K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2013, 01:51   #61
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Faldt lige over noget tidligere...som lige passer ind her...



__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 01:58   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja de er meget søde
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 03:26   #63
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Ved en gevinst af de større

Så kan man få financiel rådgivning fra danske spil (gratis). Og vinder man 6 mio. kan man leve meget konfortabelt resten af sit liv, så er FP småpenge, man anstændigvis bør afstå fra, når man nu har råd.

Af skattefradrag: Alle beløb over 500 kr til godgørende formål/foreninger, kan trækkes fra. Man kan også lave en fond, hvis børn og slægtninge skal undgå arveafgifter. Men der ville, jeg nu passé meget på: http://bizzen.blogs.business.dk/2012...d-luset-moral/

Advokater, der bestyrer fonde, kan give sig selv en kraftig lønforhøjelse og udnytte fx boliger til egen familie og andet.

Så medmindre, man spæner ud og køber en BMW/Tesla S og et strandvejspalæ, så kan man leve- og godt bare af renterne, som I mine øjne er store- for 6 mio.

Det står på danskespil, men det er en underlig side og laaaaangsom. De efterlyser dygtige programmører, det kan jeg godt forstå!

Medmindre man er som Lotto-Henrik, så er de fleste folk sikre nok. De er altid så kedelige: ny bil, sofa, gulvtæppe og noget til børnene- børnebørnene.

Så, når (hvis) vi vinder får min mand Nye træsko- og jeg får en sofa. Har vi bestemt!
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 18:34   #64
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Der er fortsat imponerende forestillinger om renters størrelse, men ingen har meldt tilbage med konkrete rentesatser som man faktisk kan få...
Venter stadig spændt
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 18:40   #65
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I forhold til titler, der har jeg næsten lige fået en ny. Jeg er blevet ADMINISTRATOR for en facebook side..;-))

Ej det var slet ikke meningen, det var en side jeg fik oprettet i en halv brandert og den har så fået et mega tilløbs stykke i forbindelse med en lokal klub!! Så pludselig i løbet af denne uge faktisk, blev der skrevet, jamen EE er administrator, så det er hende der beslutter DIT OG DAT!!"....

Først var jeg klar til at smide håndklædet i ringen, det var jeg også i starten, da gruppen hænger sammen med hvor min datter kommer dagligt. Dog fik jeg skrevet nogle konstruktive svar, så jeg er stadig "Administrator". Gad vide om jeg skal indsætte dette på fb. og sige det hvor nogle spørger?

Jeg tror dog ikke jeg tør sige det, for hvad hvis de så spørger "for hvad?"?. Jeg er så dårlig til at lyve. (desværre).

Mht. de mange mill. så skal man sige nej tak til al offentlig hjælp hvis man kan klare sig. Jeg har så meldt mig til betalingsservice og euro jackpot (efter ham med det 147 millioner), men det koster jo 300 - 375 kr. pr. mdr. og det har jeg som sådan ikke råd til. Jeg spiller lyn/de må vælge eller hvad det hedder, jeg vinder dog ikke meget, så mon det kan betale sig i det lange løb?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 06:57   #66
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I forhold til titler, der har jeg næsten lige fået en ny. Jeg er blevet ADMINISTRATOR for en facebook side..;-))

Ej det var slet ikke meningen, det var en side jeg fik oprettet i en halv brandert og den har så fået et mega tilløbs stykke i forbindelse med en lokal klub!! Så pludselig i løbet af denne uge faktisk, blev der skrevet, jamen EE er administrator, så det er hende der beslutter DIT OG DAT!!"....

Først var jeg klar til at smide håndklædet i ringen, det var jeg også i starten, da gruppen hænger sammen med hvor min datter kommer dagligt. Dog fik jeg skrevet nogle konstruktive svar, så jeg er stadig "Administrator". Gad vide om jeg skal indsætte dette på fb. og sige det hvor nogle spørger?

Jeg tror dog ikke jeg tør sige det, for hvad hvis de så spørger "for hvad?"?. Jeg er så dårlig til at lyve. (desværre).


Mht. de mange mill. så skal man sige nej tak til al offentlig hjælp hvis man kan klare sig. Jeg har så meldt mig til betalingsservice og euro jackpot (efter ham med det 147 millioner), men det koster jo 300 - 375 kr. pr. mdr. og det har jeg som sådan ikke råd til. Jeg spiller lyn/de må vælge eller hvad det hedder, jeg vinder dog ikke meget, så mon det kan betale sig i det lange løb?
Har en god ven der vandt 38 mill på 2 lyn.....så jeg forsætter også med en 5 ugers lotto ellers kan man vel heller ikke gå og drømme....min ven der har flere gange være flink ved mig bla andet her i feb hvor han havde indsat 10.000 i min bank som fødselsdagsgave og må sige hans liv har taget en drejning og han virker ikke ulykkelig.....
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 08:18   #67
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 13
Dancer er ny på vejen
Rentesatser fx disse

http://www.danskeinvest.dk/pdf/faktaside_DIDK_1003.pdf

Afkast i % i 2012 = 5,39 %

Jeg har en konto i min bank som jeg får 5 % + normal bankrente på - hvis nogen er interesseret i flere oplysninger kan de skrive til mig.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 11:48   #68
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Rentesatser fx disse

http://www.danskeinvest.dk/pdf/faktaside_DIDK_1003.pdf

Afkast i % i 2012 = 5,39 %

Jeg har en konto i min bank som jeg får 5 % + normal bankrente på - hvis nogen er interesseret i flere oplysninger kan de skrive til mig.
Der er tale om en inversteringsforening som er bygget på værdipapirer.
Historiske afkast er ikke interessant når man skal inverstere fremadrettet.

Jeg har på et tidspunkt fået 37% på 7 måneder, i en inversteringsforening, men det kunne jo også være gået den anden vej.

Muligheden for højt udbytte er der jo altid, men hvis man skal være sikker på at kunne leve af sit udbytte at 17 mill, så skal man vist indstille sig på at det i perioder kan blive på en pind.

S

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Mht. de mange mill. så skal man sige nej tak til al offentlig hjælp hvis man kan klare sig.
Det var dog en frygtelig moralsk holdning at have.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 13:01   #69
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes ikke om ordet "skal" frasige sig fx pensionen. Det bør være op til den enkelte at vurderer hvad de selv har lyst til - det er jo ikke ulovligt at modtage pension.

Millionærer er jo også forskellige, nogle kan få formuer til at forsvinde på 0,5 hvor andre kan sikre sig hele livet. Nogle kan få formuen til at vokse yderligere. Er man en "Big spender" er det måske meget fornuftigt at bibeholde pensionen. Specielt hvis man fornemmer, at beløbet ikke kan række til folkepensionsalderen.

Moral må komme fra een selv, den er så kedelig at få dikteret af andre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 14:12   #70
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg synes ikke om ordet "skal" frasige sig fx pensionen. Det bør være op til den enkelte at vurderer hvad de selv har lyst til - det er jo ikke ulovligt at modtage pension.

Millionærer er jo også forskellige, nogle kan få formuer til at forsvinde på 0,5 hvor andre kan sikre sig hele livet. Nogle kan få formuen til at vokse yderligere. Er man en "Big spender" er det måske meget fornuftigt at bibeholde pensionen. Specielt hvis man fornemmer, at beløbet ikke kan række til folkepensionsalderen.

Moral må komme fra een selv, den er så kedelig at få dikteret af andre.
Helt enig.

Hvis jeg vandt millioner, så ville jeg starte med, at få noget økonomisk vejledning vedr. anbringelse af pengene.
Derefter ville jeg købe et fornuftigt hus, ikke ligefrem en strandvejs-villa, men et hus af en størrelse, så der også er plads til de lidt større armbevægelser.
En bil ville jeg også købe.

Derudover ville jeg forkæle både mine børn og mig selv med nogle af de ting, der ikke har været råd til på offentlig forsørgelse.

Nogle fede rejser til udlandet ville det nok også blive til.

Jeg har ingen intentioner om, at leve som jet-set ell.l., men der er da ingen tvivl om, at vores levestandard ville ændres i et eller andet omfang.

Når man (som jeg) har levet udelukkende af offentlig forsørgelse i årevis, så kan det være svært, at vurdere, hvor langt millioner vil række.

Og indrømmet, så vil jeg da også gerne efterlade noget til mine børn, som jeg synes har måttet undvære rigeligt.

Hvis systemet i DK fungerede optimalt, og jeg ikke havde været udsat for alle mulige underlige krumspring fra kommunal side, så er det muligt, at ville frasige mig min fp i sådan en situation, men som tingene er, så ville jeg ikke gøre det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lotto vindere (måske) og eje hus fx. luske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 28-06-2011 08:28
førtidspensions kone vandt lotto kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 13-03-2010 12:51
Hvad hvis man vinder i lotto ? amik Dit og Dat 4 05-07-2007 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension