K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2013, 19:29   #61
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
tja ifølge mange medier...så står folk i kø for at ville stikke hinanden....så tror ikke man bare kan gå ud fra at det er ældre mennesker der vil dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 20:03   #62
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Nogen kan det også være for meget nederen at selv få under 5000 kr. om måneden efter skat. Og så samtidigt kende en der ikke nok med at få for en 15.000 kr+ om måneden også viser sig frem med en kæreste. Så giver det nok lidt en grund til at blive jaloux og melde folk.

"fattig Carina" sagen hjalp da slet ikke på tingene. Det var der godt nok mange der fik ondt i røven over og det går ud over enlige mødre specielt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 20:12   #63
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
derfor gælder det vel også om at holde det hemmeligt for naboer osv
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 20:27   #64
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det kommer vel an på hvordan man vil leve....for hvis man gemmer sig og holder ting hemmelige...ja så vil det ud ad til se ud som om at man har noget at skjule...

Nææ har man rent mel i posen....så skal man da ikke gemme sig....ikke så længe man er reelt enlig....og er man ikke reelt enlig...ja så skal man da hurtigst muligt få sin status ændret på kommunen..

Man skal bare lade være med at falde for den stasi måde kommunerne køre disse sager på...

Man skal også hele tiden huske....man har IKKE pligt til at udtale sig til nogen som helst...hvis det drejer sig om et strafbart forhold...hvilket socialbedrageri er...

Plus man altid skal klage over deres svage afgørelser....selvfølgelig forudsat at man er enlig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 21:00   #65
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det kommer jo an på om et ankenævn vil godtage en som reelt enlig og hvis de ikke gør, så risikere man pludseligt at skulle betale en masse tilbage.

Det er en lidt træls måde at strikke det sammen.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 21:09   #66
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ser ankenævne ikke på disse sager som kommunerne gør det...så hvorfor skulle de ikke se en som enlig...hvis man nu er det...

Skulle det utænkelige ske...ja så må vi da håbe at der kommer nogle som vil hive evt afgørelser for en domstol....hvilket er muligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 21:46   #67
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Man skal også hele tiden huske....man har IKKE pligt til at udtale sig til nogen som helst...hvis det drejer sig om et strafbart forhold...hvilket socialbedrageri er...

Plus man altid skal klage over deres svage afgørelser....selvfølgelig forudsat at man er enlig..
Mener du hermed, at man ikke har pligt til, at udtale sig til kontrolgruppen ? Når de mistænker en for socialt bedrageri.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Nogen kan det også være for meget nederen at selv få under 5000 kr. om måneden efter skat. Og så samtidigt kende en der ikke nok med at få for en 15.000 kr+ om måneden også viser sig frem med en kæreste. Så giver det nok lidt en grund til at blive jaloux og melde folk.

Misundelse er en GRIM ting.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 21:51   #68
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja man har ikke pligt til at udtale sig over for nogen som helst myndigheder når det drejer sig om et strafbart forhold...som socialbedrageri...

De har endda pligt til at oplyse dig om dette...men det kan man se at de åbenbart ikke gør..

http://www.k10.dk/showpost.php?p=257794&postcount=49
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 21:52   #69
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Misundelse er en GRIM ting.
Ja, desværre.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 01:48   #70
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 18
Antoniette er rigtig godt på vej
Jeg blev i hvert fald ikke oplyst om, at jeg havde ret til IKKE at udtale mig. Det var jo, hvad jeg vil kalde et forhør, ikke en lille hyggelig samtale, sådan som politikerne ynder at fremstille det. De havde en seddel med spørgsmål og de blev ved med at sidde og presse på. Jeg svarede f.eks. at jeg havde en god ven, dvs. jeg sagde ikke noget om en kæreste, men de blev ved og ved med at presse. "Jamen jeg måtte jo vide om vi vi kærester, den slags ved man jo, om andre betragtede os som et par? Om jeg så fulgtes med min kæreste? Osv osv." Jeg kiggede kommunemadammen direkte ind i øjnene og sagde "hør her, du kan kalde det hvad du vil, jeg ved ikke hvor din grænse går henne, om hvornår en person er en bolleven eller kæreste eller en særligt god ven. Jeg har svaret på dit spørgsmål flere gange nu!" Hendes øjne var sgu ved at trille ud af hovedet, men jeg gav mig altså ikke. Senere da jeg fik tilsendt aktinsigt, havde de noteret at jeg havde en kæreste, selvom dette ikke var det som jeg havde svaret. Nogle af de andre ting, som jeg havde svaret var slet ikke blevet skrevet ned, kun en sætning her og der, revet ud af sin sammenhæng. Nå, men selv på trods af deres utallige forsøg på at få mig kendt skyldig i at have en lille smule socialliv, så var det altså ikke nok til at dømme mig.

Jeg spurgte også de to kommunemadammer fra kontrolteamet, om jeg var blevet udspioneret, hvilket jeg synes var ekstremt ubehageligt og at det havde haft store psykiske gener for mig, men det nægtede de bare. De havde de sørme ikke resurcer til (hvilket er løgn, de har flere ansatte kun til dette formål). Ja, jeg kunne godt genkende hende den ene dame, for hun havde da flere gange været nede og vende (jeg bor for enden af en blind vej med vendeplads) og gloet direkte ind i min stue, men det turde jeg ærlig talt ikke at konfronterer hende med. Jeg ved ikke om hun kunne fornemme det, for så kom hun pludselig tilsidst med en henkastet bemærkning om, at det var jo den eneste måde, de kunne finde ud af om der var hold i anmeldelsen?!
Skal de ikke indrømme og skrive sådan noget ned i ens papirer? Har borgerne ikke ret til at vide om de er blevet udspioneret i flere måneder? Det er da for klamt.

Tja, jeg har også hørt at x-kærester skulle være slemme til at anmelde, pga. hævn, men jeg har en ret stærk mistanke om, at ham der anmeldte mig, var en gammel sur syg nabo, som ikke kunne klare at jeg sagde fra overfor ham. Og der er mange af disse gamle pensionister her i kvarteret, de har ikke en klap at lave, andet end at sidde og glo ud af deres vinduer og bedømme dem der går forbi. De er sure og bitre, har ikke fået det ud af livet som de ville og har nu opdaget at tiden er løbet fra dem, og så er det jo klart at de bliver misundelige på sådan en som mig (som heller ikke ligefrem har haft det let), kan finde en smule glæde i livet. Render rundt og smiler og er nyforelsket, nej hør nu her, føj for pokker da...
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse forbudt! men.... mukke Alt det andet 5 10-06-2012 14:18
At arve på kontanthjælp er forbudt Birkes-musen Alt det andet 12 14-02-2012 23:23
Kærlighed på førtidspension ? sluxx Alt det andet 10 26-07-2010 11:58
Karen J. vil lovgive om kærlighed Stella Politik og Samfund 9 15-04-2008 12:09
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension