K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2011, 15:58   #61
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Der bliver ført dagbog. Hun kan først få særlig ydelse efter at hun er visiteret, så der bliver ikke noget med tilbagevirkende kraft. Det værste der kan ske er at de mener hun er for rask til fleksjob, hvilket hun ikke er...men den får de nok lidt svært ved at bortforklare når de lige har revurderet hende til at have dette.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 21:05   #62
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
Der bliver ført dagbog. Hun kan først få særlig ydelse efter at hun er visiteret, så der bliver ikke noget med tilbagevirkende kraft. Det værste der kan ske er at de mener hun er for rask til fleksjob, hvilket hun ikke er...men den får de nok lidt svært ved at bortforklare når de lige har revurderet hende til at have dette.
Jo, men det jeg mener er, at i kontaktede jo kommunen i 2010 og hvis kommunen havde kørt sagen korrekt ville din kone jo have haft ydelsen noget før.

Men det kan i jo overveje, om i vil gøre noget ved når først fleksvisitationen er i hus.

Ja, i må jo holde dem fast i deres revurdering.

Vedr. dagbog kan i se, om der er noget her i kan bruge: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og så vil jeg ønske din kone held og lykke, også med arb.prøvningen. Husk, vi er mange herinde, som har været turen igennem og, som står bi med gode råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 21:21   #63
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Tak Vovse
Ja, jeg ved det ikke, men tror ikke at kommunen giver ved dørene, selvom hun kunne have været visiteret og sikkert også i job hvis alt var kørt efter planen.
De 6 uger hun fik sidste år har de jo brugt til at revurdere, og selvom de siger de ikke kan "overføres" så må det da alt andet lige tælle lidt.

Nogen der ved hvor lang tid en arbejdsprøvning mv. må/kan tage inden man visiteres? sagsbehandler nævnte 8 -13 uger.. men de fleste §§ har altid "og modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse" nævnt.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 21:34   #64
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
Nogen der ved hvor lang tid en arbejdsprøvning mv. må/kan tage inden man visiteres? sagsbehandler nævnte 8 -13 uger.. men de fleste §§ har altid "og modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse" nævnt.
Jeg synes, at de fleste arb.prøvninger er på 3 mdr./12 uger, derefter kan de så finde på, at vil have indhentet nye lægepapirer ell.l., så alt efter hvad din kone fejler kan det være en god idé, at kontakte egen læge for at få denne til at sende din kone til nye speciallægeundersøgelser, sådan, at der ligger nye lægepapirer i sagen når arb.prøvningen er overstået, så der ikke skal bruges yderligere tid på dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 10:25   #65
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
God morgen

et lille tillægsspørgsmål, lidt i tråd med hvad Vovse nævner ovenfor.

Vi har endnu ikke modtaget svaret på klagen vedr. særlig ydelse.

Men kan kommunen "bare" starte helt forfra fordi de har kørt sagen forkert? jeg kan ikke rigtig finde noget der beskriver hvad man kan gøre i sådan en sag. I realiteten kunne min kone jo nu være visiteret til fleks og modtage særlig ydelse, men skal nu gå i endnu 3-5 månder uden p.g.a. denne starten forfra.
jeg er godt klar over at vi som sådan selv har bedt om at sagen bliver kørt korrekt, men havde måske også forventet at kommunen så ville slå et par genveje, da det virker lidt spild af resourcer at køre et helt forløb igennem og ikke genbruge nogle af de ting der er udfærdiget/gjort de sidste 6 måneder.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 20:17   #66
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
God morgen

et lille tillægsspørgsmål, lidt i tråd med hvad Vovse nævner ovenfor.

Vi har endnu ikke modtaget svaret på klagen vedr. særlig ydelse.

Men kan kommunen "bare" starte helt forfra fordi de har kørt sagen forkert? jeg kan ikke rigtig finde noget der beskriver hvad man kan gøre i sådan en sag. I realiteten kunne min kone jo nu være visiteret til fleks og modtage særlig ydelse, men skal nu gå i endnu 3-5 månder uden p.g.a. denne starten forfra.
jeg er godt klar over at vi som sådan selv har bedt om at sagen bliver kørt korrekt, men havde måske også forventet at kommunen så ville slå et par genveje, da det virker lidt spild af resourcer at køre et helt forløb igennem og ikke genbruge nogle af de ting der er udfærdiget/gjort de sidste 6 måneder.
De SKAL forholde sig til din kones klage.... Spørg dem, hvad de har tænkt sig... Om de vil fastholde afgørelsen (afslag) eller om de vil fortsætte med at revurdere sagen. De har normalt kun 4 uger fra den dag, de har modtaget klagen, inden den skal sendes ind til nævnet (så ryk dem gerne...).

Da de dog allerede har indrømmet en række fejl, vil jeg tro, at de vil revurdere sagen på den måde, at de vil rette sig efter, hvad loven egentlig siger (som de har glemt eller ikke vidste - det burde de skulle).... Her kan det godt tage mere end 4 uger, hvis de ikke mener kan overholde fristen på 4uger. Da det kan kræve en ny arbejdsprøvning såfremt, de mener det... Men det kan også være, at hvis de nøjes med at udarbejde ressourceprofil, kan det vare noget kortere tid.

De SKAL give din kone besked om, hvad de vil gøre i forbindelse med klagen. Så henvend gerne til dem igen og bed dem om at oplyse, hvad der skal ske med klagen.

Hvis de nægter at følge klageproceduren, så klag til borgmesteren....

Og hvis de næste gang vil sende hende ud i en arbejdsprøvning, så bed den her gang om en lovgivning på hvilken type arbejdsprøvning/afklaring (paragraf og lignende), de vil sende hende ud i forbindelse med... (så de ikke laver fejl igen.)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 20:38   #67
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvis de nægter at følge klageproceduren, så klag til borgmesteren....
Hvis du når dertil, så vil jeg anbefale, at du samtidig sender en kopi til samtlige byrødder, min egen erfaring med at klage til borgmesteren er, at jeg fik en sludder for en sladder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 21:06   #68
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Curls
Kommunen HAR allerede "nulstillet" hendes forløb, og hun starter fra 0 igen. Hun er henvist til projektafd. som tager sig af RP, arbejdsprøvning mv.

Ansøgningen gik på særlig ydelse, og som sagen er kørt, mener jeg ydelsesafd. er korrekt når de afslår. Så de kan faktisk ikke sige ja, hvis du ved hvad jeg mener. Så den ryger sikkert til BAN. Der er stadig 2 uger inden svarfrist på klage udløber, så vi må se.
Håber næsten at BAN får den, for jeg forstår ikke at kommunen bare kan sige uuups vi starter lige forfra da vi har lavet en fejl.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 21:12   #69
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fonze Se meddelelser
Curls
Kommunen HAR allerede "nulstillet" hendes forløb, og hun starter fra 0 igen. Hun er henvist til projektafd. som tager sig af RP, arbejdsprøvning mv.

Ansøgningen gik på særlig ydelse, og som sagen er kørt, mener jeg ydelsesafd. er korrekt når de afslår. Så de kan faktisk ikke sige ja, hvis du ved hvad jeg mener. Så den ryger sikkert til BAN. Der er stadig 2 uger inden svarfrist på klage udløber, så vi må se.
Håber næsten at BAN får den, for jeg forstår ikke at kommunen bare kan sige uuups vi starter lige forfra da vi har lavet en fejl.
Tag en snak med dem alligevel uanset hvad.... Det skal være det sted, hvor I sendte klagen hen til.

Og ja de kan godt være nødt til at starte "forfra" igen, da de skal have sagen tilstrækkeligt oplyst efter de rigtige lovgivninger i forbindelse med hendes situation. Altså hvis de selv vurderer det. De havde grebet det helt forkert dengang...

Men jeg forstår jer udemærket, at det må være rigtig træls at starte forfra igen. Jeg synes nemlig heller ikke, de behøver... Især ikke når hun allerede har været ude i arbejdsprøvninger før og nu her for ikke så længe siden. (de har jo dengang, hun sidst var fleksjobber vel allerede dengang vurderet ud fra arbejdsprøvninger, hvor meget hun kunne klare).

Jeg mener selv, det burde være nok med at opdatere ressourceprofil og få indhentet det seneste helbredsoplysninger fra hendes læge....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 15:20   #70
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Lille update:

Ringede til kommunen da svarfrist på vores klage var udløbet. Fik at vide at de allerede havde sendt den til BAN for 2 uger siden.

Har så netop modtaget papir fra BAN at sagen er registreret og sagsbehandling er ca. 24 uger....puha.

Nå, men min kone starter i virksomhedspraktik på mandag og skal være der i 8 uger. Til min kones store overraskelse, fortalte projektmedarbejderen til det sted hvor hun skal i praktik at min kone skam var visiteret til fleks og blot skulle igennem denne periode. æææææhhhh gad vide om vi nu starter i samme spor igen. Lægepapirer bliver genanvendt og RP bliver blot opdateret ved praktikafslutning, så disse yderligere 8 ugers praktik giver ikke meget mening i mine øjne.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
Særlig ydelse Pædagogen Alt det andet 8 03-12-2011 13:26
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10
særlig ydelse sannesus Spørgsmål ang fleksjob 3 06-04-2006 07:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension