K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 01:45   #61
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
burde et brev som kommer retur uåbnet ikke være dokumentation nok på at du altså ikke har modtaget brevet??
jo men det er jo ikke dokumentation for man ahr flyttet adresse osv desvære
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 09:22   #62
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
kommunen må da kunne regne ud, at du ikke har modtaget brevet, når de selv har fået det retur.. hvordan skulle du så vide at du skulle have været til møde??
og din kontanthjælp burde jo så være startet igen, fra din henvendelse efter det famøse brev.. og ikke som jeg forstår det, være stoppet helt fra dengang og til nu.

burde et brev som kommer retur uåbnet ikke være dokumentation nok på at du altså ikke har modtaget brevet??
Jo det skulle man mene, men det er jo altså ikke kommunens mening. Vil lige sige at hjælpen er oprettet igen fra den 29.juli -så derfor har jeg fået fra 1. september. Min sagsbehandler som jeg talte med igår, forstod ingenting, men han lovede mig at det her ikke ville ske igen, at det var sort sort uheld...
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 09:30   #63
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jo men det er jo ikke dokumentation for man ahr flyttet adresse osv desvære
Superkok, jeg er flyttet den 15.Juli 2010- det første brev er sendt den 21.juni med indkaldelse til møde den 06.Juli, jeg er blevet partshørt??( iflg.arbejdsmarkedes afdelingen, dette brev har jeg så ikke fået.)16. juli har de så truffet afgørelsen om sanktion. Læg mærke til at brevet er dateret den 16 juli, altså dagen efter jeg er flyttet, og sendt til min gamle afdresse. De må da kunne se på folkeregisteret at jeg har meldt flytning fra den 15.juli eller hvad?
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 23:24   #64
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det bør du kunne bevise.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 22:53   #65
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Opdatering

Kommunen fasholdt at det var mit eget ansvar at få den post de sender til mig, at Post Danmark fortæller at der ikke har været nogen uregelmæssig-heder, det er SÅ langt ude som noget jeg nogensinde har oplevet før. Jeg har selvfølgelig klaget og den ligger nu i ankenævnet..
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 17:13   #66
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Endnu en "hjemsendelse" fra ankenævnet

Meget overraskende fik jeg denne her afgørelse fra Beskæftigels-ankenævnet, der står følgende:
Sagen hjemvises til ny behandling og afgørelse i Kommunen.

Begrundlelsen er at kommunen ikke har forholdt sig til dine oplysninger, om at du ved forrige jobsamtale den 1. Juni 2010 var blevet lovet, at du fremover(også) ville modtage indkaldelse til jobsamtale pr. mail.

Nævnet finder at denne oplysning kan være af væsenlig betydning for vurderingen af om du uden rimelig grund, udeblev fra jobsamtale deb 06.07 2010

Ved den nye afgørelse skal kommunen undersøge om derved jobsamtalen 1 juni 2010 var givet dig et tilsagn om, at fremtidige indkaldelser ville ske pr mail(også)

Det bemærkes at nævnet herefter i nærværende afgørelse ikke har taget stilling til om du skulle bære risikoen for at kommunens indkaldelse af 21.juni 2010 til ny jobsamtale den 06 Juli 2010 ikke nåede frem til dig, inden du den 26.juni flyttede ud af din lejlighed for at give plads til renovering i forbindelse med flytning.

"Dette spørgsmål kan evt. blive aktuelt, hvis kommunen træffer ny afgørelse med samme resultat og sagen igen bliver påklaget til Beskæftigelsankenævnet"

Det er jo rimelig interessant for mig det her, for det lyder jo som om at Nævnet regner med at kommune igen gir afslag. Og hvordan skal jeg dog kunne dokumentere at jeg IKKE har fået indkaldelsen? En anden ting er at,. da jeg bad kommunen om aktindsigt, fik jeg ikke selve møde-indkaldelsen, men kun kopi af sanktionen og partshøring. !

Troede jo at det ville være den med at brevene kom retur de ville hjemsende på men meget fint at de har læst min klage og at jeg var blevet lovet mail i forbindelse med indkaldese. Iøvrigt har jeg fået akt-indsigt og lige præcis den samtale er der intet skrevet om, hverken hvad der er blevet talt om og om at jeg sagde til hende at jeg var sygemeldt og hun derefter ville indhente erklæring fra Psykiater hvilket hun ikke gjorde og jeg blev derfor ved en fejl(SB udtalelse) indkaldt igen. Jeg har jo desværre på fornemmelsen at det notat fra samtalen pludselig forsvinder HELT!

Hva gør en klog nu? Jeg vil jo vædde min nye hat på at kommunen afviser igen...

Sidst redigeret af Linuzmor; 31-01-2011 kl. 17:50. Årsag: glemte et afsnit
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 17:27   #67
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
her gemmer jeg både breve og KUVERTER.......fordi selv om en sagbehandler attesterer en dato på brevet, kan den godt have ligget længere inden afsendelsen.........
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 23:20   #68
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gitte kirk Se meddelelser
her gemmer jeg både breve og KUVERTER.......fordi selv om en sagbehandler attesterer en dato på brevet, kan den godt have ligget længere inden afsendelsen.........
Ja det gør jeg også, men desværre først da alt dette her skete. Nu venter jeg bare på en ny afgørelse fra kommunen og jeg frygter at de vil sige at jeg aldrig har fået lovning på mail også- har bedt om aktindsigt idag
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 11:48   #69
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Linuzmor,

Ja så kan det jo kun blive ord mod ord, hvis kommunen siger at de ved det pågældende møde ikke lovede dig indkaldelser til dig pr. mail også.

Hvad drejer en evt. tilkendelse sig om ? At du får noget kontanthjælp godt gjort eller ? Jeg er ikke helt med, men godt at du holder på dit, så må kommunen gå i gemmerne

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 13:01   #70
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Linuzmor,

Ja så kan det jo kun blive ord mod ord, hvis kommunen siger at de ved det pågældende møde ikke lovede dig indkaldelser til dig pr. mail også.

Hvad drejer en evt. tilkendelse sig om ? At du får noget kontanthjælp godt gjort eller ? Jeg er ikke helt med, men godt at du holder på dit, så må kommunen gå i gemmerne

EE
Hej Enteneller:-) Håber da bare at der står notat om det fra mødet af. Det drejer sig om at de tog næsten hele min kontanthjælp fra mig for Juli måned. Selvom de fik brevene retur om indkaldelse osv. så mener de jo stadig at det er mit ansvar. Jeg skulle have haft 10.500 udbetalt men fik 1.600 kr. Alt halter jo bagefter nu pga det.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lukning af depweb @PerChr Dit og Dat 6 26-11-2013 01:22
lukning af sygedagpenge spardame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 13-10-2013 21:54
CEPOS truet af lukning - seks grunde til at bevare deres statsstøtte buster Politik og Samfund 5 06-12-2011 22:09
Ulovlig Lukning af Kontant-hjælp? 5610sicko Skal kommuner ikke overholde loven? 13 29-07-2010 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension