K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 11:02   #61
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis de siger nej d. 17., så er det med meget stor sandsynlighed i kassetænkningens navn, og så mener jeg bestemt at en §17 må være på sin plads.
Krydser for at de siger "ja" d. 17.

Ja det tænker jeg nemlig også, og det skal de bare ikke have lov til, det er mit liv det handler om her. Så jeg er parat hvis de siger nej, og så er det med de tunge skyts, det er helt sikkert.

Tak for de krydsede fingre
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 14:46   #62
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Julcha

Citat:
Men han ville absolut kun anbefale en FP, hvilket han også vil skrive i hns udtalelse til kommunen.
Det må han for Gud's skyld IKKE gøre !

Der er eksempler på, at kommunen har udtaget papirer fra læger,

der skriver at borgeren bør have førtidspension !

Og kommunen har desværre ret til at gøre det !

Lægen må udelukkende udtale sig om din funktionsevne, IKKE din erhvervsevne !

Og dermed må han ikke komme med forslag til "dit fremtidige forsørgelsesgrundlag".
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:53   #63
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Julcha

Det må han for Gud's skyld IKKE gøre !

Der er eksempler på, at kommunen har udtaget papirer fra læger,

der skriver at borgeren bør have førtidspension !

Og kommunen har desværre ret til at gøre det !

Lægen må udelukkende udtale sig om din funktionsevne, IKKE din erhvervsevne !

Og dermed må han ikke komme med forslag til "dit fremtidige forsørgelsesgrundlag".
Det er jo ikke sikkert han skriver det direkte, men istedet ytrer sig indirekte. Ofte er det bare en talemåde når ens psykister/læge sigder de vil skrive at de mener man skal have førtidspension. Det sagde min læge og psykiater også de ville, men de har ikke nævnt førtidspension med ét ord
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:39   #64
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Tror nu også at han nok ved hvad han skal skrive. Han blev bedt om at komme med en vurdering af min fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet, ud over min psykiske tilstand så jeg tror nu nok det skal gå, men tak for at du lige siger det, så ved jeg det og kan tage med mig:-) Det er ihvertfald en meget meget vigtig ting at have i tankerne:-) Hold op en masse love og regler, almindelige mennesker har jo ikke en chance for at følge med. Tak buddah, allah, gud (jahh pick one) for at K10 findes.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:15   #65
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ja, det er lidt skørt, lægen må ikke skrive, at hans patient bør have en førtidspension, men han må gerne skrive, at patientens arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

Og det betyder sg'i det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 23:02   #66
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Læger MÅ også godt skrive det! Det er ikke forbudt. Men lægens ord vejer bare ikke tungest på vægtskålen, og deres mening om førtidspension tæller ikke i regnskabet, så de kan lige så godt undlade at skrive det og istedet bare skrive det indirekte.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 00:22   #67
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
De må altså ikke.


http://www.foertidspensionist.dk/sid...sulenterne.htm





Tre retningslinjer skal særligt fremhæves

  1. Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.
  1. Når der indhentes oplysninger fra praktiserende læger eller speciallæger, må lægeerklæringerne ud over en beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om patientens ret til sociale ydelser.
Og dette :

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=e6c1108f07

Landsforeningen og Socialministeriet skal præcisere På baggrund af den aktuelle debat om lægers opgaver i førtidspensionssager, skal det præciseres:

at det over for pensionsmyndighedens sagsbehandlere på pensionsområdet præciseres, at det er pensionsmyndigheden, der har ansvaret for og træffer afgørelse om førtidspension
at afgørelsen indeholder en fyldestgørende begrundelse, herunder oplysninger om hvilke hensyn pensionsmyndigheden i den konkrete situation har lagt til grund for afgørelsen
at det over for lægekonsulenten præciseres, at denne alene skal bistå pensionsmyndigheden under sagens behandling vedrørende de helbredsmæssige oplysninger
at praktiserende læger/speciallæger alene skal beskrive de helbredsmæssige forhold
at pensionsmyndigheden tager kontakt til eventuelle praktiserende læger/speciallæger, hvis der afgives synspunkter om ansøgerens pensionsberettigelse og eventuel erhvervsevne
at det tilkendegives over for praktiserende læger/speciallæger, at erklæringer for fremtiden under ingen omstændigheder må indeholde synspunkter om pensionsberettigelsen.


Dette er, hvad jeg har fundet om emnet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 07:31   #68
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Ja det er godt nok ret skørt for at sige det mildt. Han skulle komme med en vurdering af min fremtidige tilkytning til arbejdsmarkedet. Øhm men han må ikke skrive FP, hæ hæ. Men ja som du siger vovse, så skriver de jo bare at man ingen erhvervsevne har.

Min egen læge er også kommet til at skrive FP, men har efterfølgende så kun holdt sig til ingen erhvervsevne.

Mht om man må eller ikke må, tror jeg er lige så forvirrende som fx. lægekonsulentens rolle og hvad han må og ikke må. Nogle læger bliver slået hårdt ned på hvis de laver den fejl og skriver dirkete FP, andre ses der bare bort fra. Som du har linket til Florken, så skal kommunen tage kontakt til de læger der har lavet fejlen, men jeg tvivler det sker ret ofte. Men om skrevet tidligere, er det hele et stort cirkus.

Mht min sag, HVIS det bliver et nej pga min læge på et tidspunkt har skrevet FP, vil jeg godt nok blive tosset. Jeg har INGEN indflydelse på hvad og hvordan min læge skriver, så det skal jeg da ikke holdes til ansvar for efter min mening.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 08:23   #69
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Han skulle komme med en vurdering af min fremtidige tilkytning til arbejdsmarkedet.
Citat:
Min egen læge er også kommet til at skrive FP, men har efterfølgende så kun holdt sig til ingen erhvervsevne.
Ja, det er da kringlet !

Og det er jo de to ting med rødt, han IKKE må udtale sig om !

Han må jo udelukkende beskrive din FUNKTIONSEVNE !

Og du har sikkert ret i, at det hører til sjældenhederne,

at kommunerne revser lægerne for "De Forbudte Trin"

Citat:
HVIS det bliver et nej pga min læge på et tidspunkt har skrevet FP, vil jeg godt nok blive tosset.
Det er forståeligt, da lægen bør kende spillets regler.

Hvis det er en ældre læge, så har han muligvis ikke sat sig ind i dem,

da det tidligere VAR den praktiserende læge, der indstillede til pension.
Citat:
Jeg har INGEN indflydelse på hvad og hvordan min læge skriver, så det skal jeg da ikke holdes til ansvar for efter min mening.
Nej, du kan ikke holdes til ansvar for det, men LÆGEN kan.

Kan du ikke aftale med din læge, at du får lov til at læse hvad han har skrevet,

FØR han sender det til kommunen ?

Så har du mulighed for at bede ham rette sine udtalelser til "De Rigtige"
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 08:42   #70
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 15
Wodpoulsen er ny på vejen
Du har været syg siden okt.09 ?
Det er jo i grunden ikke så længe...set udefra
I hvert fald til, at beslutte pension.

Måske skulle du prøve andre områder, hvor du måske kunne have nogle timers arbejde.
Arbejdsprøvning er faktisk ret godt, for at se hvad du evt kan, og prøve noget helt andet.
Måske kunne Du ende med deltid/flex på 20 timer.
Det vile være en god løsning for dig, måske.

Pøj pøj.


Ja, vi er meget veldresserede dyr i det store Cirkus.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension