K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2011, 09:39   #61
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
da jeg hele tiden misforstås - vælger jeg at fjerne alt fra denne tråd
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi

Sidst redigeret af PiaCP; 17-11-2011 kl. 12:16.
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 09:50   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror ganske enkelt ikke på, at man kan snyde på den måde. Læger navneligt psykiatere er jo ikke idioter, de må da kun fornemme med det samme, om personen lider af de ting de siger, eller blot sidder og hælder vand ud af ørerne - og hvad med medicineringen? Det ville jo nærmest kræve en doctorgrad at snyde med det også, for jeg ved at nogle af de piller psykiateren udstikker overhoved ingen effekt har, så ville den jo være dum at skylle dem ud i lokummet og så komme efterfølgende og sige, at man ikke kan tåle bivirkningerne...

Som en af mine psykiatere engang sagde, så er der mange måder de kan se om folk snyder på, herunder medicinen, og har patienterne enormt meget placeboeffekt af medicinen, jamen så er det jo nemt at lægge to og to sammen.
Jeg fik engang nogle piller hvor virkningen var som at stikke tungen ud af vinduet, han havde ellers gjort et større nummer ud af at fortælle hvor gavnlige de var, og fortalt om bivirkninger og nedtrapning såfremt det blev for voldsomt - jeg måtte endelig ikke selv stoppe med at tage dem.
Da jeg kom tilbage efter 6 uger hvor jeg bare fik det værre og værre, sagde han med et smørret smil, at han i det mindste kunne udelukket at tro kunne flytte bjerge i mit tilfælde, og så fik jeg nogen andre der begyndte at hjælpe.

Så hvis folk kan regne alt det der ud, kende alt medicin, og kan underspille egne kropssignaler - psykiatere kan ofte se på kropssproget om man lyver ved hjælp af ganske få observationer, jamen så er man jo ikke blot svinder, men også skuespiller i verdensklasse. Det er jo et kæmpe puslespil der skal samles over flere år, før end pensionen går i gennem, og det tror jeg simpelthen ikke på nogen kan på baggrund af opdigtede symptomer.....

Som regel er det heller ikke nok bare at have en psykiater, ofte skal der også være lidt papirer på evt indlæggelser, og en rød tråd der kan følges længere tilbage end blot de der berømte fem år....så nej, jeg kommer aldrig til at tro på det kan lade sig gøre. Og i hvert fald ikke så nemt, som flere herinde åbenbart VED det er.

Synes også opskriften udeblev. Man vil gerne svine andre til, men beder man om svar, så udebliver de. Typisk ammestuehistorier.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 09:57   #63
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Jeg er søreme også chokeret, men det er over at så mange føler sig personligt angrebet på den her tråd.............................................

Når nogle får sig "snydt" igennem, er det jo desværre også tit dem der har været på kh i mange mange år, først ikke? Dem kommunerne ikke ved hvor de skal gøre af (og inden du starter helene mener jeg ikke dig ) Jeg mener at dem jeg her kender til, havde tilbragt det meste af deres liv på en bænk med en grøn flaske i hånden, og kommunen havde fakta forsøgt sig med at hjælpe dem videre, finde job, gøre dem parate hele vejen havde de været der, forsøgt alt, men enden blev at de fik ftp, uden en reel arbejdsprøvning eller andre af de ting, vi der har tilbragt hele vores liv udenfor det kommunale har oplevet.

Jeg dømmer ingen - stadigvæk! Dømmer jeg nogen er det faktisk de kommunale instanser der bruger ftp som et sted at parkere de folk, der burde have hjælp.....mere end de fik eller måske en anden end de fik?

Der er jo ikke kun folk der har arbejdsskader eller har været ude for et uheld på anden måde, eller er så psykisk syge at de skal have hjælp, der gives da mange former for sygdomme, men der gives også ligeså mange ansatte, der gør hvad de lyster, det har de fleste af jo oplevet ikk?

Kan det lade sig gøre at få en ftp, uden reelt at have behov for den, er det ved den kommunalt ansatte der vælger at lukke nogle øjne...ikk?
Folk der har levet på bænken med flasken i hånden, er jo heller ikke dem de andre hakker på.
De hakker på dem der er alt andet end dem med flasken i hånden. De hakker på dem der er aktive, men som har en usynlig sygdom de ikke kan få til at passe med det aktive liv.

Og i stedet for at tale med de folk, så sidder de her og sviner dem til. Har de et problem, så anmeld dem, eller opsøg dem med deres ''viden'' og få et svar der kan få deres oprørte sind og paranoide tanker sat i bero. Damn, det må være en stor belastning for ens psyke at have så evigt ondt i bagen over alle andres sygdomme, kunnen, gøren og laden.
Det ville klæde folk at koncentrere sig om deres egne problemstillinger, og lade andre være i fred, så går det hele meget lettere. Og hvis de alligevel ikke har løsningen, så synes jeg folk skal klappe kajen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 10:05   #64
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
ja jeg kom os til at tænke på at man ik kan snøre en psykiatere,jeg blev sendt til en dengang jeg søgte pensionen og de spørgsmål han stiller en kan man ik snyde sig igennem, jeg troede jeg svarede normalt på de spørgsmål som så ville vise jeg ik er skør på nogen måder,men alligevel fandt han ud af jeg har personforstyrrelser,og andre ting som ik kan behandles.. man kan ik kende deres afgørelse af svar på de spørgsmål de stiller på forhånd..

Mvh
Alana
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 10:26   #65
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
igen fjernes alt
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi

Sidst redigeret af PiaCP; 17-11-2011 kl. 12:16.
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 10:59   #66
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Jeg er søreme også chokeret, men det er over at så mange føler sig personligt angrebet på den her tråd.............................................

Når nogle får sig "snydt" igennem, er det jo desværre også tit dem der har været på kh i mange mange år, først ikke? Dem kommunerne ikke ved hvor de skal gøre af (og inden du starter helene mener jeg ikke dig ) Jeg mener at dem jeg her kender til, havde tilbragt det meste af deres liv på en bænk med en grøn flaske i hånden, og kommunen havde fakta forsøgt sig med at hjælpe dem videre, finde job, gøre dem parate hele vejen havde de været der, forsøgt alt, men enden blev at de fik ftp, uden en reel arbejdsprøvning eller andre af de ting, vi der har tilbragt hele vores liv udenfor det kommunale har oplevet.

Jeg dømmer ingen - stadigvæk! Dømmer jeg nogen er det faktisk de kommunale instanser der bruger ftp som et sted at parkere de folk, der burde have hjælp.....mere end de fik eller måske en anden end de fik?

Der er jo ikke kun folk der har arbejdsskader eller har været ude for et uheld på anden måde, eller er så psykisk syge at de skal have hjælp, der gives da mange former for sygdomme, men der gives også ligeså mange ansatte, der gør hvad de lyster, det har de fleste af jo oplevet ikk?

Kan det lade sig gøre at få en ftp, uden reelt at have behov for den, er det ved den kommunalt ansatte der vælger at lukke nogle øjne...ikk?
Det er dog en af de allermest forunderlige tråde, som jeg desværre har rendt ind i her på K 10.

- Og nå nej Selvølgelig har jeg hverken løbet elller r e n d t nogen som helst steder hen, for jeg har jo lusket mig til en førtidspension for hele 3 år siden.

Her i kommunalt regi er der ellers mange sports aktiviteter og tilbud til godt & småfolk med psykiske lidelser, fordi man har fundet ud af, at det er en okay god måde, at få livskvalitet på og slipper endorfinerne løs

Dog.
Nu kan jeg jo ligesom læse mig til, at det er mye, mye, mye bedre, at jeg sætter mig ud på en bænk her på vejen og tyller nogle bajere ned, for så kan mine psykiske lidelser og de år, hvor jeg var sat hen og ud på kontant hjælp, måske bedre tylles ned af trådstarter, andre medløbere og måske? mine naboer.
Sidst benævnte har jeg ikke tænkt på i forbindelse med mit liv og levned - men 'tak' får en øjenåbner.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 12:17   #67
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
fjerner alt - magter ikke alle de misforståelser ...der kommer ud af ALT
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 12:18   #68
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
intet forsøgt fjernet
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 15:59   #69
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
@Helene
Jeg synes da ellers jeg gav et godt bud på en opskrift,og det er jo ingen lov at det skal tage 5 år.

Med det sagt så er det ikke for at lave sjov med psykiske sygdomme,jeg er jo selv psykisk syg.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 16:06   #70
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den ulykkelige Se meddelelser
@Helene
Jeg synes da ellers jeg gav et godt bud på en opskrift,og det er jo ingen lov at det skal tage 5 år.

Med det sagt så er det ikke for at lave sjov med psykiske sygdomme,jeg er jo selv psykisk syg.
Den må jeg have overset så
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension