K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 09:32   #61
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal sikre en god begrundelse fra smerteklinikken.

De belastninger om husholdning du omtaler, vil jo altid være der?
Hvad forestiller de sig?

Du skal passe på, at du ikke ryger i en fælde her, fordi kommunen måske vil bruge dette til, at der stadig er muligheder!

Dermed ser de selvsagt bort fra, de alm. krav der er, når man har børn, og i sidste ende, vil det så betyde at du ikke kan afklares før dine børn er flyttet hjemmefra?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 10:18   #62
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes også at det er hurtigt at smerte klinikken afviser dig. Har de set dine læge papirer iøvrigt? Mere når de ikke tager lægens henvisning seriøst.

Hvordan kan de også vide hvor meget du lider i hverdagen og vitterligt har brug for et smerte håndterings forløb. Alt er naturligvis relativt, men det må lægerne jo dokumentere siden de henviser een.

Man kan da heller ikke umiddelbart se på mig af jeg har et lavt funktionsniveau og mange daglige smerter, men det fremgår af mine papirer..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 22:45   #63
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Ja jeg forstår slet ikke deres begrundelse for det afslag, for de mente jo at jeg kunne gøre gavn at et forløb og at de tit har held med at hjælpe fibromyalgi patienter, men at de bare ikke kunne tilbyde mig noget på nuværende tidspunkt.. Troe måske det er fordi det er jobcenter der har forlangt det og ikke mig selv, og de måske så tror at jeg ikke har interesse i det, men jeg sagde klart og tydeligt til lægen at jeg var motiveret, så det skulle han bestemt ikke begrunde afslaget med, og det sagde han også nej til???

Og nej jeg kan ligesom alle andre ikke lade være med at handle ind, gøre rent, hente børn osv, men hvem kan det, medmindre de er millionærer og så var jeg jo ikke i det her tortursystem
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 23:37   #64
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er jo så ikke det smerte klinikken skal se på, hvad du reelt kan, når du selv forklarer det hvis det er det du mener!!

Det er hvad det står i dine papirer, for hvis du der magter "alverdens" - med smerter, så tror jeg desværre godt at du kan skyde en del efter smerteklinikken og måske opsøge en psykolog eller psykiater i stedet.

Men for dælen hvor er de frække de sagsbehandlere og job konsulenter at foreslå smerte klinik.

Hvis jeg var dig, så ville jeg se om jeg kunne anmode om stop af ansøgning af ftp. iht. §17 som du har anmodet om i forbindelse med evt. sdp. stop.

I forbindelse hermed ville jeg så forklare hvilke forlængelses pkter du kunne komme ind under, jeg vil mene nr. 4, 2 og måske også 3. Men det kan man så se på...

Det her er kæmp så længe du orker..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 23:23   #65
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Hej igen Det vidste sig ikke at være en dårlig ting for min vej mod flex at smerteklinikken ikke kunne hjælpe mig, for da sb fik udtalelsen derfra ringede hun og sagde at de alligevel ville forlænge mine sygedagpenge med 39 uger Jeg er glad for at jeg havde meddelt sb den 21-6 at jeg ville søge fp, for hvis jeg ikke havde gjort det var jeg jo blevet sendt på kontanthjælp og blevet afsluttet fra min sb. Hun spurgte om jeg ville trække min ansøgning tilbage, og det sagde jeg ja til, da jeg jo kun havde søgt den for at forlænge mine sdp

Så nu skal jeg i arbejdsprøvning, puha frygter det lidt, de vil jo have man skal starte så tæt på 37 timer som muligt, har dog fået lov at starte på 25 t da jeg har skånehensyn med først at møde efter 10, først sagde hun jeg så skulle arbejde til 17 hvor institutionen lukker, men så kan jeg ikke engang nå at hente mine egne børn Det er jo også vildt, hvis jeg kunne arbejde så mange timer var jeg da ikke sygemeldt... Men starter på 25 timer, så må vi se hvor mange dage det holder, Jeg kan ikke engang klare det jeg kunne engang hjemme, hvordan skal jeg mon så klare begge dele???

Ved i hvad der sker hvis man ikke kan holde til det? Skal man bare sige det eller? og kan man tillade sig på en arbejdsplads at holde alle de pauser og hvil som sb siger at jeg må gøre hvis det ikke går?, Jeg vil ihvertfald føle mig ret træls hvis jeg siger jeg bliver nødt til at ligge/sidde mig

Og hvad sker der så nu, kan de så bare bedømme om jeg skal have flex/ftp når jeg er i arbeldsprøvning???
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 23:34   #66
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 26
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Da det er en afprøvning af din restarbejdsevne, kan du jo kun det du kan.

meget vigtigt at du ikke prøver at vise mere end egentlig kan holde til.
Afgørelse bliver jo baseret på det du viser, og vil derfor gælde din fremtidige arbejdsindsats.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 21:30   #67
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Ja det er rigtigt, men tror det bliver svært at sige at jeg ikke kan mere, jeg har svært ved at sige nej, og betaler tit en dyr pris for det Men det er jo en nødvendig ting at lære...
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 00:31   #68
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- jeg bliver altid skrupsulten hver gang jeg ser culotten er på! Slurp!!!

Nej, men du bliver simpelthen nødt til at sige fra, ellers bliver det jo fuldstændig forkert, og så, bliver det først rigtig dyrt!

En ting skal du vide, der kommer INGEN og takker dig for indsatsen.

Iøvrigt har du lov til at sige, at du gerne vil have at din arbejdsprøvning bliver en succesoplevelse, men at du er i tvivl om 25 timer ikke er for meget - hellere starte lavt, og så gradvist bygge op.
Det kan nemt ende med nederlag, hvis man starter for hårdt ud og så går det hele i fisk med sygedage, manglende overblik, kaos på hjemmefronten osv.

Altid starte stille og roligt op - de fleste sagsbehandlere forstår det godt, bare man nævner kodeordet ''succesoplevelse''

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 07:29   #69
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Prøv at tage det stille og roligt og sørg for at gå hjem, når du ikke kan mere.

Er der ikke noget med, at kommunerne får en højere refusion, hvis de har folk beskæftiget i 25 timer? Jeg ved ikke, om det stadig er sådan, men det var det dengang med mig, og derfor lavede de altid aftalerne på 25 timer.. i praksis var det dog sjældent, at nogen kunne holde til så mange timer.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 10:42   #70
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Culotten Se meddelelser
Hej igen Det vidste sig ikke at være en dårlig ting for min vej mod flex at smerteklinikken ikke kunne hjælpe mig, for da sb fik udtalelsen derfra ringede hun og sagde at de alligevel ville forlænge mine sygedagpenge med 39 uger Jeg er glad for at jeg havde meddelt sb den 21-6 at jeg ville søge fp, for hvis jeg ikke havde gjort det var jeg jo blevet sendt på kontanthjælp og blevet afsluttet fra min sb. Hun spurgte om jeg ville trække min ansøgning tilbage, og det sagde jeg ja til, da jeg jo kun havde søgt den for at forlænge mine sdp

Så nu skal jeg i arbejdsprøvning, puha frygter det lidt, de vil jo have man skal starte så tæt på 37 timer som muligt, har dog fået lov at starte på 25 t da jeg har skånehensyn med først at møde efter 10, først sagde hun jeg så skulle arbejde til 17 hvor institutionen lukker, men så kan jeg ikke engang nå at hente mine egne børn Det er jo også vildt, hvis jeg kunne arbejde så mange timer var jeg da ikke sygemeldt... Men starter på 25 timer, så må vi se hvor mange dage det holder, Jeg kan ikke engang klare det jeg kunne engang hjemme, hvordan skal jeg mon så klare begge dele???

Ved i hvad der sker hvis man ikke kan holde til det? Skal man bare sige det eller? og kan man tillade sig på en arbejdsplads at holde alle de pauser og hvil som sb siger at jeg må gøre hvis det ikke går?, Jeg vil ihvertfald føle mig ret træls hvis jeg siger jeg bliver nødt til at ligge/sidde mig

Og hvad sker der så nu, kan de så bare bedømme om jeg skal have flex/ftp når jeg er i arbeldsprøvning???
Sikke en ko vending din sbér lige foretog sig der, den har jeg godt nok aldrig hørt om, men godt for dig.

Fra nu af og til du er færdig afklaret, hvornår det så end er, så vil du opleve mange "gode råd" om hvordan du sagtens kan arbejde i så og så lang tid. Den eneste der ved hvordan og hvor lang tid du kan arbejde, det er dig selv og det er heller ikke det nemmeste af finde frem til via en selv.

Når de siger at du skal starte ud på 25 timer, så menes der jo nødvendigvis ikke at du SKAL være der i de 25 timer, der menes at du bør være der og være effektiv det du kan. Måske der det kun 12 timer ud af de 25 der viser sig at du er effektiv og så er det det. Ligeledes er det vigtigt at du går før tid hvor du ikke kan være der eller det koster for meget for dig når du kommer hjem. Du skulle jo gerne kunne leve efter arbejde også.

I forbindelse med både fleks og pension, så skal alle behandlingsmuligheder være udtømte og arbejdsevnen skal være nedsat i ethvert erhverv. Om hvorvidt din fremtid kan blive afgjort efter denne arbejdsprøvning er svært at sige, det kommer an på hvordan den forløber i første omgang.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Forlængelse af SDP, 2. afslag. Soleil Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 28-09-2012 16:44
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Ressourceprofil og afslag på forlængelse Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 24-03-2011 00:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension