K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 14:17   #61
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
[B]

Popia foreslog i min anden tråd at få gratis retshjælp, som skulle ligge inde ved Tivoli, til at se på min klage eller hjælpe mig videre med den ??. Det kan også være at jeg gør dette.
EE, tjek lige din advokat-tråd, hvor jeg kommer med oplysninger i forbindelse med gratis retshjælp, som evt. er brugbare for dig...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 16:01   #62
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
blj er ny på vejen
Kære Enteneller

Sikke en kamp du har og skal igennem
Det er da godt nok noget skid efter som du håbet på pension
Kan se du har fået mangen hjælp til din sag håber det hjælper dig
knus her fra
god kamp
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 16:10   #63
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Det er da træls måske du må prøve igen eller anke afgørelsen
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 19:19   #64
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Carmen tak for advokat rådet, det vil jeg gemme I første omgang vil jeg nok tage på kommunen når de, har rethjælps dag, som de fleste jo har en dag om ugen.

Jeg var ved min psykiater, han vil ikke kontra incidere en evt. ny arbejdsprøvning. Der skal man være sindssyg, selvmordstruet eller lign. i forbindelse hermed. Han mener at jeg vil være langt bedre stillet ved at deltage i Espelunden arrangementet ! Dog er det vigtigt at jeg siger fra undervejs i arbejdsprøvningen, eller sygemeldes hvis jeg ikke kan klare det.

Arbejdsprøvningen på dette "reva-center" burde jo have fundet sted, efter de første 3 mdr. af min arbejdsprøvning hvor man konstaterede et gns. på 6 -8 timer. Det er så 2 år siden og dem har man brugt på at indhente lægerapporter, jeg ved ikke men min sag og ikke mindst arbejdsprøvning burde nok havde været iværksat anderledes af kommunen undervejs.

Nu vil jeg koncentere mig om min klage, først akt indsigt, så få sendt klagen og kører den line ud. Lykkedes det ikke må jeg tage i mod arbejdsprøvningen på det center der. Mon ikke det er det jeg skal gøre ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 19:30   #65
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det ser ud vi kommer i arbejdsprøvning på samme tid
dog skal min sag fordi en lægekonsulent først
det kan godt tage sin tid
har nemlig det som krav, før jeg siger ja til ny arbejdsprøvning
for så kan de nemilig ikke komme bagefter og sige
man skal til den og den undersøgelse
hvorefter de så kommer med at arbejdsrprøvning ikke kan bruges
Ved dog ikke hvor de har tænkt sig og sende mig hen
Rishospitalet har nemlig lukket min sag.
fik samme besked af min psykiater
min var kun midlertige

Men skal have en snak med psykiater
fordi jeg skal have noget mere medicin, samt smertestillende da jeg helt sikkert får hovedpine og rygproblemer
hvis jeg overhovedet kan komme igennem en ny arbejdsprøvning
min tilstand er kun blevet dårligere siden den første
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 19:35   #66
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Måske kommer vi også til at købe vores træ kiste samme sted inden vi får pensionen

Ej, det er simpelt hen et cirkus uden lige, alene det at lederen af social service som har indstillet mig til pension også er i pensions nævnet som giver afslag, det er da spild af tid og skrivelser frem og tilbage. Så skulle de i Social service, da bare have skrevet at jeg skulle i den arbejdsprøvning der og så måtte jobcenteret tage affærer.

Jeg kan dælme godt forstå at der er mange mennesker der giver op over for dette system og jeg forstår sgu (er lige blevet godt kendt som legalt ord iflg. retskrivnings ordbogen) godt at folk ledes til social bidrag, når man i den grad bliver kaste bold.

For mig er det jo sikkert ikke enden med afprøvningen på centeret der!!!!!???
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 19:48   #67
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan jeg heller ikke vide
dog skal jeg jo på bosted
hvor man kan følge mig hele dagen
efter en uge, vil personalet have fået et mindre chok
Ja alså hvis jeg bliver godkendt, det har taget 3 måneder
indtil videre uden svar på noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 19:52   #68
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men, Mtv, vi må også huske at kæmpe for os selv, så de ikke slæber os helt ned i sølet, man tænker hvad skal det blive til og ende med ??

Nu klager jeg og så må jeg tage den derfra.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 20:41   #69
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 51
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Hej EE.

Hvor er det bare unfair. Sender de bedste tanker og det bedste for fremtidig sagsbehandling.
Du er så god til at støtte op om os andre når vi har brug for det.
Pøj pøj.

Hilsen Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 20:50   #70
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg var ved min psykiater, han vil ikke kontra incidere en evt. ny arbejdsprøvning. Der skal man være sindssyg, selvmordstruet eller lign. i forbindelse hermed. Han mener at jeg vil være langt bedre stillet ved at deltage i Espelunden arrangementet ! Dog er det vigtigt at jeg siger fra undervejs i arbejdsprøvningen, eller sygemeldes hvis jeg ikke kan klare det.
Er det den samme psyk., som skrev, at du ikke burde arb.prøves?

Den formulering du beskrev i dit forrige indlæg er jo noget uklar, bl.a. "Men ikke nu eller i den nærmeste fremtid", for at få pension skal arb.evnen jo være varigt nedsat. Desværre.

EE, du må have læst så mange tråde/indlæg her på K10, at du nærmest må kende remsen udenad, hvad angår arb.prøvning.

Bl.a. den med, at man skal sige fra og passe på sig selv.

Nu husker jeg ikke lige, om hele din sag stilles i bero så længe din anke kører.

Men hvis dette er tilfældet, så kan du jo overveje, hvorvidt det er smartest at fortsætte med din anke (i BAN tager det vist nogle måneder) eller om det er smartest, at få arb.prøvningen overstået.
Jeg ved så ikke, om, hvis du anker afslaget og kommunen fastholder afslaget, om du så kan stoppe anken dér, og så satse på arb.prøvningen i stedet.

Det er de tanker jeg gør mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension