservice siger så, at de ikke kan sætte noget som helst i gang, før de har modtaget en bunke papirer fra Baldersgade, og de kan se i deres system, at Baldersgade intet har noteret om ændringerne af afgørelsen i min sag. Så igen igen sylter Baldersgade min sag.

Medarbejderen i Ydelsesservice foreslog, at jeg kopierede afgørelsen og selv sendte den til dem, så de kunne starte op på tingene, og det er så gjort. Min mand sagde, at det lød som om, at de havde haft problemer med Baldersgade før, og at det ikke var første gang, at de var nødt til at foreslå sådant.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 13:57   #67
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Nej, det er da under al kritik! ja, jeg har ikke ord.....
Håber for dig at det snart går i orden.
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 08:50   #68
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
En lille update:

Jeg har stadigvæk ikke modtaget en krone (det er nu på 9. måned, at jeg står helt uden indtægt), men efter et utal af rykkere, har jeg i det mindste nu et papir, hvor der står, de er på vej. Det er tilsyneladende sådan i København, at der ingenting sker overhovedet, hvis man ikke ringer og rykker hele tiden, men nu er vi blevet kloge af skade. De første opringninger både ang. penge og pension, viste et formidabelt niveau til at sende Sorteper videre: "Alt er gjort, i vores afdeling - det er dem her, du skal snakke med", og dem, der henvises til, sender selvfølgelig bolden tilbage til de andre...

Der er også sket et par andre ting, der har fået mig op i det røde felt, men det venter jeg med at skrive lidt endnu, da jeg stadigvæk er bange for at gøre noget, der kan skade min sag.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 19:54   #69
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Så skulle det være i orden! I flg. en dame i telefonen, skulle min pension være på plads nu, og jeg skulle få papirerne i løbet af nogle dage. Oven i det har jeg også langt om længe fået mine penge, så nu har jeg endelig kunne betale mine forældre og mine venner tilbage.

Men det har godt nok været et bizart forløb.
Efter at jeg fik ret ved Beskæftigelsesankenævnet (kommunens beslutning blev omstødt), snakkede min mand med min sagsbehandler ved kommunen. Hun mente, at en omstødelse af beslutningen var det samme som en hjemsendelse, så jeg skulle ind til et nyt interview, og så skulle sagen startes op igen forfra.

Min husbond prøvede selvfølgelig at forklare hende, at der er en grund til, at man bruger 2 forskellige ord - omstødelse og hjemsendelse - fordi det er 2 forskellige ting, men hun var meget påståelig over, at det var det samme, for hun havde altså været socialrådgiver (uddannet) og havde været det i mange år, og sådan havde de altså ALTID gjort. (Meget betryggende ).

Min mand fik så fat på en embedsmand fra Socialforvaltningen, der kunne ringe til hende og forklare hende, hvordan det hang sammen. Hun fortalte til gengæld ham om den arbejdsprøvning, jeg var i, og så besluttede han, at de ikke ville behandle min sag i den uge, som lovet, fordi de ville afvente rapporten fra arbejdsprøvningen, selvom Beskæftigelsesankenævnet i deres afgørelse havde sagt, at den var åbentlyst formålsløs...

Nå, men langt om længe kom min sag for i mandags. Jeg ringede for at få svar tirsdag, men der var ingen på arbejde til at give mig det, og først sidst på dagen i dag lykkedes det mig at få fat i en, der kunne fortælle mig, at det er gået i orden. Så nu venter jeg bare på at se det hele på skrift. Men nøj, sikke en lettelse! Men ja - jeg skal ha' papirerne i hånden, før jeg helt tør tro på det.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 19:59   #70
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
futtefreja er ny på vejen
Hej Morgause

Til lykke med din pension, kan godt forstå du venter på papiret, for at tro på det er sand
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
københavns kommune chikanerer østerbro Politik og Samfund 6 01-06-2012 20:13
københavns kommune østerbro Politik og Samfund 2 13-05-2012 17:45
Langtidssyge i Københavns Kommune afrodite Et godt link! 3 21-08-2008 21:03
Ny hjemmeside fra Københavns kommune. Stella Den nyttige viden vi alle har 0 19-10-2007 14:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension