K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2013, 22:55   #61
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Norath Se meddelelser
Det kommer ikke til at koste dig noget at sætte penge ind på din egen konto og det gør det iø. heller ikke i dag. Det kommer til at koste penge for andre mennesker at sætte penge ind på din konto hvis de går hen til en Danske Bank filial og gør det.
Det de sagde i nyhederne var at det ville koste hvis folk hævede penge ved kassen... Noget som typisk ældre gør.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 23:36   #62
Norath
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Norath er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Det de sagde i nyhederne var at det ville koste hvis folk hævede penge ved kassen... Noget som typisk ældre gør.

Ja det er absurd. Men heldigvis kan man hæve i automaten gratis hvis man er vælger deres abonnement.
Norath er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 23:39   #63
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser

Tænker også jeg vil oprette et lille aktiedepot og opsparing hos Nordnet.dk

https://www.nordnet.dk

Er der nogen der har erfaring med Nordnet og kan i anbefale stedet?

Jeg kender dem ikke. Men som medlem af Dansk Aktionærforening , har jeg ikke kunnet undgå at bemærke dens popularitet.
Medlemmerne i Dansk Aktionærforening , har de seneste fire år kåret dem som årets børsmægler i Danmark.

Jeg ville ikke være nervøs ved at oprette depot hos dem , bortset fra én ting. Jeg ville ikke turde have mere end kr. 750.000,- stående på en konto , hos så lille en bank ( nordnet er udover børsmægler også bank ).
Aktiedepotet er i forbindelse med en eventuel nordnet konkurs tilgengæld risikofrit.




Citat:
Nordnet vinder nok en gang titlen som Årets Børsmægler. Det er fjerde gang i træk, at Nordnet erobrer førstepladsen i Dansk Aktionærforenings kåring.




Nordnet vinder i seks af de ni kategorier, hvor kunderne bedømmer bankerne. Årets vinder lægger størst afstand til konkurrenterne i kategorierne "service" og "generel tilfredshed".

http://www.shareholders.dk/art/templ...=1776&zoneid=1

Sidst redigeret af halse; 21-01-2013 kl. 23:44.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 09:36   #64
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 15
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg kender dem ikke. Men som medlem af Dansk Aktionærforening , har jeg ikke kunnet undgå at bemærke dens popularitet.
Medlemmerne i Dansk Aktionærforening , har de seneste fire år kåret dem som årets børsmægler i Danmark.

Jeg ville ikke være nervøs ved at oprette depot hos dem , bortset fra én ting. Jeg ville ikke turde have mere end kr. 750.000,- stående på en konto , hos så lille en bank ( nordnet er udover børsmægler også bank ).
Aktiedepotet er i forbindelse med en eventuel nordnet konkurs tilgengæld risikofrit.
Mange tak halse, for de gode svar, og jeg vil kigge nærmere på Dansk Aktionær forening og Nordnet.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 09:58   #65
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg hader at stå på gaden og hæve jeg kun en 155cm og man kan jo se jeg er et let offer hvis det skal være.

Butikkerne er begynt at sige fra over for at man hæver over eller man kun kan 1-200kr

Jeg er i arbejdsprøvning hvor der en mange ældre og de er da meget bekymeret over lukningen af banker og gebyre,det meget få der har børn der kan klare netbank for dem frem over.

Gebyr grippe er der alle vejne-når net handlen har lukket endnu feler butikker kan jeg forstille mig at gebyr for det ene og det andet vil fordyre den frie net handel sådanne ad men ikke har råd til at skifte så meget udbyder der.
Der skal helst krasses så meget ind alle vejne jo.bare trist det skal gå ud over de mindst bemidlet altid.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 10:37   #66
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Læste lige, at ½ delen af Danske Banks kunder, tænker på at forlade den.
Andre banker har nu spillet ud med, at ’ingen kunder er for små for dem’ og det er da en positiv udmelding.

Selv er jeg stadig varm på Spar Nord, som heldigvis har en filial her i byen, men jeg venter lige et stykke tid og ser, hvad der mere sker
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 11:35   #67
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Oh! Oh! Ballade i paradis?!

Citat:
SF-ordfører: Minister til møde om Danske Bank
Citat:
- Ministeren har planer om et snarligt møde med Finansrådet, hvor vilkårene for de danske bankkunder skal diskuteres. Vi er ligeså optaget af at sikre lige vilkår for de danske bankkunder som Socialdemokraterne. Ministeren er optimistisk med henblik på at finde en løsning på problemet, siger Karina Lorentzen.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...nske-bank.html

vs.

Citat:
Vestager siger nej til lov mod bankgebyrer

Bankerne må godt indføre gebyrer, lyder det fra økonomiministeren.
http://politiken.dk/politik/ECE18755...d-bankgebyrer/

Hvem mon vinder...? Er der ikke også det ugentlige pressemøde med statsministeren i dag...? Måske man skulle se, om statsminister Thorning Smidt er enig med statsminister Vestager...()

Tror i øvrigt, at jeg vil gå i banken og kræve renter af mit indlån, hvis jeg skal betale gebyrer... For det er da kun fair...!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 16:38   #68
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Tror i øvrigt, at jeg vil gå i banken og kræve renter af mit indlån, hvis jeg skal betale gebyrer... For det er da kun fair...!
Givet at mit regnestykke @ http://www.k10.dk/showpost.php?p=256529&postcount=24 rammer inden for virkelighedns rammer (og det gør det iflg. min bedste overbevisning), så har du og andre også al mulig grund til at forvente en rimelig forrentning af dit indestående.


Jeg har en driftskonto i DB og den giver 0 (skriver: NUL) procenter i rente af de første 25.000,- i indestående og trinvis meget beskedent derover.

Der er en kassekredit knyttet til kontoen og her vil DB gerne være bekendt at lade overtræksrenten ligge og flagre omkring de 11 % samtidig med, at jeg har mere end overtræksloftet til at stå og flagre på andre konti til i gennemsnit under 1 % ... så DB er nogle kræmmere ... for jeg fik egentlig mere ud af at låne mig selv pengene og sy resten ind i madrassen derhjemme.

Afledt heraf bliver jeg sur, hvis jeg (næste gang jeg logger på Netbank) ser, at jeg skal til at betale "kontingent" for at låne DB mine penge ...


Anyway ... så har det danske folk (via uduelige politikere på Borgen) jo kautioneret for DB med sikkerhedsstillelse i Kongeriget Danmarks værdier - i form af diverse bankpakker af nogen kaldet danmarkshistoriens største tyveri ...

Jah ... de der har skal mere gives ...


Det er mange år siden jeg fysisk har været tilstede i DB, dvs alt kan i dag stort set ordnes via fjernbetjening og fysisk post, så måske man skulle til at afsøge markedet for udenlandske banker?

Her er fx noget der ligner en tysk variant af http://mybanker.dk/ : http://www.banken.de/
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 17:57   #69
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jep, samme her TimeGuest. NUL i renter. NUL for at DB får lov at jonglere rundt med mine penge. Og nu vil de også have, at jeg skal betale for, at de må det - så der kan blive mere til aktionærene...

Har faktisk overvejet, om man skulle invistere nogle af de penge (som jeg altså ikke får renter for, at de må bruge!) i bankaktier i stedet for, at de står på en konto. Resultatet er det samme: banken får penge at jonglere med, men i det mindste bliver det lidt mere til min fordel... Måske jeg kunne hente noget af gebyret hjem på dén måde...

Det ser ud til at Jyske Bank er de næste til at hoppe med på gebyret. Fra februar skal man bl.a. betale et oprettelsesgebyr på 400kr:

Citat:
Danske Bank er ikke alene: Jyske Bank vil også tage gebyr fra nye småkunder
Citat:
Oveni skal kunder med grundkonto betale 50 kroner i gebyr i kvartalet men får to gratis hævninger om måneden på det tilknyttede hævekort eller visa debit-kort.

»Vi ser på produktrentabiliteten. Gebyrerne dækker vores omkostninger til at oprette kontoen og til den kundeservice, der er forbundet med den«, siger segmentdirektør Claus Bo Pedersen fra Jyske Bank.
http://politiken.dk/tjek/penge/dinep...ye-smaakunder/

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 08:16   #70
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Handelsbanken indfører også gebyrer:

Citat:
Rasende bankkunde: Rådgivning koster 750 kr.
Citat:
I brevet stod, at Ulla Sandgaard fra 1. februar skal betale 35 kroner om måneden for at have sin konto i banken, og det vil koste hende 750 kroner i timen, hvis hun skal have rådgivning om for eksempel huskøb eller pension.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...er-750-kr.html

Ser ud til, at ingen slipper...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal man betale abonnement i banken halse Politik og Samfund 1 19-01-2013 04:18
Danske Bank klar til at give 7 årige bankkort/hævekort.. Indiansummer Politik og Samfund 3 15-12-2012 16:29
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Danske Bank tjener millioner på privathospitaler zuza Politik og Samfund 1 12-08-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension