K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2011, 08:04   #61
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 18
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Der er principafgørelse fra Ankestyrelsen for 1 mdr. afventen på lægefaglige udtalelse, mener den er fra 2010.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 11:45   #62
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har fået tid hos min læge på torsdag. Hvor min bror og svigerinde tager med.
Min reumatolog skal jeg tale med i morgen.
Jeg påtænker kraftigt at raskmelde mig.Men på den måde modsiger jeg mig selv.
Har tænkt at sælge sommerhuset til min datter for restgælden.
Min datter arbejder i et jobcenter, jeg må spørge hende hvordan de ser på en raskmeldning. Hun har ikke arbejdet med sygedagpengeklienter, er ikke socialrådgiver, men universitetsuddannet, så hun har ikke kunne råde mig.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 11:49   #63
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Isabel,

Hvis du med en raskmelding håber på at du kan få dagpenge fra din A-kasse, så er dette meget besværligt, efter en sygemelding.

Salg af sommerhus og indfrielse af restgæld, for derefter af søge kontanthjælp, er også besværligt. Der er en hulens masse spørgsmål i forbindelse med ansøgning af kontanthjælp, om man har overdraget noget værdier, gentande og lign. til nogen inden for de sidste 6 mdr. og så frem deles.

Det aller bedste vi vil råde dig til at er forfølge en forlængelse af dine sygedagpenge. Hvorfor er det at de ikke vil forlænge dig ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 11:51   #64
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvorfor vil du rask melde dig
for hvis du ikke er medlem af en A-kasse
kan du ikke få dagpenge
samt du skal skrive under på du kan arbejde i 37 timer og deltage i aktivering/kursus
samt hvis du rask melder dig, er det helt slut med hjælp fra kommunen
samt det er det samme som at sige kommunen har 100 procent ret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 11:55   #65
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
De kan kun forlænge mig hvis jeg søger en § 17.
Efter som det er de samme mennesker der skal tage stilling til den, får jeg nej.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 11:55   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kommunen må jo afklare dig helbredsmæssigt og/eller se på en ny arbejdsprøvning, hvis de mener den første ikke var fyldest gørende.

Ps. hvorfor er det at vi ikke kan rette på vores indlæg mere ? Der kommer det der med "you have permission..." Hellere spørge her end af forstyrre web.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
De kan kun forlænge mig hvis jeg søger en § 17.
Efter som det er de samme mennesker der skal tage stilling til den, får jeg nej.
Var lige ved at lukke ned, da jeg skal et smut på sofaen

Isabel, jeg håber at du kender til sdp. reglerne og jeg forstår udemærket din indstilling, men tro nu lidt på det...

Sdp. reglerne for forlængelse er som flg.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Du bør kunne argumentere for §27 stk. 4, men du skal i din klage også kører på at kommunen bør afklare dig fuldstændigt helbredsmæssigt inden de giver afslag. De kan ikke bare sige at arbejdsprøvning og dokumentationen som de pt. har for din helbredsmæssige tilstand ikke stemmer overens. Så må der være noget dokumentation de mangler, eller en ny og anderledes arbejdsprøvning på et erhvervs center evt. bør finde sted !!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 13:11. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 12:04   #67
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
De kan kun forlænge mig hvis jeg søger en § 17.
Efter som det er de samme mennesker der skal tage stilling til den, får jeg nej.
du får nej til det hele, da kommunen vurdere du er for rask til pension eller fleks. det er så deres vurdering udfra de oplysninger der ligger i din sag

derfor skal du går til lægerne og får mere dokumentation

men hvis du raskmelder dig. Så vil det komme til at stå i din sag
kommunen har vundet og du er ude af deres system

det er faktisk det eneste du vil opnår med at raskmelde dig


EE har ingen problemer med redigere i teksten

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-06-2011 kl. 12:05. Årsag: test
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 12:12   #68
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Måske skulle jeg begynde at studere, så kan jeg da få S.U
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 13:24   #69
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 22
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Måske skulle jeg begynde at studere, så kan jeg da få S.U
du må meget undskylde og man skal ikke dømme nogen uden at kende en sag til bunds.

men jeg har alså fået det indtryk at du faktisk ikke fejler noget særligt
det tror jeg alså også kommunen har, de har jo fulgt din sag

du skal ikke tage det personligt, men du kan jo godt se
når du snakker om raskmeldning og nu SU
fordi du har fået afslag på flex.

det hænger alså bare ikke sammen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 13:43   #70
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Selvfølgelig fejler jeg noget. Jeg er bare så bange for at stå uden en klink i næste måned.Jeg tænker på rykkerbreve og inkassosager.
Jeg er bare helt i panik.
Og det er en gammel garvet sagsbehandler der har rådet mig til at raskmelde mig.
Men jeg kan se det er helt hen i vejret

Sidst redigeret af Isabel; 27-06-2011 kl. 13:49. Årsag: tiføjelse
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fu** en dag først er man helt nede i kælderen.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 17-09-2011 14:47
Forvirrede og nede Smidt Din historie 87 19-08-2010 16:22
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension