K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2013, 20:01   #61
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja ok, jeg blev bare distraheret over at læse, at jeg sagtens kunne arbejde lidt - efter sidste arbejdsprøvning ( frivillig og helt selvvalgt), hvor jeg endte med at hoppe ud af vinduet fordi jeg troede jeg kunne flyve, gik det op for mig, at min psykiater nok havde en pointe når han sagde det ville være med livet som indsats hvis jeg forsøgte mig

Men jooo, når jeg er manisk tror jeg at jeg kan klare det hele, så skal jeg da bare ud på arbejdsmarked med det samme. Intet er utænkeligt og alt fra statsminister til overlæge er klart oplagt
Jamen jeg er skam glad for at I kom med på vognen. Jeg troede nemlig at det kun var mig, der læste artiklen som I gjorde

Og det er rigtigt. Det drejede så over i at alle kan...
Men det skal dog siges, at det er forsøgt udredt mange gange, i løbet af tråden.
Når først lavinen ruller du ved... Jeg trillede også snebolden ned af bjerget. Fordi alle, også inkluderer mig jo
Og som jeg skrev et sted. At vel kan vi alle noget, men vi kan bare ikke alle bidrage til samfundet. Det er jo derfor førtidspension eksisterer. Jeg kan f.eks. mere nu, i mit eget liv, pga. pension. Men kan nøjagtig lige så lidt som før, når der bliver stillet krav, om at jeg skal stille. Det skete så sent som idag, i familien. Hvor min far sagde, "hvis du ellers har det godt nok, kunne du så ikke prøve i den kommende uge..." Og det skubbede mig bare længere væk... Det er mig der ved hvornår jeg har overskud, og det er mig der siger til når det er der. Og overskuddet ryger lige så hurtigt, som luften i en sprængt ballon. Når nogen vil antyde krav...

Men som du også skriver, som bipolar f.eks. kan man nogen gange rigtig meget. Og andre gange mindre end ingenting
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 05-05-2013 kl. 20:07.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 20:17   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men når dét så er sagt, så tror jeg nu heller ikke anette29 mener noget grimt med det. No hard feelings.
Og som regeringen påpeger, så er der også mange der kan lidt. Jeg er måske bare modstander af, at citronen skal presses til det ekstreme, blot for at få et par lige gyldige dråber ud, og på bekostning af folks helbred, som yderligere forværres (som der netop bliver lagt op til i artiklen).

Og så bryder jeg mig måske heller ikke om den retorik om, at fordi JEG kan arbejde 2 timer om ugen, og min lamme veninde kan andre to timer om ugen, jamen så kan ALLE. Og dermed gøre dem der vitterligt ikke kan, til sådan nogle idioter, underforstået, der nok bare ikke gider.
Jeg forstår ikke den der indblanding i andre folks liv. Lad dog folk leve som de nu bedst kan - fej foran egen dør osv. Synes vi har fået sådan et millimeter demokrati, hvor alle helst skal kunne det samme, og hvis nogen ikke kan, så skal det pustes op og gøres til en overskrift, eller en vildfaren debat.

Ro på!!

Vi er også mange der ikke kan, men som stadig forsøger i det små - enten som frivillig, eller på anden måde, i håbet om, at det måske kan lykkes. Men det er da ikke jordens undergang hvis det ikke lykkedes.

Sidst redigeret af Ninja; 05-05-2013 kl. 20:20.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 20:26   #63
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, men når dét så er sagt, så tror jeg nu heller ikke anette29 mener noget grimt med det. No hard feelings.
Og som regeringen påpeger, så er der også mange der kan lidt. Jeg er måske bare modstander af, at citronen skal presses til det ekstreme, blot for at få et par lige gyldige dråber ud, og på bekostning af folks helbred, som yderligere forværres (som der netop bliver lagt op til i artiklen).

Og så bryder jeg mig måske heller ikke om den retorik om, at fordi JEG kan arbejde 2 timer om ugen, og min lamme veninde kan andre to timer om ugen, jamen så kan ALLE. Og dermed gøre dem der vitterligt ikke kan, til sådan nogle idioter, underforstået, der nok bare ikke gider.
Jeg forstår ikke den der indblanding i andre folks liv. Lad dog folk leve som de nu bedst kan - fej foran egen dør osv. Synes vi har fået sådan et millimeter demokrati, hvor alle helst skal kunne det samme, og hvis nogen ikke kan, så skal det pustes op og gøres til en overskrift, eller en vildfaren debat.

Ro på!!
Nej præcis. En uheldig kommentar på kommentator stolen, bliver helt sikkert hørt. Svær og skjold bliver grebet, og hva var det du sagde der! Jeg er helt sikker på at der heller ikke var noget ondt i det, overhovedet.

Nej... når man har erfaret at man ikke kan bidrage, og lægerne siger der er hold i det, med den sygdom man nu har. Så er den gal, når en given kommune så mener at alle kan noget. Og konsekvensen kan være at folk varigt bliver skadet yderligere.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 20:37   #64
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Det er jo præcis det der er pointen....jeg mener ikke jeg ved alt men mine ord bliver lagt ud som om det er det jeg mener!!!!!

Jeg lader dette være mit sidste ord for jeg føler ikke i VIL forstå hvad min point er og jeg er løbet tør for måder at forklare mig på !
Jeg tror dog de fleste forstår dig....

Det folk stritter imod...det er at du skriver "alle" og når man skriver at alle kan....ja så må man gå ud fra at du tror du ved det som et faktum om den person der sidder og læser med...

Hvis jeg skrev at alle lider af psykiske sygdomme....ja så ville dem der kun fejler noget fysisk stejle...for det gør "alle" jo ikke...

Så det er ikke folk der lægger dine ord ud som noget...det er dig der måske bruger et ord der ikke er dækkende for det du mener...

Du burde måske bare have brugt "de fleste"....i stedet for "alle"

For ja...de fleste kan noget i en eller anden udstrækning....spørgsmålet er så bare om det kan omsættes i et job...og det kan man jo have sine meninger om...

Hvis det drejer sig om førtidspension...ja så skal man jo kunne blive selvforsørgende i et job...herunder i et fleksjob..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 21:02   #65
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Det er tilsyneladende ikke nemt for mig at få min mening ud på skrift uden at man bliver misforstået/fejl fortolket

Jeg mener at alle kan bidrage med et eller andet.

og jo det kan godt være at lave kaffe eller vande blomster.
Måske du så ikke har formuleret dig, så man forstår hvad du egentlig mener.

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
I dette indlæg skriver du både ALLE kan og MANGE kan. Der er stor forskel på de to udsagn!

Skønt for din veninde, der er lam fra halsen og nedefter, at hun er i stand til at arbejde! Nu er det jo ikke sikkert, at din veninde trods sin lammelse er plaget af smerter døgnet rundt.
Her er der en meget vigtig pointe.

Det, at have ondt, tager rigtig meget af ens overskud.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg tror dog de fleste forstår dig....

Det folk stritter imod...det er at du skriver "alle" og når man skriver at alle kan....ja så må man gå ud fra at du tror du ved det som et faktum om den person der sidder og læser med...

Hvis jeg skrev at alle lider af psykiske sygdomme....ja så ville dem der kun fejler noget fysisk stejle...for det gør "alle" jo ikke...

Så det er ikke folk der lægger dine ord ud som noget...det er dig der måske bruger et ord der ikke er dækkende for det du mener...

Lige præcis.

Du burde måske bare have brugt "de fleste"....i stedet for "alle"

For ja...de fleste kan noget i en eller anden udstrækning....spørgsmålet er så bare om det kan omsættes i et job...og det kan man jo have sine meninger om...

Hvis det drejer sig om førtidspension...ja så skal man jo kunne blive selvforsørgende i et job...herunder i et fleksjob..
Netop.

Det, at jeg kan lappe vores egne cykler, betjene min egen symaskine og strikkemaskine, vaske vores tøj o.l. gør jo ikke, at jeg kan arbejde hos en cykelsmed, på et spinderi, eller et renseri, om så det kun var et par timer om ugen.

Det, at man kan noget, er jo ikke ensbetydende med, at man kan noget, som kan give en indtægt.

Og det er vel det, som er pointen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:54   #66
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Er Enig.. Konstante smerter kan dem der ikke har dem ikke udtale sig om..
For en kvinde ville jeg sige forstil dig veerne lige inden fødslen bare overalt og konstant.. Så kan du begynde at forestille dig det......

Man blir mærkelig af konstante smerter, jeg var selv ved at få mit barn i modtagelsen fordi at jeg ifølge den jordemoder der var på vagt var alt For klar og sammenhængende når jeg samtidig fortalte at nu var smerterne så store at nu var det NU...

Havde hun vidste jeg havde haft kroniske smerter 24/7 i krop og hoved i mange år havde hun måske tænkt anderledes, men det kan ikke ses....

Og ja der er nogle som måske burde få revurderet deres pension til fleks, jeg finder det da weird med dem som højt og flot fortæller de har ftp og samtidig arbejder alle de timer de må plus deres have har de gravet op og de har så lige malet garagen, der tænker jeg da at overskuddet er ret stort....

Eller hvis man har været på ferie og mødt nogle af dem som har ftp men som alle sommer mån står i en butik nede i tyrkiet fra 8 morgen til 24 aften og sælger ting hver dag.. Ja så tænker man sit...

Tror altid der er nogen der vil snyde, tror bare det er virkelig få..

Er ligesom med Dovne Robert effekten, det er en mand der har udtalt sig (hvilket han har lov til vi lever i et frit land) men pludselig er vi alle ugidelige og dovne og nu er det forbudt at være arbejdsløs /syg /ftp

Tror vi skal passe på med ikke at hoppe med på politikernes bølge der hedder HAD alle der er syge og svage for de er lette at sparke til, for det er det der er ved at ske i danmark, og førtidspensions reformen var bare skridt nr 1

Skridt nr 2 er at nu kan alle os der er syge så lovligt blive kaldt luddovne tabere af vores sagsbehandler og få trukket vores penge i 3 mån fordi at det er okay at piske os vi er jo uden arbejde.. Så er det ligemeget at man er syg, og det er i bund og grund det artiklen handler om..


Det er pludseligt blevet legitimt at tænke som amerikanerne, dvs kun tænke MIG, hvad gør jeg for MIG, hvad gør samfundet for MIG...

Problemet er at politikerne får det til at lyde som om det er de syge og jobsøgende der siger mig mig mig, når det i virkeligheden er en stor del af dem med mange penge der sidder og siger mig mig mig, men fordi de tænker MIG, er det lettere at overbevise dem om at Vi er de egoistiske og at Vi derfor skal straffes og at Vi lyver og at folk umuligt kan være så syge som de siger..


Hov lille Detour, er min begyndende hovedpine der fik mine tanker til at gå amok for at distraherer mig...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 00:12   #67
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
[QUOTE=FibroMcs;270946]Er Enig.. Konstante smerter kan dem der ikke har dem ikke udtale sig om..QUOTE]

Godt du får noget luft

Det er nemlig også der jeg tænker, at det er værre end mit. Både fordi det er så alvorlige smerter (som du beskriver dem), og fordi mit ikke konstant er i rød alarm. Jeg kan i en hvis grad, regulere mit liv nu. Så det depressive bliver fremprovokeret, mindst muligt.

Og når det alligevel sker, så skal jeg ikke have gang i hele systemet.

Som jeg også plejer at sige. Dem der ikke har haft psykisk sygdom inde på livet. Enten selv, eller via en pårørende. Har heller ikke grundlag for at vide hvor invaliderende det kan være.

Ikke møntet på dig, men jeg har en kammerat, som stortset mener, at psykisk sygdom ikke findes. At det er indbildning. Men vi er nu rigtig gode venner alligevel, da der er meget mere der samler, end der skiller

Det kommer sig så også lidt af, at han er ved at være meget gigtplaget, i fingrene, i en alder af 39 år. Og nok er frustreret over at jeg ikke fejler noget fysisk, men fejler noget han ikke forstår eller kan se. Og derfor ikke kan/skal arbejde.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 06-05-2013 kl. 00:15.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 00:37   #68
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LineB Se meddelelser
Ha ha ha ha ...du gjorde den værste "forbrydelse" man kan gøre her på K10 ...du kommer med holdningen om at vi alle kan "noget" ....du kunne ligeså godt have hældt koldt vand på en gryde med skoldhed olie =samme effekt
Alle kan "noget". Men det betyder ikke at det kan omsættes til brugbart arbejdstimer eller for den sags skyld arbejdstimer nogen arbejdsgiver overhovedet gider?

Hvem gider at koordinere, ansættelsespapirer, regnskab, skattepapirer, spilde plads, medarbejdergoder og ressourcer, handicap sikre, osv. osv. for 2 timers arbejde der endda måske bliver udført på 5+ timer måske. Når man ligeså godt kan ansætte en praktikant eller en arbejdsløs.

Oven i det kommer der at alle ansatte pludseligt skal tage hensyn til en der kan være psykisk ustabil, følsom eller andet. Kan være usognieret fordi de orker at gå i bad stabilt, måske ikke lige altid kan møde til tiden.

Så kommer der oveni at det måske ikke lige er det mest menneskeværdige at proppe handicappede i "super dum i arbejde" jobs.

Så mange ting der gør at det ikke bare går ud på hvem der kan "noget".
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 00:45   #69
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
min veninde er lam fra halsen og ned og hun har stadig et job på 2,5 time om ugen.
Hvad er det egenligt for et job hun kan bestride der betaler fuld løn for de timer?

Når du nu siger hun er lam fra halsen nedefter. Kan virkeligt ikke se hvilken rigtig beskæftigelse hun arbejder med? Menneskelig fartbump?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 00:48   #70
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Noget helt andet er, hvis alle os på pension kunne bidrage med noget i samfundet (hvilket jo ville være fantastisk). Ja så ville vi nok få på puklen alligevel, for at stjæle arbejde, fra de raske.

Som dem med almindelig løntilskud.

Og som I siger, alle de ressourcer der skulle bruges oveni, for at få folk slæbt afsted.

Min tanke er, at hvis jeg nogensinde, kommer til at tjene lidt penge, eller nok til at leve af det. Så er det ikke ude på arbejdsmarkedet det kan ske.

Så ville det være ved at skrive en bog, eller hvad ved jeg. Bare for at give fantasien frit spil

Men det ville da være en kæmpe sejr, at kunne tjene mine egne penge. Og ad den vej, bidrage til, at samfundet bedre kan hjælpe en anden K10'er
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nægtet arbejdsprøvning Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 09-07-2013 13:41
Har seks diskusprolapser: Nægtet førtidspension Thomas1981 Politik og Samfund 13 05-05-2013 20:23
Kan jeg tage min førtidspension med til berlin Elisa Chr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-08-2011 23:07
Ventetid gør syge afhængige af morfin buster Politik og Samfund 4 23-11-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension